Valvoja: Tuomaristo
Lähes joka viestissäsihän tulee ilmi kritiikitön suhtautuminen suomalaisten suorituksiin, valmennukseen yms...ihan parhaiden urheilijoidenkin kohdalla kommentit ovat lähinnä "upea suoritus", "ei tällä kertaa, ehkä seuraavissa kisoissa" tai muuta yhtä tyhjää kommentointia.
Sieltä mitalitason tai pistetason suorituksestakin löytyy varmasti parannettavaa,

M1999 kirjoitti:En tdellakaan käytä aikaani sun viestien pidempiaikaiseen seuraamiseen, ihan vaan katot vaikka viime vuodelta sun viestit
Aika on rajallista, kaikkea ei ehdi seurata, koska urheilussa futiksen seuraaminen vie n.60-70% ajasta, niin valintoja täytyy muiden lajien osalta tehdä. Ja on jotenkin käsittämätön tuo, että et ymmärrä tässä tapauksessa sitä että käytän tuon ajan sitten ns.suomalaislajien seuraamiseen, missä kamppaillaan huipputasolla kärjessä. Mitä outoa siinä on? On kyllä hämnentävän vaikea päästä sun maailmaan mukaan
Pitäisikö muka mun urheilun ilosta seurata taitoluistelua, mäkihyppyä, käsipalloa osoittaakseni että seuraan urheilua oikeista lähtökohdista
.....ja kyllä jos näissä ei pärjätä, eikä tehdä asioita hyvin, niin tottakai on aihetta kritiikkiin

rulezman kirjoitti:Nyt kaverus viestisi alkavat taas harmittavasti kiertämään sitä kuuluisaa kehää ja sanot viestistä toiseen samoja asioita vähän eri sanoilla. Suosittelisin taas vetämään hiukkasen henkeä, mahdollisesti lukemaan viestinvaihdon ihan rauhallisesti läpi ajatuksen kanssa ja palaamaan vielä asiaan, jos ja kun se punainen lanka on edelleen hukassa!
Mutta loppuun nyt vielä ihan vimppo kyssäri!
Onko todellakin siis niin, että talviurheilussa vain (suomalais)mitalit merkitsevät ja millään muulla ei ole mitään väliä?
Etkö näe tällaisessa suhtautumisessa urheiluun (tai siis näihin kyseisiin urheilulajeihin) mitään vinoutunutta?
Lihavoin avuksesi sen kyssärin, mihin nyt todella mieluusti toivoisin vastausta!
Mutta, mutta, joko mennään sitten asiaan? Tähän kaipaisin jatkoa melkein yhtä paljon!
Sanoisin, että sun suhtautuminen urheilun ilosta kun Suomalainen hiihtäjä jää joka kurvissa ja alamäessa laskutaidon takia 5 sijaa alaspäin ja kymmeniä metrejä matkassa, niin siinä kun näet urheilun iloa on jotain vinoutunutta suomalaiseksi penkkiurheilijaksi, ymmärtäisin jos olisit ruotsalainen
Se että vaadin ja haluan talviurheilussa suomalaismitaleita varsinkin sellaisessa lajissa missä Suomi on suurmaa, kuten hiihto, yhdistetty ja vaikkapa jääkiekko, ei ole mitään vinoutunutta ajattelua - se on huippu-urheilun, kehittymisen, urheilussa vaatimustason peruslähtökohta

Päinvastainen esimerkki on vaikkapa hiihdon osalta, kun edelleen se Joni Mäki taitaa olla ainoa suomalainen joka pystyy kurveissa/alamäissä nostamaan sijoituksia tai joka pärjää loppusuoralla. Tämä on erittäin heikkoa tekemistä hiihdon suurmaalta. Onko tunnistettu edes asiaa, ja ennenkaikkea miksi tätä ei laiteta kuntoon? Tästä on vuosia jo ihan penkkiurheilua seuraamalla saanut selkeän kuvan
Kukaan urheilija ei ammattilaisena pärjää kun urheilee pelkästään urheilun ilosta
Ja kyllä et vaadi suomalaisilta juuri mitään. Voit todistaa minun olevan väärässä

Mikakohola kirjoitti:Mä en tiiä mikä näiden Rulezmanin ja M1999:n tausta on
Volmari kirjoitti:Minusta 10 mitalin arvio on reippaasti yläkanttiin, sillä siihen ei ole ylletty yksissäkään kisoissa 2000-luvulla. Vanhoista mitalilajeista on käytännössä ulkona mäkihyppy ja yhdistetyssäkin toiveissa vain yksi. Maastohiihdossa ei missään tapauksessa ylletä viime olympialaisten kuuteen mitaliin. Ampumahiihdossa lajeista puuttuu edelleen parisprintti. Pikaluistelussa ei ole enää edes edustajia, vaikka takavuosina hätisteltiin realistisesti jopa mitalia. Freestylessä ja lumilautailussa tasomme ei ole enää noussut. Alppilajeissa taso on noussut, mutta mitaliodotukset edelleen varsin teoreettiset.
Volmari kirjoitti:Minusta 10 mitalin arvio on reippaasti yläkanttiin, sillä siihen ei ole ylletty yksissäkään kisoissa 2000-luvulla. Vanhoista mitalilajeista on käytännössä ulkona mäkihyppy ja yhdistetyssäkin toiveissa vain yksi. Maastohiihdossa ei missään tapauksessa ylletä viime olympialaisten kuuteen mitaliin. Ampumahiihdossa lajeista puuttuu edelleen parisprintti. Pikaluistelussa ei ole enää edes edustajia, vaikka takavuosina hätisteltiin realistisesti jopa mitalia. Freestylessä ja lumilautailussa tasomme ei ole enää noussut. Alppilajeissa taso on noussut, mutta mitaliodotukset edelleen varsin teoreettiset.
Mikakohola kirjoitti:Mä en tiiä mikä näiden Rulezmanin ja M1999:n tausta on, mut ihan lapsellista juupas eipäs väittelyä mihin kummallakaan ei ole tuoda mitään oikeasti järkeviä argumentteja.
Keskustelu kiertää kehää ja molemmat yrittää lopulta sanoa samoja asioita vain eri henkilön kertomana. Ylipäänsä mitä väliä sillä on mistä asioista toinen tykkää ja miltä kantilta toinen urheilua seuraa?
Ite tykkään katsoa kaikkea urheilua suomalaisten menestyksestä riippumatta, mut kyl mä uskon, toivon ja haluan suomalaisilta menestystä mitalien muodossa enkä mä niitä välieräpaikkoja sun muita jälkeenpäin muista vaikka niitä mukava onkin sillä hetkellä kun kisat on niin katsoa. Ei se multa kuitenkaan oo pois jos joku muu tykkää katsoa urhrilua eri motiiveilla.
Mut kuten M119 sanoi tos etusivulla, niin tosi vaikea on täl kertaa veikata mitalimääriä. Suomella on paljon niitä urheilijoita, jotka voi yltää mitaleille mutta vain harvoja jotka podiumille on viime aikoina säännöllisesti pystynyt itsensä nostamaan. Suomella ei myöskään ole Klaebon, Karlssonin, kanadan lätkäjoukkueiden yms. Kaltaisia ns (lähes)varmoja mitaliurhrilijoita ollenkaan.
Maastohiihto tulee todennäköisesti määrittämään ovatko nämä kisat onnistuneet vaiko eikö. Mikäli Niskaset olisivat jotenkin saanu kunnon ajoitettua just näihin kisoihin oikein, pelkästään Niskaset voi tuoda sen 5-6 mitalia viestit mukaan luettuna. Tällöin oikeastaan kaikki paitsi vapaan yhteislähdöt voi olla potentiaalisia mitalimatkoja. Jos taas Niskaset ei oo kunnossa, Joensuu ja Vuorinen saa heti puolivälierissä vastaansa kovimmat kisaajat eikä Matintalokaan jaksa viittäkymppiä kunnolla, niin tulos maastohiihdosta on 0 mitalia jolloin edes sen 5 mitalin saaminen näistä olympiakarkeloista ois jo kova venyminen.
Onhan maastohiihdon ulkopuolella mm Kärävä, Hallberg, Minkkinen, Herola ja lätkäjoukkueet, mutta näillekkin se mitali(pl naisten lätkä) tarkoittais oman tason ylittämistä tai ainakin sen oman tason yläpäässä suorittamista. En jaksa uskoa että tästä porukasta tulee kuin korkeintaan se 5 mitskuu, toivottavasti olen väärässä.
M1999 kirjoitti:Mikakohola kirjoitti:Mä en tiiä mikä näiden Rulezmanin ja M1999:n tausta on, mut ihan lapsellista juupas eipäs väittelyä mihin kummallakaan ei ole tuoda mitään oikeasti järkeviä argumentteja.
Keskustelu kiertää kehää ja molemmat yrittää lopulta sanoa samoja asioita vain eri henkilön kertomana. Ylipäänsä mitä väliä sillä on mistä asioista toinen tykkää ja miltä kantilta toinen urheilua seuraa?
Ite tykkään katsoa kaikkea urheilua suomalaisten menestyksestä riippumatta, mut kyl mä uskon, toivon ja haluan suomalaisilta menestystä mitalien muodossa enkä mä niitä välieräpaikkoja sun muita jälkeenpäin muista vaikka niitä mukava onkin sillä hetkellä kun kisat on niin katsoa. Ei se multa kuitenkaan oo pois jos joku muu tykkää katsoa urhrilua eri motiiveilla.
Mut kuten M119 sanoi tos etusivulla, niin tosi vaikea on täl kertaa veikata mitalimääriä. Suomella on paljon niitä urheilijoita, jotka voi yltää mitaleille mutta vain harvoja jotka podiumille on viime aikoina säännöllisesti pystynyt itsensä nostamaan. Suomella ei myöskään ole Klaebon, Karlssonin, kanadan lätkäjoukkueiden yms. Kaltaisia ns (lähes)varmoja mitaliurhrilijoita ollenkaan.
Maastohiihto tulee todennäköisesti määrittämään ovatko nämä kisat onnistuneet vaiko eikö. Mikäli Niskaset olisivat jotenkin saanu kunnon ajoitettua just näihin kisoihin oikein, pelkästään Niskaset voi tuoda sen 5-6 mitalia viestit mukaan luettuna. Tällöin oikeastaan kaikki paitsi vapaan yhteislähdöt voi olla potentiaalisia mitalimatkoja. Jos taas Niskaset ei oo kunnossa, Joensuu ja Vuorinen saa heti puolivälierissä vastaansa kovimmat kisaajat eikä Matintalokaan jaksa viittäkymppiä kunnolla, niin tulos maastohiihdosta on 0 mitalia jolloin edes sen 5 mitalin saaminen näistä olympiakarkeloista ois jo kova venyminen.
Onhan maastohiihdon ulkopuolella mm Kärävä, Hallberg, Minkkinen, Herola ja lätkäjoukkueet, mutta näillekkin se mitali(pl naisten lätkä) tarkoittais oman tason ylittämistä tai ainakin sen oman tason yläpäässä suorittamista. En jaksa uskoa että tästä porukasta tulee kuin korkeintaan se 5 mitskuu, toivottavasti olen väärässä.
Kyllä olen täsmälleen samaa mieltä, lapsellista väittelyä. Jonka pyrin aina lopettamaan - siksi poistun tasaisin väliajoin keskusteluista vähemmän lapsellisina osapuolena. Ja tämäkös Rullea kiukuttaa kuin pikkuvauvaa
Niskaset ovat jo toista olympiadia peräkkäin se ratkaisevin juttu, kun miettii Suomen menestymistä. Nyt on vaan enemmän muitakin vaihtoehtoja..Toki jääkiekossa 2022 Suomen miesten kulta oli jo ennen kisoja varma asia ja naistenkin pronssi varmempaa kuin nyt. Nyt miehissä saumat jääkiekossa kuitenkin hyvinkin pronssiin.
Kyseessä on palstan huumori/viihde pläjäys, missä nimimerkki Rulezman pyrkii provosoimaan keskustelua ja saamaan keskustelua aikaiseksi. Kannattaa ottaa popcornit esille, kun tämä ralli alkaa, eikä ottaa sitä niin vakavasti. Niin kuin ei kannata tätä urheiluakaan niin vakavasti ottaa. Kysymyksessähän on puhtaasti vain viihde-busineksestä kysymys.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa