M1999 kirjoitti:Uutisoinnista vielä, siellä on päivittäin SUL sivuilla joidenkin Karhulan Kajaisten piirikunnallisten kilpailujen tuloskatsausta, mutta edes yhtä uutista mikä on Suomen viime kauden parhaan kestävyysjuoksijan tai sijoituksellisesta parhaan miesurheilijan tilanteesta ei muka ehdittäisi, pystyttäisi laittamaan mitään.
Hyvänen aika jättäisi välistä vaikka nämä piirikunnalisten tulokset jos ei muka yhtä uutista ehdi tehdä näistä vaikka TOP20 urheilijoista että mikä tilanne
Et nyt taida ihan sisäistää, että mikä on Suomen yleisurheiluliiton sivujen tarkoitus? Ei, se tarkoitus ei ole tuoda esiin jokaisesta urheilijasta "juoruja" kesken kesken kauden, tai edes raportoida jokaisen maajoukkueeseen kuuluvan urheilijan tilanteesta kesken harjoituskauden.
Ja tokihan ne ovat ne seurat, mitkä niitä tuloksia tuonne SUL:n arkistoihin naputtelevat. Urheillijahaastattelut kyseisistä kisoista tulevat myös, arvasit oikein, samojen seura-aktiivien toimesta. Ja yritäppä vielä arvata mitä kautta ne harjoituskauden kuulumiset löytävät liiton sivuille tiensä!
Live.tuloslista on onneksi tuonut tämänkin nykypäivään ja jopa Hippokisojen tulokset saadaan verkkoon lähes livenä!
Nathalienhan osalta tilanne uutisoitiin heti, kun nainen itse niin halusi ja vamman laajuus tuli ilmi. Vaikea ymmärtää, että mikä tässäkin kiukuttaa?
Vai pitäisikö liiton siis käyttää niitä vähäisiä työtunteja vaikkapa äärimmäisten tärkeiden nuorten urheilijoiden yu-arkistojen ja nuorten urheilijoiden datapankin sijasta lööppijuttujen kirjoittamiseen? Vai pitäisikö sinne palkata se yksi työntekijä lisää, joka kissojen ja koirien kanssa metsästelee kesken (harjoitus)kauden kommentteja suomalaisilta, joista toki osa ei edes halua antaa niitä kommentteja? Eikös tämä sodi sitä ajatustasi vastaan, että niiden vähien rahojen pitäisi mennä suoraan sinne urheilijan hyödyksi, ei Ämpsykän kaltaisten nojatuolivalmentajien iloksi?
Monesti ne joita en kommentoi, johtuu puhtaasti siitä ettei niihin ole mitään lisättävää, meinaatko että lause kerrallaan laitan "joo samaa mieltä" "joo samaa mieltä" "olen eri mieltä" "vähä-älyinen mielipide"....yms.
Ei missään nimessä, mutta mielestäni olisi vähintäänkin kohteliasta vastata kysymyksiin, etenkin keskusteluaihessa, jotka itse olet aloittanut. Tähän saa vastata, että "samaa mieltä" tai "eri mieltä"!
Sitä paitsi turha sun on kritisoida mun vastaamattomuutta, koska itse esim.jätit sujuvasti vastaamatta siihen 2025-2036 aikavälin mitalivaatimustasoosi.
Nyt suosittelisin ottamaan taas ne lukulasit esiin, en oikein enää tiedä, että kuinka tuota selvemmin olisin tuohonkaan kysymykseen voinut vastata.
Kun huomaat että homma menee jankkaamiseksi tai saman kysymyksen toisteluksi eri muodoissa niin mitä hyödyllistä siinä on. Ootko huomannut että haluat useasti palata niihin mistä molemmat on jo mielipiteensä antanut
Ehdottomasti! Kuten olet varmasti huomannut, tykkään poimia näistä viesteistäsi näitä sinun omia sisäisiä ristiriitojasi. En oikein ole vielä saanut selville, että etkö itse sisäistä näitä, vai oletko päättänyt vain olla välittämättä? Viesteissäsi tosiaan usein jopa saman lauseen sisällä sanot asiaa X, mutta sitten heti perään kumoat asian X sanomalla asian Y. Näihin puutun aina mielelläni ja myönnän, turhauttaahan se, kun mitään vastausta ei niihin enää saa!
Jotenkin sun teksteissä korostuu se että vaatimustasoa ei tuoda ilmi, mieluummin kierretään jollakin ympäripyöreällä aina voi kaikkea sattua tai tulla takapakkia yms...varsinkaan suomalaisilta et halua vaatia oikein mitään, sun on vaikea laittaa konkreettisia tavoitteita edes Suomen parhaille urheilijoille, kuten nyt vaikka olympiakultaa.
Ymmärtäisin tämän kritiikin, jos meikäläinen olisi millään muotoa vastuussa urheilijoiden valmennuksesta (pl. tällä hetkellä Karhulan Urheilijoiden 7-8 vuotiaiden ryhmästä!). Tuoko se mitään lisäarvoa keskustelulle, jos jokaisen urhelijan kohdalla listaan bullet pointtina tavoitteet seuraaville viidelle vuodelle? Omasta mielestäni ei. Toki jos teikäläisen mielestä tuo oleellisesti lisäarvoa, niin antaa palaa! Lupaan toki jatkossakin kommentoida epärealistisia, utopistisia, tai muutoin vain tuulesta temmattuja odotuksiasi!
Mietin että miksi sen sanominen että vaatimustaso pitää olla olympiavoitossa vaikka Suomen parhaalla yleisurheilijalla on niin vaikea sanoa, pelkäätkö että tulee painetta, pelkäätkö olevasi väärässä.
Ihan en nyt ymmärrä, että kenelle sitä painetta tulee? Urheilijalle näistä viesteistä, mitä ei satavarmasti lue? Itselleni omista kirjoituksistani
Ootko huomannut että minä olen se joka otan sen uuden asian aina esiin ja rohkeasti koitan miettiä miksi urheilija ei pärjää tai pärjää. Mitä on ehkä tehty?
Tarkoitusperäsi ovat varmasti hyvät, mutta 99 prosenttia ajasta nämä menevät metsään heti alkuvaiheessa, koska sinulla, tai juuri yhtään enempää minullakaan, ei ole mitään hajua kyseisen urheilijan päivittäisestä harjoittelusta, tilanteesta, haasteista, elämäntilanteesta yms. Mielestäni on hyvinkin hedelmätöntä heitellä niitä huikeita kehitysehdotuksia siltä lähtöpohjalta, kun urheilijan päivittäisfaktat eivät ole millään muotoa tiedossa. Lienet kuitenkin tästä eri mieltä ja omat faktasi ovat täysin päteviä näiden, ah niin pätevien analyysien laukomiseen!
Rahan merkityksestä ollaan eri mieltä tai että mikä on tärkeintä huippu-urheilussa. Minun mielestä se on oma toiminta/valmentajan toiminta, sun mielestä kai raha. Tästä on turha jatkaa väittelyä, emme saa toistemme päätä käännettyä.
Ehdottomasti jos mietitään vaikka isossa kuvassa jonkun tietyn maan toimintaa, yleistä huippu-urheilun tasoa, niin yksi tärkeimmistä, ellei jopa tärkein tekijä johon kaikki perustuu, on raha. Jos ei ole resursseja, ei myökään ole sitä valmennusta, tukitoimia, harjoitusfasiliteetteja yms. Tämä pätee etenkin länsimaissa, missä mieluusti se mielenkiinto suunnataan aivan jonnekin muualle, jos taloudellinen tilanne ei yksinkertaisesti salli lajin harjoittamista realistisella otteella ilman järkyttäviä uhrauksia. Kukaan urheilija ei elä pyhällä hengellä.
Tyhmemmällekin vielä lyhyesti selitettynä; Jos ei ole resursseja, ei yksinkertaisesti myöskään ole valmennuksellisia eväitä menestyä. Toki poikkeuksia on aina joka sääntöön. Kenian vuoristojen savimajoista putkahtelee sillointällöin paljain jaloin juoksevia supermenijöitä tai Youtubessa keihäsoppinsa ammentaneita keppivelhoja, mutta isossa kuvassa kyseinen väittämä pitää paikkansa. Keskustelen myös mielelläni tästä aiheesta lisää, jos vastaväitteitä löytyy!
Nyt onkin teikäläiselle mahdollisuus ihan rauhassa lukea viesti läpi, mutta älä kiirehti vastaamisen kanssa! Ihan rauhassa mieti niitä omia pointtejasi ja halua mistä asioista haluat keskustella lisää!