Valvoja: Tuomaristo
M1999 kirjoitti:Niin eli ei saa ilmaista mielipiteitä tai heittää arvioita. Meni väärin. Onko sulla jotain pointtia tässä
Ollaanko hiljaa kaikki, eikä saa ennakoida/arvioida mitään. Vai pitääkö vain arvioida positiivisesti niinkuin sinä. Et muuten sinkään uskonut mitaliin naisten viestissä. En vain ymmärrä tuollaista fanituspohjaista keskustelua. Taidat olla joku hiihtäjien sisäpiiriläinen.
Mä olen aidosti tyytyväinen ja onnellinen että Suomi onnistunut hyvin tähän mennessä. Mun viestittely lähtee siitä että mennään rakentavana kritiikkinä ja ollaan riittävän vaativia. Välillä se vaatii toistoa, kun huomaa ettei mitään tapahdu. Näissä kisoissa Suomi on parantanut juoksemista loppumäkiin, loppukireissä tullut myös voittoja,,vapaa tyyli ollut parempi kuin perinteinen ja osa osaa laskea myös mäkiä ja esim. Joni Mäellä tekninen osaaminen on huippuluokkaa.
Sä voit jatkaa mun puolesta ok, hyvä hiihto kommenttejasi jos koet että se on ainoa oikea tapa keskustella
Näissä kisoissa Suomi on parantanut juoksemista loppumäkiin, loppukireissä tullut myös voittoja,,vapaa tyyli ollut parempi kuin perinteinen ja osa osaa laskea myös mäkiä ja esim. Joni Mäellä tekninen osaaminen on huippuluokkaa.

rulezman kirjoitti:M1999 kirjoitti:Niin eli ei saa ilmaista mielipiteitä tai heittää arvioita. Meni väärin. Onko sulla jotain pointtia tässä
Ollaanko hiljaa kaikki, eikä saa ennakoida/arvioida mitään. Vai pitääkö vain arvioida positiivisesti niinkuin sinä. Et muuten sinkään uskonut mitaliin naisten viestissä. En vain ymmärrä tuollaista fanituspohjaista keskustelua. Taidat olla joku hiihtäjien sisäpiiriläinen.
Mä olen aidosti tyytyväinen ja onnellinen että Suomi onnistunut hyvin tähän mennessä. Mun viestittely lähtee siitä että mennään rakentavana kritiikkinä ja ollaan riittävän vaativia. Välillä se vaatii toistoa, kun huomaa ettei mitään tapahdu. Näissä kisoissa Suomi on parantanut juoksemista loppumäkiin, loppukireissä tullut myös voittoja,,vapaa tyyli ollut parempi kuin perinteinen ja osa osaa laskea myös mäkiä ja esim. Joni Mäellä tekninen osaaminen on huippuluokkaa.
Sä voit jatkaa mun puolesta ok, hyvä hiihto kommenttejasi jos koet että se on ainoa oikea tapa keskustella
Onhan se nyt suorastaan hölmöä väittää (tai "arvioida"), että urheilussa joku asia on teoreettisestikin mahdotonta...
Huutista sun rakentavalle kritiikillePääasiassa se on kyllä ihmeellistä kitinää, mille harvoin löytyy mitään pohjaan. En nyt jaksa alkaa viestejäsi toistamaan, kun et sä kuitenkaan mihinkään vastaa.
Näissä kisoissa Suomi on parantanut juoksemista loppumäkiin, loppukireissä tullut myös voittoja,,vapaa tyyli ollut parempi kuin perinteinen ja osa osaa laskea myös mäkiä ja esim. Joni Mäellä tekninen osaaminen on huippuluokkaa.
Mutta eihän tämmöinen voi olla mahdollista, kun sinun mukaasi näitä asioita ei harjoitella yhtään![]()
Lisätietoja ok, hyvä hiihto-kommenteista?
Mielestäni ainoa oikea tapa keskutella on, että seisotaan niiden omien sanojensa takana ja sanansa mukaisesti keskustellaan. Ikävää, kun vastapuoli jättää aina keskustelut sikseen, kun (yleensä huonoja) mielipiteitä tai kommentteja pyrkii haastamaan. En nyt tosiaan jaksa alkaa selaamaan tätäkään topaasia taaksepäin, mutta löytänet varmasti useita "avonaisia kysymyksiä" jos siltä tuntuu
Noita asioita on selkeästi harjoiteltu nyt. Tuloksissa näkyy myös. Esim.2019 MM kisoissa kaikki nuo loisti poissaolollaan.
Kerropa sun rakentavasta kritiikistä joku esimerkki, kun mun ei kelpaa. Minkälainen olisi oikeaoppinen rakentava kritiikki. Jos vaikka kisojen avauksesta sprinttipäivästä antaisit oikeaoppisen rakentavan kritiikin, kun suomalaiset kuitenkin jäivät pois välieristä (Lylynperää lukuunottamatta). Voisin sitten ehkä ottaa mallia sun rakentavasta kritiikistä. Mut tuskin kykenet muuhun kuin oli epäonnea ja kelpo hiihto kommentteihin

Mikset hei vastaa??? Antaisit nyt esimerkin rakentavasta kritiikistä, kun ei kelpaa. Ottaisin sitten mallia

Onko tosiaan niin ettet ole mun viesteistäni ymmärtänyt nimiä,,vaikka olen esim. Korvan ja Piipon nimiä toistellut usein. Luetun ymmärtäminen??? Näköjään sulle tosiaankin täytyy toistaa asioita,
Hyvin kiertelet ja kaartelet, mutta et edelleenkään vastannut kysymykseen, että minkälaista rakentavaa kritiikkiä antaisit sprinttipäivästä? Ehkä sisäistäisin asian jos näytät mallia. Vähän alkaan jo epäillä ettet pysty tähän
Vai oliko sun rakentava kritiikki epäonni, olosuhteet, lahjakkuus. Tästähän jokaisen on hyvä lähteä parantamaan tekemistään

Junnuissa tasoryhmiä eri-ikäisissä, myös kilpailuihin. Saataisiin samantasoisia (iästä riippumatta) kisaan. Mahdolistaisi isommat ryhmähiihdot? Vanhemmissa naiset ja nuoret pojat hiihtämään yhdessä jo harjoituksissa. Hakea maajoukkueyhteistyötä ryhmähiihtoon. Toivoisin että myös miettisit mahdollisuuksia, etkä pessimistisesti toteaisi - ei voi mitään tyyliin.
Toivoisin että pystyisit rakentavasti antamaan mitä voisi tehdä, jotta pystyisi tulevaisuudessa haastamaan absoluuttiset huiput.

Aika kyyninen tuo lähtökohta ettei pysty millään haastamaan, toivottavasti urheilijat eivät itse näin ajattele.
Uskon että kaikki voivat parantaa eri osa-alueita, myös Mäki, Iivo ja Krista.
Lahjakkuudesta riippumatta omia heikkouksia pitää pystyä arvioimaan ja yrittää niitä kehittää.
Tulihan se sieltä, kun lypsi pari viikkoa, hienoa!
Mikä Piiposta siis tekee mädän omenan? Selkävaivat vai se, että päätti lähteä Jenkkilään opiskelemaan? Suomalainen yliopistourheilijahan ei voi nousta MM-mitalistiksi. Eikun hetkinen...

Johaugin kun otit esiin, niin miten näkisit hänen kehittäneen vuosien varrella vaikka tasamaahiihtoaan tai vapaan helppoihin maastoihin hiihtämistään. Taitaa nykyään tasaisillakin maaston kohdissa olla maailman ihan absoluuttisen huipun tasolla. Tutkii koko ajan esim. Iivon perinteisen tekniikkaa.
Tulihan se sieltä, kun lypsi pari viikkoa, hienoa!
Mikä Piiposta siis tekee mädän omenan? Selkävaivat vai se, että päätti lähteä Jenkkilään opiskelemaan? Suomalainen yliopistourheilijahan ei voi nousta MM-mitalistiksi. Eikun hetkinen...

Paluu Oberstdorfin MM-hiihdot 2021
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa