Sekalaisia horinoita

Kaikki mikä ei koske urheilua tänne.

Valvoja: Tuomaristo

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 05.06.2020 16.16

rulezman kirjoitti:Eikö Suomessa siis mielestäsi esiinny rasismia, vai mistä moiset olkiukkoilut?

Havaintojeni mukaan Suomessa on rasismia aivan valtavan paljon, en tiedä sitten onko se parempaa rasismia kuin usassa oleva rasismi. Enhän minä maailmaa hirveän hyvin tunne mutta erilaisia tekstejä lukiessani olen ollut havaitsevinani että rasismia on kaikkialla.
Ja mikä tässä on olkiukkoilua, mitä se tarkoittaa?
joe
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.06.2020 16.18

"Vai on Pyry Soiri kokenut rasismia, onko Suomikin siis kehitysmaa?"

Esimerkiksi vaikkapa tuo. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Olkinukke
Osuvampikin argumentaatiovirhe toki löytyisi kyseessä oleville asioille, mutta en nyt jaksa tarkistaa mikä tämän latinan kielinen nimi on.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja RobinHood » 05.06.2020 16.44

rulezman kirjoitti:Mielestäni Suomessakin keskimäärin valkoisen perheen lapsella on paremmat eväät elämään kuin keskimääräisellä ei-valkoisen perheen lapsella. Onneksi Suomessa tosiaan ilmainen koulutus, terveydenhuolto ja muutkin palvelut takaavat sen, että samanlainen kehitysmaa tämä ei ole kuin USA.

Minä olen köyhästä valkoisesta perheestä lähtöisin ja minulla ei ole ollut minkäänlaisia edellytyksiä ja eväitä elämään. Minua ei ole koskaan mikään poliittinen puolue tai liike ajanut tai tukenut. Minua ei ole mikään kaveri tai hyvä veli jeesannut ikinä koskaan. Vanhemmat eivät ole minua juurikaan auttaneet. Minua on läpi elämän vainottu mielipiteitteni takia. Koulussa en päässyt koulun jalkapallojoukkueeseen, vaikka pelasin joukkueessa ja joukkueessa pelasi tyyppejä, jotka eivät pelanneet joukkueessa. Olin keskinkertainen koulussa ja mihinkään yliopistoihin ja "älykköpiireihin" ei minulla ollut mitään asiaa, joskaan en ollut huonoimastakaan päästä. Olin nuhteeton kaveri, joka ei saanut ihan 10:jä mutta ei 4:kaan todistuksiin. En ollut se luokan pahis, mutta en hikkekään.

En ole koskaan elämässäni saanut minkäänlaista työttömyystukea tai sossutukea. Ainoat pienet tuet mitä valtiolta olen saanut, oli aikoinaan pieni opintotuki ja pieni asumistuki. Näiden tukien saamiseksi esimerkiksi opintuen saamiseksi edellytettiin tietyn määrän opintopisteitä, minkä joka kerta saavutin.

Sillä enhän ole vammainen, alkoholisti, ongelmatapaus, maahanmuuttaja tai muu vähemmistöön kuuluva. En saa tähän vedoten enkä ole koskaan saanut minkäänlaista tukea.

Minuun kyllä suhtaudutaan, kun olisin etuoikeutettu valkoinen ja minun oletetaan olevan rikas ja oletetaan minun olevan tietynlainen, mutta minulla ei ole tällaisen "hyvän perheen" tuomaa statusta ja mahdollisuuksia.

Mikään puolue ei ole koskaan ajanut minun asiaani. En tiedä mihin ryhmään edes kuulun. En ole kristitty, juutalainen, muslimi, perussuomalainen, homo, porvari, vasemmistolainen, vihreä tai kokoomuslainen.

Lyhyt luonnollinen pituuteni on karsinut monia mahdollisuuksia pois. Esimerkiksi minua ei hyväksyttäisi mihinkään turvallisalan töihin, vaikka sinne nykyään rekrytoidaan naisia. Olen aika haka e-urheilussa ja olen Suomen yksi parhaista alallani, mutta kukaan ei ole ikinä sponsoroinut minua siinä. Jossain vaiheessa se oli haavena olla ammatti, mutta sittemmin se on jäänyt harrastuksen asteelle. Myös autottomuus on karsinut monia mahdollisuuksia pois, mutta sellaiseen ei ollut nuorena poikana taloudellisia resursseja.

Silti en ole koskaan riehunut kaduilla - en ole koskaan osallistunut minkäänlaiseen mielenosoitukseen ikinä koskaan ja syyttänyt yhteiskuntaa rasismista. Hiihtäjä Matti Heikkistä lainatakseni: Tämmöiset rasismiin vetoamiset on vain tekosyitä, vika löytyy peilistä.
Viimeksi muokannut RobinHood päivämäärä 05.06.2020 16.55, muokattu yhteensä 1 kerran
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja joe » 05.06.2020 16.47

rulezman kirjoitti:

"Vai on Pyry Soiri kokenut rasismia, onko Suomikin siis kehitysmaa?"

Esimerkiksi vaikkapa tuo. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Olkinukke
Osuvampikin argumentaatiovirhe toki löytyisi kyseessä oleville asioille, mutta en nyt jaksa tarkistaa mikä tämän latinan kielinen nimi on.

Ai tuo on olkiukkoilua. Lainaamasi kehitysmaa-kysymymykseni syy oli se kun aiemmin kerroit että Suomi ei ole USA:n kaltainen kehitysmaa. USA:n nimeäminen kehitysmaaksi ei ole mitään kritiikkiä tai arvostelua vaan se on pelkkä provo ja argumentaatiovirhe. USA ei ole pohjoismaalainen hyvinvointivaltio turvaverkostoineen kuten Suomi on mutta missään tapauksessa se ei myöskään ole kehitysmaa. Tossa käytit jonkinlaista adjektiivin tyyppistä vertailua kun vertasit USA:a ja Suomea ja mainitsit sanan kehitysmaa mutta kehitysmaa ei myöskään ole adjektiivi josta voisi käyttää komparatiivia tms vertailumuotoa. Yritin siis vastata provoon provolla mutta tulokseksi tulikin olkiukkoilu.
joe
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja joe » 05.06.2020 16.53

RobinHood kirjoitti:Minuun kyllä suhtaudutaan, kun olisin etuoikeutettu valkoinen ja minun oletetaan olevan rikas ja oletetaan minun olevan tietynlainen, mutta minulla ei ole tällaisen "hyvän perheen" tuomaa statusta ja mahdollisuuksia.

Tämä on aivan loistava tarina. Mietin jo kerronko vastaavan isästäni, joka kasvoi nuoruutensa yhdessä kasvatti-isänsä kanssa joka roikkui hirressä kun isä tuli koulusta kotiin. Isä oli tuolloin 12 vuotias jonka jälkeen elätti itsensä itse. Ja myöhemmin aikuisella iällä isä opiskeli varsin arvostettuun ammattiin.

Mutta jotenkin tuntui että tuo on siltikin "yksittäistapaus" ja loppujen lopuksi on oman isäni ja muiden vastaavien valkoisten valtaapitävien heteromiesten syy kun syrjäytyneet purkavat pahaa oloaan tuhoten paikkoja.
joe
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.06.2020 17.00

Eli koska teillä on valtavirrasta poikkeavia omia kokemuksia, niin isommassa kuvassa mitään poliittisia ongelmia ja syy-seuraussuhteita ei ole olemassa?

Itse en ainakaan ole tässä juuri muuhun ottanut kantaa kuin, että USA:ssa on valtavasti väestö -ja sosiaalipoliittisia ongelmia. Keskimäärin mustaan perheeseen syntyvä lapsi on lähtökohtaisesti huonommassa lähtökohdissa elämään,ä verrattuna valkoiseen perheeseen syntyvään, koska mustat ovat köyhin väestönosa USA:ssa. Edelleenkään tämä ei toki oikeuta ketään mihinkään lainvastaisiin tekoihin, mutta auttaa kenties ymmärtämään, että miksi mustat ovat yliedustettuina rikostilastoissa.

Näin länsimaisessa oikessa hyvinvointivaltiossa ei mielestäni ole mikään hirveä vääryys nimittää USA:ta kehitysmaaksi, mutta pahoittelen liian vahvojen ilmaisujen käyttämistä.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja AH-fani » 05.06.2020 17.39

AH-fani kirjoitti:

https://youtu.be/PLuJa9X21PE
Black lives matter is ä leftist lie

Järkyttävää, että urheilijat ja poliitikot ja mielenosoitukset tukevat suoraan rasistista väkivaltajärjestöä BLM. Mutta nyt siis ovat jopa Suomen poliisit esittäneet yhdessä mielenosoittajien kanssa tukea BLM-liikkeelle!

https://www.youtube.com/watch?v=XGnRd3C0Ueo

Siis tässä pätkässä tukea.

Vaikka mustat olisivat huonommassa asemassa, mellakoinnit ja BLM-järjestöt ovat eliitin luomia ja ohjaamia. Muuten mustien ei annettaisi mellakoida joka viikonloppu kaikkialla. Sen näkee jo siitä. Eliitti on toki hyvin rasistinen, mutta eniten valkoisia kohtaan (myös mustia kohtaan)
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja finishbetter » 05.06.2020 17.51

Suurkaupunkilaiset eivät juurikaan syö marjoja, elleivät niitä itse poimi matkoillaan kesämökeille ja maalaisserkkujen luo. Sienten osalta vallitsee vieläkin jyrkempi jako itäiseen ja läntiseen ruokakulttuuriin niin että idässä sieniä syödään yleisesti, kun taas lännessä suuri osa asukkaista ei syö niitä koskaan, paitsi ehkä joskus Quattro Stagionissa.

Olen itse ollut ruokakaupassa töissä, isohko kauppa ison kaupungin keskustassa. TIEDÄN että pakaste mustikka kotimainen. on yksi eniten myytyjä pakaste tuotteita, monta kuukautta vuodesta pakaste ykkönen. Eli noi sun väittämät ovat höhpöhöpö juttuja. tältä osin.
Foorumin virallinen sekopää
finishbetter
Foorumin sekopää

ViestiKirjoittaja finishbetter » 05.06.2020 18.07

Usa on kaapattu aikoja sitten. Mielenkiintoinen historia maalla.. MLK oli viisas mies aikoinaan ja uhka siksi kävi kuten kävi. Kuten Jfk ja robertille kävi. ne oli viimeissimät uhat vallan kaappareille. Titanic liitty tähän storyyn myös.

Mielenkiintoista nähdä miten käy vaaleissa, järjestetäänkö niitä, trumppi tod. häviää, MUTTA luopuuko vallasta? Trump ei ole ikinä hyväksynyt itselleen huonoa tulosta, eikä tule tekemään sitä jatkossakaan. Joku on kirjoittanut aiheesta kirjan, nyt en vaan muista linkkiä ulkoo. On olemassa jotain lakipykäliä mihin voi vetoa ja ainakin viivytellä vallansiirtoa. No ainakin mielenkiintoinen marras joulu tammikuu tiedossa. Maailma on niin sekaisin tällähetkellä että kaikki on mahdollista.
finishbetter
Foorumin sekopää

ViestiKirjoittaja finishbetter » 05.06.2020 18.20

Tällä sivulla https://slate.com/news-and-politics/2020/06/trump-election-refusal-leave.html käydään läpi mahdollinen scenario. Täähän on hyvin varteenotettava tilanne, sehän jakais kansaa entistäenemmän.
finishbetter
Foorumin sekopää

ViestiKirjoittaja joe » 05.06.2020 18.22

rulezman kirjoitti:Näin länsimaisessa oikessa hyvinvointivaltiossa ei mielestäni ole mikään hirveä vääryys nimittää USA:ta kehitysmaaksi, mutta pahoittelen liian vahvojen ilmaisujen käyttämistä.

Termillä kehitysmaa on oma vakiintunut määritelmänsä, kaipa on sitten joku oma syy käyttää termiä virheellisesti.
Tuolla sivustolla on erilaisia kuvaajia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehitysmaa
ja minkään niistä perusteella USA ei ole kehitysmaa. Sana on toki vapaa, on vapaus ilmaista mielipiteitään miten haluaa muttei tuo ole mielipidekysymys.
joe
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja finishbetter » 05.06.2020 18.39

Yleensä luullaan että Bill Gates on tietokone nörtti joka rikastui microsoftilla. Tämä video kertoo toisenlaisen tarinan.
https://www.youtube.com/watch?v=dX9O3Yi-Nn0
finishbetter
Foorumin sekopää

ViestiKirjoittaja AH-fani » 05.06.2020 18.41

BLM:n tavoite on saada mellakoilla aikaiseksi se ettei poliisit eikä valkoiset siviilitkään puuttuisi heidän rötöstelyyn.Onnistoivat O.J.Simsonin tapauksessa saamaan murhaajalle vapauttavan tuomion mellakoimalla.tämä halutaan ulottaa kaikkiin mustiin.Täällä idiootit tukevat tätä päämäärää,jopa jotkut poliisit.
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.06.2020 18.45

joe kirjoitti:
rulezman kirjoitti:Näin länsimaisessa oikessa hyvinvointivaltiossa ei mielestäni ole mikään hirveä vääryys nimittää USA:ta kehitysmaaksi, mutta pahoittelen liian vahvojen ilmaisujen käyttämistä.

Termillä kehitysmaa on oma vakiintunut määritelmänsä, kaipa on sitten joku oma syy käyttää termiä virheellisesti.
Tuolla sivustolla on erilaisia kuvaajia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehitysmaa
ja minkään niistä perusteella USA ei ole kehitysmaa. Sana on toki vapaa, on vapaus ilmaista mielipiteitään miten haluaa muttei tuo ole mielipidekysymys.

Sori, tulee kaiketi sitten seikkailtua ihan liikaa internetin ihmeellisessä maailmassa, jossa USA:ta näkee usein kutsuttavan "kehitysmaaksi". Itse toki oletan, että USA:n kutsuminen kehitysmaaksi ei vertaudu samalla tavalla kuin vaikkapa Malawin kutsuminen kehitysmaaksi, vaan, että kontekstin kautta ihmiset osaisivat nähdä ehkä vähän sanojen taaksekin, mutta mitäpä minäkään mistään mitään tiedän.

Jännä juttu, että sana voi tarkoittaa keskustelussa jotain muutakin kuin sen kirjaimellista merkitystä. Usein kuulee kyllillä nuorison huutelen vittua, enkä usko tämän varsinaisesti liittyvän naisen sukupuolielimeen millään tavalla :o

Mutta juu, eiköhän tällainen täysin turha semantiikkinen (taipuuko noin?) vääntö ole jo aikalailla nähty. Eteenpäin sanoi mummokin kuulemma.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja AH-fani » 05.06.2020 19.43

Fentanyyli Floydin veressä 11 ng/ml ja lääkärien mukaan jo 3ng.voi aiheuttaa kuoleman.Tässä se oikea kuolinsyy ilmeisesti oli,otti sterssi pidätyksestä pumpunpäälle kun oli liikaa huumetta.
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja finishbetter » 05.06.2020 20.18

Näihän se oli, mutta jos yle:ltä kysyy, niin hänellä oli korona.
finishbetter
Foorumin sekopää

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.06.2020 20.52

Kuolinsyy voi toki olla ihan jotain muuta kuin tukehtuminen, mutta mielestäni on myös aika päivänselvää, että poliisi käytti tilanteessa aivan ylimitoitettuja voimakeinoja.

Kaikkien, jotka rakentavat maailmankuvaansa median, somen tai vastaavien kautta, kannattaa tutustua heuristiikkaan ja aiheen tiimoilta tehtyihin tutkimuksiin. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Represe ... _heuristic
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja Volmari » 05.06.2020 21.18

finishbetter kirjoitti:
Suurkaupunkilaiset eivät juurikaan syö marjoja, elleivät niitä itse poimi matkoillaan kesämökeille ja maalaisserkkujen luo. Sienten osalta vallitsee vieläkin jyrkempi jako itäiseen ja läntiseen ruokakulttuuriin niin että idässä sieniä syödään yleisesti, kun taas lännessä suuri osa asukkaista ei syö niitä koskaan, paitsi ehkä joskus Quattro Stagionissa.

Olen itse ollut ruokakaupassa töissä, isohko kauppa ison kaupungin keskustassa. TIEDÄN että pakaste mustikka kotimainen. on yksi eniten myytyjä pakaste tuotteita, monta kuukautta vuodesta pakaste ykkönen. Eli noi sun väittämät ovat höhpöhöpö juttuja. tältä osin.

Niin tai näin, omapa on valintansa. Tuskin nuo asiakkaasi muuttavat tapojaan, vaikka se pakastepussi maksaisi ensi talvena tonnin. Media nyt tuskin huomaa alkavassa kesässä mitään merkillistä, sillä joka vuosihan se on tehnyt surkujutun siitä, että marjat mätänevät metsään.
Volmari
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja AH-fani » 05.06.2020 22.03

rulezman kirjoitti:Kuolinsyy voi toki olla ihan jotain muuta kuin tukehtuminen, mutta mielestäni on myös aika päivänselvää, että poliisi käytti tilanteessa aivan ylimitoitettuja voimakeinoja.

Kaikkien, jotka rakentavat maailmankuvaansa median, somen tai vastaavien kautta, kannattaa tutustua heuristiikkaan ja aiheen tiimoilta tehtyihin tutkimuksiin. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Represe ... _heuristic

Valtamedian valheita siis tässä pitäisi palvoa, vaika ne on somessa osoitettu valheiksi
AH-fani
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.06.2020 22.14

AH-fani kirjoitti:
rulezman kirjoitti:Kuolinsyy voi toki olla ihan jotain muuta kuin tukehtuminen, mutta mielestäni on myös aika päivänselvää, että poliisi käytti tilanteessa aivan ylimitoitettuja voimakeinoja.

Valtamedian valheita siis tässä pitäisi palvoa, vaika ne on somessa osoitettu valheiksi

Ei kai minkään tahon sinulle syöttämiä mielipiteitä pitäisi palvoa? Aika hölmöä sellainen olisi.
Esimerkiksi se, että somessa trendaa nytkin kuvia ja videoita vaikka minkälaisista agressiivisista mielenosoituksista, ei kaiketi tee siitä koko totuutta?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Represe ... _heuristic
rulezman
Oliver Kahn

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu