Solfrid Koanda NOR, suomalaissyntyinen painonnoston maailmanmestari ja Euroopan mestari
Nyt olympiakultaa olympiaennätyksellä.
Valvoja: Tuomaristo
Solfrid Koanda NOR, suomalaissyntyinen painonnoston maailmanmestari ja Euroopan mestari
miksi sinulla on mukamas oikeus sanoa mistä keskustelumme? Yhtä lailla mä pystyn sanomaan, että et ymmärrä mistä minä keskustelen. Mä keskustelen ja olen varmaan noin 10viimeistä sivua keskustellut siitä, että valmennukselliset asiat ovat tärkeämpiä.
nostelet noita kommentteja varmaan nyt jo sadoista viesteistä esiin ja ilmoitat, että tästä keskustelemme.
Sinä aloit väittämään että menestymättömyys johtuu enemmän muista asioista.
mutta olen varmaan noin sata viestiä sitten korjannut, että jos tarkoitat sitä että urheilija osallistuu valmennusprosessiin tai jopa itse valmentaa itseään, niin silloin sen urheilijan valmennukselliset ajatukset on tärkeämpiä kuin suorittaminen.
ja nämä ovat sinun aivan ihmeellisiä väittämiä, että en muka ymmärrä että tulos tulee muustakin kuin valmentamisesta.
mutta koko ajan olen järjestään sanonut että mikään näistä ei ole niin tärkeää kuin harjoittelun määrä ja laatu
Suomalaisen valmennuksen surkeus. Varmistan vielä että olihan näin? Ollaanko samaa mieltä valmennus vai suoittaminen? Mun vastaus valmennus, kumpi sun? Helppo valinta vain kahdesta vaihtoehdosta

Yksi suurimmista syistä miksi en jokaiseen kysymyksiin jaksa, enkä halua vastata on sinun tyylisi nimitellä, haukkua toista keskustelijaa. Tai puhua idioottimaisista, hölmöistä mielipiteistä.
Toisekseen en koe että täällä netissä tarvii jokaista omaa lausetta perustella juurta jaksaen tai että lauserakenne tai sanamuodot pitäisi olla viimeisen päälle.
Itse esität samanlaisen kysymyksen A Koivunen ja B Murto. Yhtä lailla tämä kysymys sitten on hassu, koska nekin limittyvät toisiinsa - yhdessähän he tekevät.
Koitan silti selventää kysymystäni vielä.
Eli otetaan esimerkin kautta. Robbari laittoi jossain vaiheessa että Anne Kyllönen valmentaa itse itseään. Joten valitse näistä tärkeämpi vaihtoehto
A) Anne Kyllösen valmennuksellinen ajattelu
B) Anne Kyllösen urheilullinen suorittaminen treeneissä
Ja kyllä limittyvät toisiinsa, mutta nyt siis yksinkertaistaen kysyn kumpi on tärkeämpää se ajattelu vai fyysinen tekeminen? Ja edelleen oletus on että motivaatio ja asenne tehdä on 100% luokkaa.
Esimerkkinä kontektistä irrotetusta lauseesta on tuo kun nostit tämän harjoittelun määrä ja laadun olevan mielestäni tärkein menestykseen vaikuttava tekijä.
Tottakai siinä on genetiikkaa, motivaatiota, resursseja yms..mutta koko ajan olen järjestään sanonut että mikään näistä ei ole niin tärkeää kuin harjoittelun määrä ja laatu.

Nyt vielä että mä pystyn vastamaan sun A ja B vaihtoehtokysymykseen, niin kummalla oli valmennuksellisesti viimeinen sana miten asiat tehdään? Murrolla vai Koivusella? Heti kun sanot kumpi vastaa enemmän, niin sanon vastaukseni
Tässä taitaa molemmat tarvita itsereflektiota, että kirjoitetaan sellaisia viestejä mitä vastapuoli ymmärtäisi.

Kun väitin valmentajan olevan urheilijaa tärkeämpi, mun näkökulma oli että valmentaja valmentaa ja urheilija urheilee (siis vain urheilee, ei osallistu mitenkään valmennuksellisiin asioihin tai suunnitteluun)
Sä toit esiin että yksilöurheilussa urheilija voi osallistua yhdessä valmentajan kanssa valmennuksellisiin asioihin (kuten sun mukaan mahdollisesti Koivunen ja Murto yhteistyössä on?) tai jopa valmentaa itseään.
Jolloin minä korjasin että jos näin on niin sitten jompi kumpi varmaan kantaa kuitenkin viimeisen vastuun valmennuksellisista asioista, vaikka yhdessä keskustelevatkin. Tämä on esimerkiksi asia, missä minä ihmettelen sun ymmärryksen tasoa, että et kykene ymmärtämään (tai halua ymmärtää), että olen useita sivuja sitten tarkentanut tämän kantani
Jos valmennuksellisen vastuun ja viimeisen sanan näissä sanoo Murto, niin vastaukseni on Murto on tärkeämpi
Jos valmennuksellisen vastuun ja viimeisen sanan näissä sanoo Koivunen, niin vastaukseni on Koivunen on tärkeämpi

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa