Valvoja: Tuomaristo

rulezman kirjoitti:En kai missään ole muistaakseni kiistänyt, että Norja ei iso yu-maa tällä hetkellä olisi, juurikin näiden puolen kymmenen huippunimensä ansiosta.
Se on toki myös kuitenkin fakta, että esim. Suomen tasoista laajaa tasoa läheskään kaikissa lajeissa Norjassa ei ole.
Pieninä esimerkkeinä Norjan tämän vuoden mestaruuskisoissa naisten korkeus voitettiin tuloksella 175, seipäässä mitaliin riitti 381, kolmiloikassa vaadittiin alle 13 metrinen kultaan ja moukarissa otettiin pronssi raikkaalla 56 metrisellä.
Miehissä laajamittainen taso toki kovempi järjestään, mutta mm. seipäässä mitalin sai tuloksella 512, loikassa alle 15 metrisellä, kiekossa tasan 50 metrisellä ja keihäässä suorastaan surullisesti 64 metrisellä.
Odotan innolla vastaustanne
Vieläkö sama levy Rullella että yksittäisiä huippuja, vai pystytkö jo myöntymään että yksi Euroopan parhaista ja Suomi vaikuttaa kehitysmaalta Norjaan verrattuna

M1999 kirjoitti:Sulle kun pitää rautalangasta vääntää, että käsität, niin koitan vielä yhtä. Eli Suomi on yleisurheilussa huippu-urheilun kehitysmaa Norjaan verrattuna. Meniskö tämä läpi?

M1999 kirjoitti:No hyvä meni läpi -olen yllättynyt![]()
Ilman älyttömiä perusteluita toissijaisiin asioihin

M1999 kirjoitti:Ihmettelin vain että perustelut huippu-urheiluun liittyvää kysymystä jollain kansallisen tason mestaruuskisojen tuloksilla. Odotin että pysyt asiassa - tietenkin vaikea pysyä kun huomaat faktojen tukevan mun näkökulmaa, niin yritit kääntää keskustelua kansalliselle tasolle. Mutta ehkä annan tämän anteeksi, kun kuitenkin pystyit sitten loppujen lopuksi hyväksymään ilman vastaväitteitä tämän mun kannan
Odotin että pysyt asiassa - tietenkin vaikea pysyä kun huomaat faktojen tukevan mun näkökulmaa,

M1999 kirjoitti:
Nämä ovat urheilun kaksi eri puolta. Voisit myös sinä laajentaa ajattelua tähän huipputason juttuihin. Siksi nämä meidän väännöt syntyvät. Näkökulma on ihan eri
Sinä ajattelet urheilusta kansallisen tason näkökulmasta, laajuudesta, kivoista kokemuksista, oman kehittymisen kannalta
Nämä ovat urheilun kaksi eri puolta. Voisit myös sinä laajentaa ajattelua tähän huipputason juttuihin. Siksi nämä meidän väännöt syntyvät. Näkökulma on ihan eri

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa