Kirjoittaja WebSlave » 07.12.2021 04.04
Naisten, miesten ja molempien viestirivien identtisyys ei ole sattuma. Osittain samanlaisia rivejähän meillä kyllä on ollut ilman ongelmia.
Keinoja peesaamisen välttämiseen on toki monia. Veikkauksen jätön viime hetkeen jättäminen, viime hetken muokkaus (uudessa viestissä kiitos) tai tarvittaessa jopa rivin jättäminen yksityisviestissä. Mutta jotta välttämisvastuu ei siirry ongelman viattomalle osapuolelle, minusta olisi parempi tehdä itse peesaus epäedullisemmaksi.
Toiseksi minua häiritsee pisteytys. Koska Garylla ja RobinHoodilla on sama pistemäärä, he jakavat 4. ja 5. sijan. Olen puolittanut molemmista sijoista kertyvät pisteet molemmille, mutta se tarkoittaa, että alkuperäinen veikkaaja Gary saa ilman omaa syytään puoli pistettä vähemmän kuin kuuluisi. Jos taas jakaisin molemmille 4. sijan pisteet, Östersundin 2. viikonlopusta olisi jaossa yksi ylimääräinen piste. Se taas ei olisi reilua muita veikkaajia kohtaan. Koko kaudessa se tekisi teoriassa 12 ylimääräistä pistettä ja nimenomaan peesaajan laariin.
Siksi ehdotin helppona ratkaisuna peesaajan automaattista sijoittumista sijan alemmas kuin peesattu. Tämä tietysti koskee vain koriveikkausta, koska vain siinä jaetaan erikseen sijoituspisteet. Viestiveikkausten peesaukseen pitäisi keksiä jokin muu systeemi.