Valvoja: Tuomaristo
mutta missä Moilasen kehitysaskeleet ovat? Aivan pihalla finaalissa....ei näytä hyvältä

rulezman kirjoitti:mutta missä Moilasen kehitysaskeleet ovat? Aivan pihalla finaalissa....ei näytä hyvältä
Vai oliko toi taas tuollainen heitto, mihin ei toivottu keneltäkään muulta kommenttia?
Perinteisellä toki parempi, mutta hyvän sprintterin kyllä syytä hallita molemmat tyylit, muuten mahdollisuudet kerätä menestystä puolittuu ja kokonaismenestyksen mahdollisuus menee. Joten pidemmän päälle vapaalla on myös menestyttävä

Pellegrino kuitenkin ottanut mitalisijoja myös perinteisellä ja siinäkin finaaleissa, välierissä säännöllisesti. Tätä odottaa myös Moilaselta.

M1999 kirjoitti:Pellegrinon taso sprintissä riittäisi mulle myös kokonaisuudessaan arvokisamenestyksellä ryyditettynä

rulezman kirjoitti:M1999 kirjoitti:Pellegrinon taso sprintissä riittäisi mulle myös kokonaisuudessaan arvokisamenestyksellä ryyditettynä
Itse en valitettavasti osaa edes villemmissä unelmissani nähdä, että Moilasesta tulisi Pellen tasoinen yksi kaikkien aikojen sprinttihiihtäjistä. Realismia lienee ennemminkin kansainvälinen kärkitaso, mutta dominointiin en usko. Niin kova on vastus jo omasta ikäluokastaan, saatikka sitten Kläböistä ja kumppaneista, jotka voivat sprinttejäkin dominoida vielä vuosikausia.
Monilta tuntuu muutenkin unohtuvan, että Niilo olisi hyvinkin voinut Vuokatin finaalin viime talvena hävitä. Ruotsin Erssonhan kukisti Niilon jo välierässä ja finaalissakin oli liimautuneena selkään, kunnes sotkeutui omiin suksiinsa ja heitti nenilleen. Puhtaasti tuloslistaa lukien Niilo voitti mestaruuden ylivoimaisesti, mutta tosiasiassa Ersson olisi vähintäänkin kyennyt loppusuoralla Niilon hastamaan.
Tuntuu, että etenkään suuri yleisö (jonka hiihtoymmärrys on vähintäänkin vaillinaista) ei meinaa pysyä housuissaan ja Niilosta povataan, vielä ainakin täysin perusteettomasti, jotain uutta hiihtolegendaa.
Jos nyt Niiloa vielä vertaillaan muiden lähivuosien junnumestareihin, niin Kläbö tottakai ihan oma lukunsa ja Venäjän Terentejeviä myös itse ainakin pidän huomattavasti kovempana talenttina. Niilo menee sitten samaan laariin vaikkapa Sveitsin Grondin ja Norjan Risethin kansssa.
Toki, kehitys ei kenellläkään nuorella urheilijalla ole lineaarista, vaan vaihtelua tapahtuu väistämättä suuntaan jos toiseenkin.
Kaikki nämä pointit varmasti perusteltavissa, mutta oudoksun tätä tapaasi lyödä odotukset mieluummin minimiin joka käänteessä.
Ikävä kyllä jonkun täytyy ne Iivon ja Kristan saappaat täyttää,,vaikka kuinka yrität harata vastaan.
Suomen hiihto tarvitsee tähtiä ihan elinvoimaisuuden takia ja säilyttääkseen suosionsa - halusit tai et

Onko Suomen tasoisesta hiihtomaasta ylipäätään REALISTISTA mielestäsi odottaa TOP3 tason hiihtäjää? Vai onko kaikki tällainen haaveilu pelkkää UTOPIAA?
Vai onko Iivo se "viimeinen mohikaani", jonka jälkeen ei ole enää realistista odottaa TOP3 hiihtäjiä. Miksi Iivon jälkeen on utopistista odottaa tällaisia hiihtäjiä?
Koska valmennuspuolella Suomen täytyy viro päihittää.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa