Kirjoittaja RobinHood » 06.09.2022 11.23
Tuntui siltä, että Suomi kunnioitti Serbiaa liikaa. Kun Jokic sai palloa, koko joukkue oli ihan paniikissa ja mentiin tuplaamaan ja silti se heitti korin tai syötti sille vapaaksi jääneelle pelaajalle. Sama juttu oli jalkapallon EM-kisoissa, kun Suomi kohtasi Belgian. Kun Lukaku sai palloa, koko joukkue oli ihan paniikissa ja kääriytyi kilpikonnapuolustukseen, pelattiin kolmella topparilla 5-3-2 ja ei ollut mitään hyökkäystä.....vaikka pallo riistettiinkin niin heti kohta se menetettiin, koska hyökkäyksessä ei ollut ketään.
Niin kuin noista statseista nähdään, ei tuo Jokic mikään ihmeellinen pelaaja ollut. Markkanen teki vähemällä peliminuuteilla enemmän pisteitä. Sitä paitsi Suomi pelasi taktisesti ihan hölmösti ja teki paljon pallonmenetyksiä vielä kriittisellä hetkellä. Jokic on sellainen pelaaja, kun se saa pallon postiin niin se skoraa. Ei siinä mikään auta, vaikka kuinka tuplataan. Mutta se on koripallossa ihan normaalia. Minä itse tiedän miten pitää pienempänä pelaajana pelata. Minä pelaan aina sillä tavalla oli sitten lajina jalkapallo tai koripallo. Olin jalkapalloilijana suhteellisen hyvä pääpelaaja pienestä koostani huolimatta. Tämä johtui osittain hyvästä sijoittumisestani. Pienen pelaajan pitää aina aggressiivisesti karvata, pitää tempoa yllä ja pelata mielummin vastustajan etupuolella kuin takapuolella. Suomen pitäisi Serbiaa vastaan pelata nimenomaan niin, että estettäisiin ne syötöt Jokicille postiin.
Mutta ehkä Tuovi piti korttinsa piilossa ja yllättää Serbian finaalissa huosut kintuissa, vähän samaan tapaan kuin Kanada teki Suomelle jääkiekon MM-kisoissa muutama vuosi sitten.