Valvoja: Tuomaristo
AH-fani kirjoitti:Naisten puolella Fossesholmin vauhti hirvittää. Taas sekuntia nopeampi aika kuin Ebballa. Ottaako valtikan Johaugin lopetettua Fridan sijaan Fossesholm? Jos Johaug nyt yleensä koskaan lopettaa. Voihan olla, että jatkaa noiden jo lopetettua
Tuossa kun Bolsu kävi taklaamassa Mäen, olisi pitänyt Suomen joukkueen jäsenten oliko siinä Hakola pitänyt olla enemmän hereillä. Siinä jos Bolsu olisi oikein kunnolla kilahtanut, olisi tullut pahaa jälkeä. Siinä olisi Hakolan pitänyt olla heti valmiina puolustamassa.

Volmari kirjoitti:Joo, paljon enemmän Suomen kakkossijasta nauttisi, mikäli Mäki olisi vain keskittynyt voittamaan Bolsun loppukirissä. Sen kun olisi tehnyt, olisi samanlainen tunne, kun Jari Isometsä päihitti legendaarisen Torgny Mogrenin Albertvillen olympialaisten viestissä loppusuoralla, vaikka silloinkin taisteltiin vain pronssimitalista.
Itse asiassa minulle tulee harmitus aina silloinkin, kun loppusuorataistelu jää näkemättä jonkun kilpailijan kaatumisen takia.
M1999 kirjoitti: Jos ei olisi keskittynyt ja hiihtänyt ns. suomalaisittain "omaa hiihtoaan" olisi saattanut hävitä.
M1999 kirjoitti:Volmari kirjoitti:Joo, paljon enemmän Suomen kakkossijasta nauttisi, mikäli Mäki olisi vain keskittynyt voittamaan Bolsun loppukirissä. Sen kun olisi tehnyt, olisi samanlainen tunne, kun Jari Isometsä päihitti legendaarisen Torgny Mogrenin Albertvillen olympialaisten viestissä loppusuoralla, vaikka silloinkin taisteltiin vain pronssimitalista.
Itse asiassa minulle tulee harmitus aina silloinkin, kun loppusuorataistelu jää näkemättä jonkun kilpailijan kaatumisen takia.
Eikös Mäki nimenomaan keskittynyt loppusuoralla voittamaan Bolshunovin kirissä. Ja tajusi tehdä sen niin että varmasti voittaa. Jos ei olisi keskittynyt ja hiihtänyt ns. suomalaisittain "omaa hiihtoaan" olisi saattanut hävitä. Mitä hienoa siinä olisi ollut?
rulezman kirjoitti:Mutta on kyllä vuosisadan väärys, jos Bolshunoville ei mitään sanktioita tästä tule. Tuollaisille suoranaisille kilpakumppanin vahingoittamisyrityksille tulee olla täysi nollatoleranssi. Poliisiin vaan yhteyttä ja rikosilmoitusta tekemään, jos FIS:illä ei riitä munat sanktioiden antamiseen.
Volmari kirjoitti:M1999 kirjoitti:Volmari kirjoitti:Joo, paljon enemmän Suomen kakkossijasta nauttisi, mikäli Mäki olisi vain keskittynyt voittamaan Bolsun loppukirissä. Sen kun olisi tehnyt, olisi samanlainen tunne, kun Jari Isometsä päihitti legendaarisen Torgny Mogrenin Albertvillen olympialaisten viestissä loppusuoralla, vaikka silloinkin taisteltiin vain pronssimitalista.
Eikös Mäki nimenomaan keskittynyt loppusuoralla voittamaan Bolshunovin kirissä. Ja tajusi tehdä sen niin että varmasti voittaa. Jos ei olisi keskittynyt ja hiihtänyt ns. suomalaisittain "omaa hiihtoaan" olisi saattanut hävitä. Mitä hienoa siinä olisi ollut?
Hienoa olisi ollut se, että Mäki todistanut niin itselleen, joukkuetovereilleen kuin televisiokatsojillekin, että on tyyppi, joka pystyy kukistamaan itse Bolsun yksinkertaisesti hiihtämällä häntä nopeammin loppukirissä, eikä taktikoimalla. Siitä tilanteesta olisi ollut kiva lähteä MM-kisoihin.
Olisi ollut ehkä Joni Mäenkin maaliintulossa samanlaista riehaa kuin Jari Isometsällä Albertvillessä 1992. Katso nauhalta kohdasta 1:33 (sorry, tunnelmallisempiakin rainoja voisi jossain olla, mutta kun KOK:lla on tunnetusti tiukat esittämiskiellot).
https://www.youtube.com/watch?v=oXC50bLyj2U

M1999 kirjoitti:Volmari kirjoitti:Joo, paljon enemmän Suomen kakkossijasta nauttisi, mikäli Mäki olisi vain keskittynyt voittamaan Bolsun loppukirissä. Sen kun olisi tehnyt, olisi samanlainen tunne, kun Jari Isometsä päihitti legendaarisen Torgny Mogrenin Albertvillen olympialaisten viestissä loppusuoralla, vaikka silloinkin taisteltiin vain pronssimitalista.
AH-fani kirjoitti:M1999 kirjoitti:Volmari kirjoitti:Joo, paljon enemmän Suomen kakkossijasta nauttisi, mikäli Mäki olisi vain keskittynyt voittamaan Bolsun loppukirissä. Sen kun olisi tehnyt, olisi samanlainen tunne, kun Jari Isometsä päihitti legendaarisen Torgny Mogrenin Albertvillen olympialaisten viestissä loppusuoralla, vaikka silloinkin taisteltiin vain pronssimitalista.
Olisi tullut ansaittu pronssi ilman mulkun mainetta.
Suomessa tarvitaan puhdistus. Mäki ei tätä keksinyt. Joku valmennusjohdosta tai joukkueenjohdosta on vastuuhenkilö ja pitäisi savustaa ulos.
Bolshunovin reaktio on vaon ymmärrettävää eikä herätä juuri kuin myötätuntoa. Jos ei olisi kiehahtanut, olisi Suomi saatettu diskata.
Jos Bolshunov ei olisi yrittänyt oikealta, olisi Mäki mennyt hänen eteensä johonkin muuhun suuntaan. Mäellä ei ollut mitään muuta hyötyä vahvasti oikealle menosta kuin Bolsunovin kiilaaminen. Pikemminkin siitä oli vain haittaa. Siten ei suinkaan ilman muuta olisi mennyt. Bolshunov ei voi yrittää kuin oikealta, koska Mäki oli vasemmassa reunassa. Mäki eteni niin oikealle, että ei olisi päässyt sieltä ohi enää, koska laita oli jo aivan vieressä.
Tuomaristo voi olla tuota mieltä myös ihan kabinettipoliittisista syistä. Niinhän se Paavo M. Petäjäkin uhosi kampittaneensa Neuvostoliittoa tuomaristossa

OLisi ollut maukasta, kun venäläiset olisivat vetäneet fuskaajia turpaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa