rulezman kirjoitti:Haluaisin nähdä viestin, jossa olen vähätellyt valmennuksen tärkeyttä. Jos sellaisen olen joskus epähuomiossa kirjoittanut, niin seison korjattuna.
Välikysymys; jos urheilijan tulostaso nousee valmetajanvaihdoksen jälkeen, niin tarkoittaako tämä automaattisesti sitä, että aiempi valmennus on ollut huonoa? Jos vastauksesi on tähän kyllä, niin lyön kyllä hanskat tiskiin ja luovutan.
Ei välttämättä tarkoita, mutta pidempiaikainen junnaus samalla tasolla, jokavuotiset loukkaantumisongelmat tai vuosittain laskeva tulostaso tarkoittaa valmennuksellisia ongelmia. Jos siis lähdetään siitä että urheilija satsaa tosissaan uraansa. Missään nimessä urheilija ei ole syyllinen, jos tekee asiat valmentajien ohjeiden mukaisesti.
Joskus on järkevää vaihtaa valmentajaa, jos valmentajalla ei ole enää mitään annettavaa ja valmentaja kokee ettei voi auttaa enää urheilijaa. Silloin valmennus on voinut silti olla hyvää siihen asti, mutta kehittyäkseen/seuraavan askeleen ottamiseen tarvitaan muutosta. Tämän ymmärtämiseen ei saa vaan mennä vuosia.
Et ole varsinaisesti vähätellyt valmennuksen merkitystä, mutta et voi kiistää ettetkö toisi kovin herkästi esiin olosuhteita, sattumaa, luonnollista aaltoliikettä, resursseja. Vastakysymys miksi tuot näitä joka viestissäsi esiin, vaikka kritisoit minua siitä että joka viestissä puhun valmennuksesta. Mielestäni kannattaa yrittää löytää parannettavaa niistä asioista mihin voimme vaikuttaa. Olosuhteisiin, sattumaan yms. ei oikein pysty vaikuttamaan