Hänen ennustuksensa toteutuneet: passit, rokotuspakot, lisätartunnut rokotusten jälkeen, työvoimapula, esim sotealalla ja puolustusvoimat apuun?
Jaksoin pari twiittiä Anolta ihan mielenkiinnosta kahlata ja näiden joukossa kutsuttiin mm. koronarokotetta myrkkypiikiksi ja ennustettiin paholaisen uutta tulemista. Parhaita hörhöilyitä en nyt jaksa tähän hätään kaivella. Mutta suosittelen toki itse perehtymään, niin ei tarvitse enää siinä uskossa, että Ano olisi millään muotoa fiksu, tai edes jollain tavalla vakavasti otettava "poliitikko".
Hyväksytään se että osa ei ota rokotteita, osa tupakoi, osa on läskejä, osa ottaa muuten vaan riskejä elämässään.
Tupakointia ollaan ympäri maailmaa tekemässä pikkuhiljaa laittomaksi. Samoin toki sitä ihmisten liikalihavuutta pyritään vähentämään erinäisin keinoin (varsin huonolla menestyksellä toki). Koronaviruksen leviämistä ja sairaanhoidon kuormitusta pyritään vähentämään mm. rokotuksilla ja muilla ennaltaehkäisevillä toimenpiteillä.
Miten nämä rokotuspakot muka parantaa tilannetta?
Suomessahan ei ole rokotepakkoa.
Toki tietyillä terveydenhuollon riskialoilla vaaditaan tällä hetkellä rokote, että potilaiden turvallisuus saadaan maksimoitua. Ennen koronapandemiaa näiden riskiryhmien kanssa työskenteleviltä on työnantaja voinut vaatia mm. tuhkarokkorokotusta (tai sairastamista), influenssarokotetta ja hinkuystärokotetta. Miksi nyt yht'äkkiä koronarokote olisi näille hoitajille joku ongelma? Ovatko rokotekriittiset muistaneet ennen tätä pandemiaa huolestua tästä aiemmasta laista?Omasta tuttavapiiristäni en ainakaan ole vielä löytänyt yhtään rokotevastaista sairaanhoitajaa. Toki otanta on varsin pieni, mutta en usko, että puhutaan edes prosenteista, kun yllämainittua rokotekriittisten hoitajien ryhmää mietitään.
Itse odotan myös mielenkiinnolla, että tuleeko yllämainituista syistä johtuvia irtisanomisia ja sitä myöten ennakkotapauksia oikeuslaitoksista. Itse tosiaan vähän epäilen, koska pientä marginaalia lukuunottamatta hoitajat ovat suhteellisen fiksua sakkia.
Koronapassiinkin saa toki halutessaan kolmen päivän leivan negatiivisella testillä (tai pidemmän sairastetulla taudilla), jos jostain syystä kokee niin pahasti jäävän yhteiskunnan ulkopuolelle, mutta ei kuitenkaan ole valmis rokotetta ottamaan.