Ukrainan sota

Kaikki mikä ei koske urheilua tänne.

Valvoja: Tuomaristo

Re: Ukrainan sota

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.08.2022 11.06

M1999 kirjoitti:En nyt jaksa sun arvoitusleikkejä

Jos ilmastonmuutokseen vedoten tehdään enemmän vahinkoa, kuten nyt näyttää. Viedään elinkeinoja esim. maataloudesta, niin joo en todellakaan hyväksy. Sama kuin oli koronatoimenpiteet. Tehtiin enemmän ongelmia toimenpiteillä. Ja mikä pahinta jaettiin kansaa ja pidettiin yllä vihapuhetta rokottamattomia vastaan.

No hitto, ihan kun yrittäisi opastaa taaperoa ottamaan ensi askeliaan. Älylliseltä kapasiteetiltasi tosin on aika osuva vertaus, valitettavasti.

rulezman kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta on nyt vielä kysyttävä, mikä on M1999:n pelisuunnitelma siinä tapauksessa, jos Venäjä päättää hyökätä Suomeen? Tai mitä Suomen valtiona pitäisi tässä tilanteessa tehdä?
Pyllistää ryssille, pudottaa aseet ja ottaa miehitys vastaan hymyssä suin?

Toki nyt Natoon liittymisen myötä nämä kysymykset ovat enemmän teoreettisia ja vain se mahdollinen laajamittainen maailmansota tulee sodan enää Suomeen tuomaan tulevaisuudessa.

Jatkan mieluusti hei toki keskustelua kanssasi myös Kiina-Taiwan suhteista ja maailmanpolitiikan kiemuroista sen ympärillä. Ilmastonmuutos on toki myös sen verran fresh aihe, että olen aina valmis viettämään aikaani sen parissa!
Aiempien kokemusten perusteella ainakaan rokoteaiheista, tai edes Ukrainan tilanteesta on kanssasi todella hedelmätöntä edes yrittää luoda koherenttia keskustelua. Yllätätkö minut positiivisesti tällä kertaa! :)
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 05.08.2022 12.22

Ai, rokotekeskusteluista tai ilmastonmuutoksesta (tai mistä vaan) voi keskustella vain jos on samaa mieltä kanssasi. Vain silloin se on järkevää?? Oot harvinaisen paljon itseäsi täynnä.

No

Rokotekeskustelu:
- uskomaton viha-/painostuskampanja viime syksynä ja talvena rokottamattomia kohtaan niin päättäjien kuin mediankin toimesta. Taisit itsekin epäillä rokottamattomien älyä. Lienet tästä vihakampanjasta samaa mieltä? Kun itsekin sitä kohdistit rokottamattomia kohtaan.
- täysin toimimattomat koronapassisysteemit, mitkä syrjivät ja aiheuttivat valtavaa eriarvoistamista kansalaisten välillä
- täysin toimimaton pakkorokotussysteemi terveydenhuoltoalalle, mikä osaltaan vaikuttamassa työntekijäpulaan.
- mitään pienintäkään anteeksipyyntöä tai näiden asioiden kriittistä arviointia ei mediassa tai päättäjissä ilmene.
- rokotetut sairastavat tällä hetkellä pahemmin kuin rokottamattomat ja mikä pahinta itsekkäät rokotetut hakevat lisää buusteja ja entisestään lisäävät terveydenhuollon kapasiteetin kuormitusta, kun pitää löytää rokottajia jostain. Se on pois tärkeimmistä asioista.
- rokotukset eivät millään muotoa ole lopettaneet pandemiaa, vaan nyt se on voimassa jo kesälläkin. Onko ikinä ollut näin huonoa rokotetta?

Kommentoi nyt sitten näitä?

Ilmastonmuutos:
- ensinnäkin kerro ensin itse miten jokapäiväisessä elämässä otat nämä asiat huomioon? Parannat maailmaa. Kuljet pyörällä, kävellen, joukkoliikennettä käyttäen - eikö? Ethän matkustele? Ethän syö lihaa? Yms. Saatan jopa pystyä näissä parempaan. Älä ainakaan jeesustele turhaan, jos itse et toimi näiden oppien mukaan. Oletko nyt ihan varma että toimit jokapäiväisessä elämässä mua paremmin säästääksesi maapalloa?
- miten näet että ihmisten elämää (en tarkoita omaani) parantaa se että maatalous ajetaan alas ja tiloja ajetaan alas ympäristönsuojelun varjolla?
- haluan esimerkkejä siitä että päättäjät omassa elämässään lopettavat matkustelun, lihan syönnin, energian, suihkujen yms. käytön. Nämä jotka kannattavat vihreää siirtymää. Mikään ei viittaa tähän. Pidetään jotain ylikansallisia kongresseja ympäri maailmaa jatkuvasti. Mitä Marin tekee nyt Italiassa lomailemassa? Turhaan matkustanut sinne lentokoneella ja kuluttanut maapalloa.
- tämä jeesustelu, mitä sinäkin harrastat ei auta yhtään. Toimi itse ennen kun tuomitset muut.
- onko tämä ilmastonmuutos varmasti todellista ja jos on niin missä mittakaavassa ja onko siitä oikeasti pelkoa elämälle tulevaisuudessa? Tiedät tämänkin? Vaikka asiantuntijatkin ovat erimielisiä. Ai niin ne jotka eri mieltä, ovat salaliittoteoreetikkoja.

Toivon varsinkin kommentteja siitä miten itse elät tämä ilmastonmuutos huomioiden?

Ja mitä tulee tuohon Venäjän hyökkäykseen:

- en pyllistä, puolustan maatani Venäjän hyökkäystä vastaan heti kun päättäjät jotka ajaneet tilanteen tähän pisteeseen ovat minun rinnallani eturintamassa tekemässä samoin, mielummin edessäni vielä. Ja tämä valtio pyytää anteeksi törkeää vihakampanjaa rokottamatonta kansanosaa vastaan.

En ole valtiolle velkaa mitään tai näille päättäjille. Suomen kansalaisia, perhettäni yms. voin puolustaa, jos näen sen järkeväksi.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.08.2022 13.12

Ai, rokotekeskusteluista tai ilmastonmuutoksesta (tai mistä vaan) voi keskustella vain jos on samaa mieltä kanssasi. Vain silloin se on järkevää?? Oot harvinaisen paljon itseäsi täynnä.

No nyt taas kultaseni taaskaan sisäistänyt ollenkaan lukemaasi. Suosittelen vaikkapa sen verran harrastamaan itsereflektiota, että tylsän hetken tullen lukaiset vaikkapa koronatopikkia vähän lävitse. Tuntuu, että keskustelumme siellä kiersi jatkuvasti kehää ympäri ja ympäri, koska et joko halunnut ymmärtää, tai kyennyt ymmärtämään käsiteltävää aihetta.
Yritin parhaani teikäläisen valistamisessa, mutta tyhjälle taululle meikäläinenkään ei jaksa äärettömiin asti jankata, kun minkäänlaista viivan alkuakaan sille ei ilmaannu.

- rokotetut sairastavat tällä hetkellä pahemmin kuin rokottamattomat

Jo tämän virkkeen vuoksi en tähän suohon tosiaan enää jaksa lähteä. Ei, näin ei todellakaan siis tosiaan asian todellinen laita ole, vaan rokottamaton ihminen sairastuu yhä edelleen rokotettua ihmistä todennäköisemmin sairaalahoitoa vaativaan koronatautiin.

Ilmastonmuutos:
- ensinnäkin kerro ensin itse miten jokapäiväisessä elämässä otat nämä asiat huomioon? Parannat maailmaa. Kuljet pyörällä, kävellen, joukkoliikennettä käyttäen - eikö? Ethän matkustele? Ethän syö lihaa? Yms. Saatan jopa pystyä näissä parempaan. Älä ainakaan jeesustele turhaan, jos itse et toimi näiden oppien mukaan. Oletko nyt ihan varma että toimit jokapäiväisessä elämässä mua paremmin säästääksesi maapalloa?

Kiitos kysymästä! Autoilua en valitettavasti kykene tällä hetkellä vielä itse lopettamaan, mutta käytännössä arkiajoista vain työmatkat kuljen tällä hetkellä autolla. Autona toimii tällä hetkellä Octavian lataushybridi, koska täyssähköauto ei vielä näillä hinnoilla ja akkuteknologialla ole mielestäni optimaalisin ratkaisu. Seuraavana autona sitten.
Ulkomailla on tullut viimeksi käytyä (Tallinnaa lukuunottamatta) vuonna 2017. Toki syynä tähän ennemminkin se, että lasten syntymä on aikalailla pistänyt arjen paikalleen :D
Vaimo on itse melkolailla vegaani, joten taloudessamme käytetään lihatuotteita varsin vähän. Toki itsellä kinkkua kuluu leivän päällä ja itse pyydettyä (tuttujen kautta toki) saatua riistaa ja kalaa kuluu. Oma kasvimaa tuo sitten pöytään mm. perunaa, porkkanaa ja muita helposti "viljeltäviä" ruoka-aineita.
Lisäisin vielä, että aurinkopaneelit tulevat olemaan, piakkoin koittavan kylpyhuoneremontin jälkeen, seuraava iso sijoitus. Tällä hetkellä talo lämpiää vielä Putin-sedän tarjoaman kaasun kautta, mutta ilmavesilämpöpumppuun se on siirryttävä, kunhan valtio pukkaa tähän investointiin jonkinasteisen kannustiminen.

-
miten näet että ihmisten elämää (en tarkoita omaani) parantaa se että maatalous ajetaan alas ja tiloja ajetaan alas ympäristönsuojelun varjolla?

Tämä onkin sitten kinkkinen aihe. Missä menee se raja, että kuinka paljon valtion tulee tukea kotimaisia toimijoita, joiden toiminta ei ole kannattavaa? Jossain määrin toki kyllä, mutta johonkin se raja tässäkin on vedättävä.
Kuluttajistajan se tämäkin on kiinni, ovatko suomalaiset valmiita maksamaan enemmän kotimaisesta tavarasta? Pitäisikö kotimaisisten tuotteiden verotusta laskea ja ulkomaisten nostaa entisestään?
Itse pyrin, kohtuuden rajoissa toki, suosimaan ainakin kotimaasta tulevia ruoka-aineita ja kulutusesineitä.

- haluan esimerkkejä siitä että päättäjät omassa elämässään lopettavat matkustelun, lihan syönnin, energian, suihkujen yms. käytön. Nämä jotka kannattavat vihreää siirtymää. Mikään ei viittaa tähän. Pidetään jotain ylikansallisia kongresseja ympäri maailmaa jatkuvasti. Mitä Marin tekee nyt Italiassa lomailemassa? Turhaan matkustanut sinne lentokoneella ja kuluttanut maapalloa.

Ehdottomasti, esimerkin kauttahan sitä on paras pyrkiä muutoksia tekemään.

- tämä jeesustelu, mitä sinäkin harrastat ei auta yhtään. Toimi itse ennen kun tuomitset muut.

Ahaa, tuomitsitkin jo ennen vastaustani, hittolainen :(

- onko tämä ilmastonmuutos varmasti todellista ja jos on niin missä mittakaavassa ja onko siitä oikeasti pelkoa elämälle tulevaisuudessa? Tiedät tämänkin? Vaikka asiantuntijatkin ovat erimielisiä. Ai niin ne jotka eri mieltä, ovat salaliittoteoreetikkoja

Kyllä, käytännössä jokaisen vertaisarvioidun tutkimuksen perusteella ilmastonmuutos todentotta on todellinen ja ihmisen toiminta on kiihdyttänyt sitä aina teollistumisen alusta alkaen.
Ehdottomasti asiasta saa olla eri mieltä, jos kokee omien havaintojensa ja tutkimustensa tätä tukevan. Harmittavasti vain tällaisten, oman elämänsä denialistien, tutkimukset vajoavat hyvin usein sinne salaliittoteorioiden päätyyn.
Mutta mieluusti opin tästäkin asiasta uutta, kuten kaikista muistakin aihepiireistä, eli tutkimuksia vain pöytään, niin pääsen sivistämään itseäni!

Mielenkiinnolla omaa kontribuutiotanne odotellessani. :)
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 05.08.2022 13.28

No ilmastonmuutoskisassa voitin sinut autoilun käytössä ja matkailussa. Kuulostaa paljolta, jos joka päivä työhön menoon käytät autoa. Toivottavasti ei ole pitkä työmatka. Itse olen matkannut viimeksi rajojen ulkopuolelle opiskeluaikoina 2004 Prahaan. Lihaakin syöt ainakin yhtä paljon.

Tutkimuksista näytät seuraavan vain niitä jotka osoittavat ilmastonmuutoksen puolesta (ihmisen aiheuttaman). Suosittelen seuraamaan molempia puolia.

Rokotekeskusteluista jätit oikeastaan vastaamatta kaikkiin niihin tärkeimpiin juttuihin: vihapuheeseen, median rooliin painostuksessa, passeihin, työpaikan menetyksiin, syrjintään yms. rokottamattomia kohtaan ja kriittiseen arviointiin näistä. Tietenkin vaikea näistä puhua, kun itse osallistui samaan. Ja tietenkin jätit vastaamatta myös tuohon ettei mikään rokote ole tainnut olla näin tehoton (vaikka buustereita tungetaan), että pandemia ja tartunnat vain tuntuvat pahenevan ja lisääntyvän.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.08.2022 13.42

Hienoa, että pysyt elämään ilman autoa! Valitettavasti isolle osalle suomalaisista se ei ole realistinen vaihtoehto, joten on keksittävä muita keinoja oman hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Vähän myös toki hassua, että koet tämän jonkinlaisena kilpailuna. Jokaisen ihmisen pienikin teko auttaa, mikä vähentää ilmaston kokemaa kuormitusta!

Et ilmeisesti taaskaan kyennyt sisäistämään lukemaasi.
- rokotetut sairastavat tällä hetkellä pahemmin kuin rokottamattomat

Jo tämän virkkeen vuoksi en tähän suohon tosiaan enää jaksa lähteä. Ei, näin ei todellakaan siis tosiaan asian todellinen laita ole, vaan rokottamaton ihminen sairastuu yhä edelleen rokotettua ihmistä todennäköisemmin sairaalahoitoa vaativaan koronatautiin.

Tarkkaan jos kykenisit lukemaan aiempaa viestinvaihtoamme lävitse, niin löytäisit vastaukset myös varsin moneen viimeisimmässä viestissäsi askarruttamaan jääneen asiaan!

Tutkimuksista näytät seuraavan vain niitä jotka osoittavat ilmastonmuutoksen puolesta (ihmisen aiheuttaman). Suosittelen seuraamaan molempia puolia.

No hitto, taas sieltä suunnalta kerrotaan näin tarkasti mitä tulee seurattua :evil: Mieluusti otan vastaan uusia näkökulmia ilmastonmuutosta vastaan, jos teikäläisellä om sellaisia jakaa. Aiemmat, varsin heikolle tieteelliselle pohjalle kyhätyt viritelmät eivät ole vielä saaneet ainakaan minua henkilökohtaisesti vakuuttumaan.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 05.08.2022 13.51

On se kumma kun syytät mua etten sisäistä viestejä tai suostu vastaamaan

Rokotetut ovat tähän pandemiaan aivan yhtä isoja syyllisiä kuin rokottamattomatkin. Ei nuo tartunnat katso oletko rokotettu vai ei. Vai onko sulla tähän joku taulukko, joka muuta osoittaa. Kyllähän tämä on jo myönnetty jopa "asiantuntijoiden" suulla, että rokotukset ei auta pandemiaan tai tartuntoihin. Jokainen silloin itse miettii omalta kohdalta riskit ja hyödyt - aivan kuten olisi pitänyt jo viime vuonna infota mediassa. Mulla ei tämän flunssan takia ole mitään pelkoa, joten miksi ottaisin rokotteita enää, joista todistetusti on tullut haittoja. Vai onko nämä haitatkin vain salaliittoteoriaa

Sulle on vaikea näköjään tosiaan puhua rokottamattomien kohtelusta viime syksynä ja talvena, kun et näihin pysty mitään sanomaan. No niin on mediallakin, joten samassa veneessä menet. Vaikeista asioista on helpompi vaieta.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.08.2022 14.46

Voi herranen aika nyt taas, et siis todellakaan ole lukenut juuri mitään viestejä tuolta koronatopikista? Eipä siis ihme, että meinasi mennä yksinpuheluksi, kun vaivauduin johonkin viesteisihi vastaamaan...

Jos lukisit vähän tarkemmin tekstejä, osaisit tulkita niitä, tai mistä nyt kiikastaakaan, niin huomaiset esimerkiksi sen, että olen mm. todennut, että virheitä ja jälkikäteen helposti analysoitavissa olevia ylireagointeja on Suomen koronatilanteen hoidossa tehty.

Ei nuo tartunnat katso oletko rokotettu vai ei. Vai onko sulla tähän joku taulukko, joka muuta osoittaa

Tämänkin aiheen tiimoilta olen muistaakseni "keskustellut" (et koskaan vastaa viesteihini :( ) useampaan otteseen. Lyhykäisyydessään vielä kuudennen kerran. Kyllä, omikronvariantti muutti peliä siihen suuntaan, että rokotus ei juuri estä viruksen tarttumista (viimeisimmän tanskalaistutkimuksen mukaan rokote taisi ehkästä taudin tarttumista n. parin kuukauden ajan), mutta jopa omikronia vastaan rokote estää taudin vakavan muodon ilmenemisen todella hyvin. Tämänhetkisen tiedon perusteella suoja pysyy hyvänä n. kuuden kuukauden ajan.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 29.08.2022 08.18

Iltalehdessä:
Haukiputaan jääahmojen lapset ja nuoret taistelevat Putinia vastaan upeasti lopettamalla oman harrastuksensa syksyn ajaksi, kun sähkön hintojen nousun takia jäähallia ei voida käyttää, eikä jäätä tehdä. Eikös tämä juuri ollut se ideakin, että sammutetaan valot Putinilta kun itse myös säästetään. Odottaisin talkoihin myös muita lapsia ja nuoria eri junnuseuroissa - lopettakaa harrastaminen, jotta Putin kärsii.

Koronasulkujen takia lapsia ei enää pystytä kiusaamaan (toistaiseksi), onneksi maan johto on keksinyt uusia tapoja, jotta saadaan mahdollisimman vaikeaksi Putinin elämä lasten kustannuksella. Koskahan joku eliminoisi näitä päättäjiä
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 29.08.2022 09.50

Niin, jäähalli on tosiaan ainakin syyskuun kiinni, koska sähkösopimuksen hinta pomppasi reilusti jäähalliyrittäjillä. Ei se mistään lasten tahtotilasta ole kiinni...

Tokihan kaikki on nyt ilmeisesti Suomen hallituksen vika, kuten kansainvälinen energiakriisikin :roll:
SDP tosiaan hallituksessa ainakin jo suunnittelee, että Suomi valjastaa talveksi suurimman osan tehoreservistä käyttöön ja myös sähkön alvia ollaan mahdollisesti pudottamassa 24 prossasta kymmeneen.
Windfall-veroa on myös yhdeksi keinoksi väläytelty, eli itse sähköyrityksien voittoja siirrettäisiin suoraan kuluttajien avuksi.

Suuri ajattelija M1999 toki varmasti kertoo, että mitä hallitus on nyt tehnyt päin persettä ja miten asiassa pitäisi toimia :)
Sähkö ilmaiseksi kansalaisille ja valtiolle lisää velkaa? Venäjän kanssa diilejä tekemään ruplilla halvasta energiasta?

Tosiasiassa hallituksen tekemät verohelpotukset ja kansalaisten tekemät marginaaliset tapamuutokset (ilmastointia aste pienemmälle, viikossa yhden saunan lämmittämisen väliinjättö, julkisten tilojen enegriasäästö yms.) riittävät Olkiluodon avautumisen myötä viemään Suomen varsin kunnialla tulevasta talvesta lävitse.

Syyskuussa hallitus saa näillä näkymin paketin kasaan, eli silloin voimme keskustells aiheesta enemmän!
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja AH-fani » 29.08.2022 20.54

Olkiluoto ei tule koskaan toimimaan. Mutta miksi imastohumpan takia purettiin Vanhan Olkiluodon kokoinen Inkoon varavoimala, joka olisi nyt tehnyt ihmeitä. Siis purettiin eikä vain laitettu seisomaan!

Sen kun näkisi, että tämä viherkommarihallitus saisi tuollaisen paketin kasaan
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 30.08.2022 14.09

Siellä se OL3 vaan on kohta 24 tuntia puskenut virtaa verkkoon! Toki, vasta 60 prosentin teholla.

Ukrainan vastahyökkäys sensijaan näyttää todenteolla alkaneen. Hersonin liepeillä on kyetty jo läpimurtoja ryssän linjan lävitse tekemään ja ainakin lännen median tietojen mukaan tilanne ryssien päässä on aikalailla kaoottinen.
Kunhan nyt Ukrainan joukot pitävät pään kylmänä, eivätkä lähde etenemään yhtään nopeammin kuin on tarve.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja AH-fani » 06.09.2022 07.28

"Vaikka Fortumin lisäksi muutkin energiayhtiöt turvautuisivat valtion lainoihin tai takauksiin, on Aki Kangasharjun mukaan hyvin epätodennäköistä, että ne jäisivät veronmaksajien tappioksi.

– Se on näin, koska sähkön hinta on noussut, mutta tuotantokustannukset eivät. Se tarkoittaa sitä, että sähköyhtiöt tekevät helkkarinmoista voittoa.

Kangasharju kuvailee yhtiöiden mahdollista laina- tai takaustukemista lyhyen aikavälin siltarahoitukseksi.

– Kun ne olivat jo ennen näitä voittoja ja kannattavuuksia vakavaraisia, voitollisia, hyvin toimeentulevia ja pienivelkaisia, niin ne varmasti pystyvät maksamaan velkansa takaisin."

Ja se tarkoittaa sitä että valtio saa kansalta helkkarinmoisesti rahaa.. jota voi sit jakaa ympäri maailman samalla velkaa ottaen nykypäivän lapsille takaisin maksettavaksi."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46aa ... 3185642aed

Miksi sähköyhtiöt palkitaan riistohinnoista ja voitonahneudesta pumppaamallaniihin rahaa? Eikö valtio voisi maksaa kansalaisten sähkölaskuja tai määrätä hintakattoja ym
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 06.09.2022 08.59

Hintakattojen ongelma on, että ne eivät hillitsisi kulutusta.

Iso ongelma on myös, että melkein puolilla ihmisistä sähkösopimus on tähän markkinatilanteeseen aivan liian halpa aiemmin tehtyjen määräaikaisten sopimusten takia. Sähköyhtiöt voisivat nyt vaikka yrittää ostaa näitä sopimuksia ulos ja sitä kautta saada yleishintaa alaspäin ja kulutusta näinollen myös hillittyä.

Esimerkiksi itselläni on ensi kesään asti voimassa viiden sentin määräaikainen. Käypä hinta voisi vaikka olla joku 1500-2000e, millä voisin ilomielin sopimuksesta irtautus. Sitten vaan uutta kalliimpaa sopimusta, oma kulutus minimiin (toki äärimmäisyyksiin menemättä). Kaikki osapuolet voittaisivat.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja Volmari » 06.09.2022 18.28

Olen varma, että kulutusta lasketaan käytännössä jokaisessa taloudessa, vaikka hintakatto säädettäisiinkin. Haluun säästää riittää jopa hintojen kaksin- tai kolminkertaistuminen viime kevään tasolta. Hintakatto toteutuessaan tulee olemaan kuitenkin ehkä viisinkertaisella tasolla.
Volmari
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja AH-fani » 22.09.2022 17.41

Putinistit ovat aivan hulluja. Putin vain eskaloi sotaa, mobilisoi ja uhoa aolevansa sodassa Lännen kanssa. Silti FIS puuhaa venäläisten urheilijoiden paluuta kisoihin jo tämänvuoden puolella ja Orban vaatii kaikkien pakotteiden poistamista vuoden loppuun mennessä
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja AH-fani » 23.09.2022 07.28

Jos FIS päättää venäläisurheiloijoiden palaavan kisoihin, voisivatko Pohjoismaat erota liitosta ja alkaa kisailla vain keskenään?
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja Urheilunkuluttaja » 23.09.2022 21.34

AH:n psykoosit ne vaan jatkuu, kannataisko tohon vihaan hakea hoitoa ?

Jos pomosi on idiotti ja tappaa muijansa, niin pitääkö sunkin saada linnaa siitä ? AH:n mielestä pitää, ja sun lapsetkin pitää rangaista.
Mutta tämä koskee vaan tietyn yrityksen työntekijöitä, muut saa kyllä kyllä perseillä vapaasti. AH:n mielestä.
Urheilunkuluttaja
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja AH-fani » 24.09.2022 07.28

Jos olen salaliitossa pomon kanssa tai ten hommaa täysillä. Venäjän kansnamurhaajat ja doupparit hiihtäjäthän julkisesti tukevat kansanmurhaa ja hävityssotaa ja Putinia
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 24.09.2022 09.05

Venäjän sympateeraajille ei kyllä löydy yhtään ymmärrystä. Toki, suurin osa urheilijoista on syyttömiä tilanteeseen, mutta kuitenkin omalla hiljaisuudellaan hyväksyvät valtionjohtonsa toteuttaman kansanmurhan. Ja sitten siellä on näitä Stepanovan kaltaisia aivopestyjä lampaita, jotka avoimesti tukevat Putinin sotatoimia.
Niin kauan kuin Venäjä jatkaa hyökkäyssotaansa Ukrainassa, pitäisi koko maa sulkea kaikesta pois.
Onneksi, sotatoimet sujuvat jatkuvasti Venäjän kannalta niin tragikoomisen surkeasti, että kyllähän tässä väistämättä on lähivuosina tulossa siellä suunnalla jonkinlaisia mullistuksia, suuntaan tai toiseen.

Ainoat venäläiset, jotka saavat tähän tilanteeseen synninpäästön ovat ne, jotka avoimesti uskaltavat vastustaa tyranniaa. Iso hatunnosto niille kymmenille tuhansille, jotka uskaltavat osoittaa mieltää kaduilla. Valitettavasti jalkeille pitäisi saada miljoonia ihmisiä, jotta muutos sitä kautta olisi mahdollinen.

Ja kyllä, jos yritykseni pomo jatkuvasti hakkaisi naapurikaupan työntekijöitä ilman syytä, poliisi ei tekisi asialle mitään, niin kyllä itse ainakin keräisin ne työkaverit messiin, jotta saataisi kyseinen kusipää aisoihin. Vai mitä fin... eiku Urheilunkuluttaja?
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja 99v » 31.10.2022 13.38

Urheilija altistaa itsensä ja perheensä sortotoimille, rintamalle joutumiselle ja urheilu-uran päättymiselle jos kritisoisi hallintoa tai edes kieltäytyisi osallistumasta pyydettäessä hallintoa tukeviin kampanjoihin, joten urheilijoita ei voi syyttää maan hallinnon toimista. Urheilijoilla ei ole vaihtoehtoja. Urheilijat joutuvat syyttä kärsimään kun osa lajiliitoista on sulkenut heidät toiminnasta. Hallinnolle urheilu on kuitenkin ollut niin tärkeä propagandaväline joten tämä pakote on aiheellinen vaikka näin penkkiurheilijana on tylsää kun parhaat eivät ole viivalla.
99v
Mr Urheilu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu