Valvoja: Tuomaristo

chesswinner kirjoitti:Muista treenata vähemmän käytetyt lihakset huolellisesti. Ihminen on tasan yhtä heikko kuin heikoin lihas. Esim. kylkilihakset saavat aika vähän treeniä arkielämässä.

kirja kirjoitti:Suunnistajan vinkkejä:
Pieniä pikapyrähdyksiä (n. 100 metriä) toistuvasti. Niiden välissä hölkkää.
Eli: 100 m täysillä tehoilla, sata hölkkää. Toista useita kymmeniä kertoja. :)
~kirja
chesswinner kirjoitti:Oliskos kellään heittää apuja nopeusharjoitteluun ?
Se on mulla heikkous, ei oikein keksi millä parantaa nopeustekijöitä.
chesswinner kirjoitti:Oliskos kellään heittää apuja nopeusharjoitteluun ?
Se on mulla heikkous, ei oikein keksi millä parantaa nopeustekijöitä.
Vinoja vatsalihaksia vai? Oon vedellyt jo pidemmän aikaa normaaleja vatsalihaksia, salilla yleensä istumaannousuja ja himassa rutistuksia. Rupee jo vähän näkymään sixpäkin alkua r2-d2 kirjoitti:Mites noita kylkilihaksia treenataanVinoja vatsalihaksia vai? Oon vedellyt jo pidemmän aikaa normaaleja vatsalihaksia, salilla yleensä istumaannousuja ja himassa rutistuksia. Rupee jo vähän näkymään sixpäkin alkua
Nasty kirjoitti:
Millasella pyörällä meinasit alotella?
Ootko ihan maantiepyörää ostamassa? Vaiko hybridi tai maastopyörä? Tuolla rahalla saa jo aika hyvänkin maantiepyörän, huippu hybridin ja hyvän jäykkäperäsen maastopyörän. Cyclo-crossikaan ei ole huono vaihtoehto Suomen oloihin. http://www.velosport.fi Tuolta voit noita katsella. Maantiepyörissä ainakin on 2 ratasta edessä ja ainakin se yhdeksän takana. Eli siis 18 eri välitystä. Vapaarattaite sinne taakse voi toki ostaa uuden jos tuntuu ettei välitykset riitä, tai esim. jos meet vaikka Eurooppaan Alpeille polkemaan niin ehdottomasti uusi keskiö ja vapaaratas. Peruspyörässä on kait 34 ja 50 piikkiset rattaat edessä ja takana 12 piikkisestä 27 piikkiseen. Eli siis 12 piikkinen takana ja 50 piikkinen edessä on raskain välitys jne.chesswinner kirjoitti:Tuollainen mulla nykyään on, joten työväline menee vaihtoon. Olen mä kyllä tollakin vetänyt 40-50 km lenkkiä 2-3 kertaa viikossa, mutta vakavaan lajin kokeiluun ei taida oikein sopia![]()
Mitään kallista huippupyörää en ala ostamaan ainakaan näin alkuun. Olisko jotain suositusta kun rungon pitää olla kevyt mutta kestävä ja 1000-1500 euroa olen valmis sijoittamaan. Luulisin että vaihemäärissä kuitenkin lähtään ideasta 18+ ?
Korjaan virheeni, se on 0,883. Ja se on mitattuna polkimen keskiöakselista satulan yläpintaan. Ohjaustankoa voit pitää ihan samalla tasolla kuin satulaa tai sitten voit laskea sitä alemmaksi, minkä parhaaksi tunnet. Mitä alempana tanko sitä aerodynaamisempi ajoasento.Onko tuo satulan korkeus muuten 0.833x jalan sisäpituus mitattuna maahan vai polkimen ala-asentoon ? Tuotakaan en tiennyt, nyt saa satulan säädettyä. Miten sarvet, samalle korkeudelle vai hieman alemmaksi ?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa