Maastohiihtokausi 2020-2021

Keskustelua maastohiihdosta

Valvoja: Tuomaristo

Re: Maastohiihtokausi 2020-2021

ViestiKirjoittaja RobinHood » 31.01.2021 23.06

rulezman kirjoitti:Mielestäsi Jasmin kunto on siis tällä hetkellä siis jotenkin oleellisesti heikompi, vaikka on juuri hiihtänyt elämnsä parhaan kisasuorituksen?
Viikon taakse jos muistat vielä, niin Jasmi hiihti viestissä 15 sekkaa Roposta nopeammin ja vieläpä sillä heikommalla tyyllilään, eli vapaalla. Toki, Roposkan ankkuriosuus oli loppusuoran verran pidempi, mikä vei aikaa sen 10-15 sekkaa.

Naisten viestissä Lahdessa 4. osuuden viestinviejien osuusaika oli keskimäärin 22,4s hitaampi 3. osuuden viestinviejiin nähden(jossa siis Joensuu hiihti)siitä huolimatta, että 4. osuudella oli nimekkäimpiä hiihtäjiä, kuten Ebba Andersson, Heidi Weng tai Krista Pärmäkoski.

Joensuu ei hiihtänyt skiathlonia, vaan pääsi tuoreena viestiin ja silti hiihti huonomman osuusajan kuin esim. Mononen samalla 3:lla osuudella.

Tämä Falunin 10km:n vapaan sija 53. on kyllä hänen uransa heikon sijoitus distanssimatkoilla koko uralla. Sprintissä hän saattaa hyvänä päivänä niin kuin tänään päästä jopa välieriin. Se oli hänen ihan maksimisuoritus. Välierässä hän oli jo ihan ulkona pelistä.Se on hieno sijoitus, mutta sprintti on eri matka kuin 5km.

rulezman kirjoitti:Jaa-a, miksipä sitä nuori uransa parasta kautta hiihtävä urheilija haluaisi hiihtä kisoissa useampia matkoja?

Mahdollisuuksia on hänellä päästä vapaalle vaikka SM-kisojen kautta. Toisaalta liitolle tulee ylimääräisiä kuluja, kun näitä turisteja rahdataan hiihtelemään sijoista ynnä muut. Tiedätkö kuinka paljon nämä koronatestit maksavat liitolle?

Jos Falunin 10km:n kisa oli ns. "the kisa" eli kisan perusteella valitaan hiihtäjät MM-kisoihin niin silloin valitaan. Magnar Dalen piti aikoinaan tällaisia "the kisoja" ja kylmästi laittoi tulosten perusteella urheilijat kisoihin ja keskustelu loppui siihen. Mitä se kertoo koko joukkueesta, että matkoille valitaan urheilija, joka selittää huonoja sijoituksiaan sillä, että hiihti veljen suksilla?

Tiedätkö, että kaudella 2007 oliko se niin, että Kuitunen ja Saarinen oli menossa sellaisella suomalaisella "saunasopimuksella" hiihtämään parisprinttiä MM-kisoihin, mutta Roponen pesikin Saarisen sitä edeltävässä 10km vapaan kisassa ja Dalen laittoi hänet pariviestiin. Lopputuloksen tiedämme.

Mä tiedän vähän näistä taustoista, kun mä olen lukenut sekä Saarisen että Ropoiset kirjat.

Mielestäsi neljän kisan hiihtäminen viiteen päivään matkusteluineen ei siis kuormita urheilijaa seuraaviin, alle viikon päästä käytäviin kisoihin? Ok.
Alunperinkään Jasmin ei toki ollut tarkoituskaan kiertuetta kisata loppuun asti, mutta mitäpä pienistä.

Selityksiä aina löytyy. Ei tuo touri näytä painavan yhtään Bolshunovia tai Digginsiä, vaikka nämä veivät tourin loppuun ja kapusivat sen rankan loppunousunkin.

rulezman kirjoitti:Fakta on, että tuollainen 14-15 minuutin viiden kilsan viestirykäsy sopii Jasmille hyvin ja etenkin yhteislähdöllä. Se, mahtuuko sitten joukkueeseen on eri asia. Varmasti myös tulevat SM-kisat vaikuttavat, kuten myös MM-sprinttikin.

Missä ne näytöt on mistään kansainvälisestä tai edes kansallisesta kisasta?
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja M1999 » 31.01.2021 23.48

Pakko olla tässä Joensuu vs Roponen vertailussa kyllä samaa mieltä Hoodin kanssa.

Suomi hiihto on ikävä kyllä siinä tilassa että joudumme pistämään viestiin 42 vuotiaan käytännössä jo uransa huipputasolla kerran lopettaneen hiihtäjän. Ei siinä mitään - kova suoritus Roposelta jos näin käy.

Surullinen on taso muilla hiihtäjillä, vaikka tätä ei saisi sanoa täällä. Ehkä kilpailujen luonteet ei vielä tällä kaudella ole sopineet suomalaisille tai ovat tosiaan hiihtäneet mummonsa vanhoilla puusuksilla
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 08.47

Naisten viestissä Lahdessa 4. osuuden viestinviejien osuusaika oli keskimäärin 22,4s hitaampi 3. osuuden viestinviejiin nähden(jossa siis Joensuu hiihti)siitä huolimatta, että 4. osuudella oli nimekkäimpiä hiihtäjiä, kuten Ebba Andersson, Heidi Weng tai Krista Pärmäkoski.

Ja jos jätetään Kanadan ja Viron huumoriankkurit pois laskuista, jotka hävisivät kolmososuuden maanaisilleen melkein parilla minsalla, niin kahdeksan kärkijoukkueen osalta ankkuriosuudella oltiin keskimäärin 5,6 sekuntia hitaampia kuin kolmannella osuudella...

Mahdollisuuksia on hänellä päästä vapaalle vaikka SM-kisojen kautta. Toisaalta liitolle tulee ylimääräisiä kuluja, kun näitä turisteja rahdataan hiihtelemään sijoista ynnä muut. Tiedätkö kuinka paljon nämä koronatestit maksavat liitolle?

Jasmi on toki kisoihin lähdössä muutenkin, niin mitä ylimääräisiä kuluja siis Jasmista tulisi?

Se oli hänen ihan maksimisuoritus

Mistä kumpuaa moinen oletus?

Tiedätkö, että kaudella 2007 oliko se niin, että Kuitunen ja Saarinen oli menossa sellaisella suomalaisella "saunasopimuksella" hiihtämään parisprinttiä MM-kisoihin, mutta Roponen pesikin Saarisen sitä edeltävässä 10km vapaan kisassa ja Dalen laittoi hänet pariviestiin. Lopputuloksen tiedämme.

Mä tiedän vähän näistä taustoista, kun mä olen lukenut sekä Saarisen että Ropoiset kirjat.

Ööh, ok, hieno homma! Pidä lukuharrastuksestasi kiinni, niin ehkä opit joskus vielä tilastojakik tulkitsemaan! Miten tämä siis liittyi mihinkään?

Selityksiä aina löytyy. Ei tuo touri näytä painavan yhtään Bolshunovia tai Digginsiä, vaikka nämä veivät tourin loppuun ja kapusivat sen rankan loppunousunkin.

Hiihtivätkö Bolshunov tai Diggins siis kilpaa viisi päivää Tourin päättymisen jälkeen?

Missä ne näytöt on mistään kansainvälisestä tai edes kansallisesta kisasta?

Tämän kauden Rukan MC-kisa, Vuokatin marraskuinen kisa, eilinen sprintti, Hakunilan vitonen, Lahden viesti... Hyviä näyttöjä Jasmilta löyyyy vuoden ajalta. Vai pitääkö näytön siis löytyä vain vitosen matkalta? Harmittavasti niitä hiihdetään todells vähän kotimaassakin.

Lassilan Kallen mielipiteet nähtävästi samansuuntaiset kuin itselläni.
Lassilan mielestä sunnuntain sprintti nostikin Joensuun osakkeita viestispekulaatiossa, vaikka kyseessä on eri matka.

– Kun pystyy hiihtämään korkealle tasolle sprintissä, niin se tarkoittaa, että kykenee vauhtia pitämään ryhmähiihdossa. Siksi viestissä esimerkiksi avausosuus voisi olla Jasmille sopiva
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 08.59

Surullinen on taso muilla hiihtäjillä, vaikka tätä ei saisi sanoa täällä.

Miksei saisi sanoa? Onko jos siis väittänyt, että Suomen hiihdossa oli tällä hetkellä jotenkin hyvä tilanne?
Suosittelen edelleen korjaamaan vähän sitä omaa keskustelutyyliään, niin jokainen viesti ei mene aina saatananmoiseksi jankkaamiseksi, kun pitää tulla korjaamaan suorastaan vääriä mielipiteitä ja ajatuksia... Kannattaa muutes postailla noita pahimpia aivopieruja forkallekin välillä, niin ei aina vaan meikäläisen tarvi sun viesteihin puuttua, fiksumpia mielipiteitä sieltä löytyy kuin meikäläiseltä.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 01.02.2021 09.56

rulezman kirjoitti:
Surullinen on taso muilla hiihtäjillä, vaikka tätä ei saisi sanoa täällä.

Miksei saisi sanoa? Onko jos siis väittänyt, että Suomen hiihdossa oli tällä hetkellä jotenkin hyvä tilanne?
Suosittelen edelleen korjaamaan vähän sitä omaa keskustelutyyliään, niin jokainen viesti ei mene aina saatananmoiseksi jankkaamiseksi, kun pitää tulla korjaamaan suorastaan vääriä mielipiteitä ja ajatuksia... Kannattaa muutes postailla noita pahimpia aivopieruja forkallekin välillä, niin ei aina vaan meikäläisen tarvi sun viesteihin puuttua, fiksumpia mielipiteitä sieltä löytyy kuin meikäläiseltä.

Kyllä se on pääosin sulla ne vammainen ja idiootti yms. sanat mitkä ensiksi lähtee ilmoilla, kun ei pää kestä keskustella. Ja miten nuo forkka heitot mitä jaksat mulle koko ajan heitellä liittyy näihin keskusteluihin.

Väärät mielipiteet :lol: . Kai tajuat että jos mä sanon tulokseen vaikuttavan harjoittelu eniten ja sä kilpailun luonne niin ne ovat mielipiteitä. Kumpikaan meistä ei voi tätä faktaksi väittää

Kerro multa nyt vaikka alkuun kolme väärää mielipidettä ja ajatusta.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 10.28

Voin toki paremmalla ajalla käydä viestejä uudelleen läpi, nyt ei valitettavasti kerkeä.

Tuntuu tosin, että sulla se pää ei riitä keskusteluun, ethän sä koskaan edes vastaa mun viesteistä kuin korkeintaan puoliin pointeista tai kysymyksistä ja niihinkin kierrellen tai kaarrelleen :(

No okei, näin äkkiseltään nyt mieleen tulee ainakin Jacobsenin maajoukkuekuviot, Suomen naisten 0 prosentin mitalisaumat MM-kisoissa tai vaikkapa se, että Ilkka Herola ei ilmeisesti harjoittele alastuloja ollenkaan, Risen Tourin väliinjättö oli täysi mediatemppu... :D

Tottakai forkka liittyy keskusteluun, kun siellä heittelet ilmoille ihan samanlaisia aivopieruja kuin täälläkin.

Kai tajuat että jos mä sanon tulokseen vaikuttavan harjoittelu eniten ja sä kilpailun luonne niin ne ovat mielipiteitä. Kumpikaan meistä ei voi tätä faktaksi väittää

Tottakai harjoittelu vaikuttaa urheilijan suoritukseen eniten, ei kukaan täysjärkinen kaiketi tätä kiistä? Viesteistäsi vaan saa semmoisen kuvan, että urheilijan harjoittelun lisäksi mikään muu ei vaikuta tulokseen... Tuollainen ajattelutapahan on suorastaan hölmön virheellistä.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 01.02.2021 11.08

rulezman kirjoitti:Voin toki paremmalla ajalla käydä viestejä uudelleen läpi, nyt ei valitettavasti kerkeä.

Tuntuu tosin, että sulla se pää ei riitä keskusteluun, ethän sä koskaan edes vastaa mun viesteistä kuin korkeintaan puoliin pointeista tai kysymyksistä ja niihinkin kierrellen tai kaarrelleen :(

No okei, näin äkkiseltään nyt mieleen tulee ainakin Jacobsenin maajoukkuekuviot, Suomen naisten 0 prosentin mitalisaumat MM-kisoissa tai vaikkapa se, että Ilkka Herola ei ilmeisesti harjoittele alastuloja ollenkaan, Risen Tourin väliinjättö oli täysi mediatemppu... :D

Tottakai forkka liittyy keskusteluun, kun siellä heittelet ilmoille ihan samanlaisia aivopieruja kuin täälläkin.

Kai tajuat että jos mä sanon tulokseen vaikuttavan harjoittelu eniten ja sä kilpailun luonne niin ne ovat mielipiteitä. Kumpikaan meistä ei voi tätä faktaksi väittää

Tottakai harjoittelu vaikuttaa urheilijan suoritukseen eniten, ei kukaan täysjärkinen kaiketi tätä kiistä? Viesteistäsi vaan saa semmoisen kuvan, että urheilijan harjoittelun lisäksi mikään muu ei vaikuta tulokseen... Tuollainen ajattelutapahan on suorastaan hölmön virheellistä.

No ehkä nyt voin vastata:
- jos harjoittelu sinunkin mielestä vaikuttaa eniten tulokseen, niin olisi suotavaa jos et joka kilpailun jälkeen tuo vaikkapa kilpailun luonnetta, massalähdön epäsopivuutta suomalaisille tai veljen suksia yms. Jos kerran harjoittelu on tärkeintä, niin tuo esiin sitä. Ei sitä ettei joku kisamuoto ole sopiva - miksei ole? Jos loppukirissä hävitään niin niitä ominaisuuksia ei ole harjoiteltu

- viittaukset forkkaan nimenomaan ovat sitä että muuta sanottavaa keksi niin täytyy vielä yrittää sitäkin kautta. Ajatteletko että saat vielä minut muka näyttämään typerämmältä tällä tavoin. Jos siellä on sama mielipide, niin miksi se muka vaikuttaa tähän keskusteluun? Pitäisikö mun nyt tasapuolisesti sun mieliksi laittaa joka paikkaan viestejä.

- miksi vastaisin kaikkiin sun kysymyksiin. Itsekin valitat kun homma menee jankkaamiseksi. Vastaatko sinä aina? Hyvä esimerkki tämä 0% mahdollisuus naisilla. Se on mun mielipide - ei mikään fakta. Onko sun vaikkapa 20% mahdollisuus joku fakta? Kerropa nyt sitten mikä on oikea prosenttiluku ja oikea mielipide tähän - kun ilmeisesti sulla on se oikea mielipide. Ja muuten edelleen olen samaa mieltä. Naisilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin MM kisoissa (ei edes viestissä). Kilpailun luonnekaan ei muuta tätä (en usko että minkäänlainen kilpailun luonne tai olosuhde/suksietu muuttaa tätä). Ja vielä kerran tämä ei ole fakta vaan mielipide. Fakta on sitten tulos mikä tulee...

Herola ehkä harjoittelee alastuloja, mutta hemmetin huonosti. Fakta on se että häviää pisteitä muihin nähden näissä tolkuttomasti kauden aikana. Mikä on sun oikea mielipide tähän? Harjoittelee todella hyvin alastuloja vai? Faktan perusteella ei harjoittele niitä millään tavalla hyvin.

Jakobsenin kohdalla olen sitten syyllistynyt väärään tietoon (jos kerran näin on). Sen luulin heittäväni faktana. Ehkä sekoitin johonkin toiseen urheilijaan tai sitten oli joistain leireistä pois ja ajattelin sen tarkoittavan ettei ole maajoukkueryhmissä. Ei tämä ollut väärä mielipide vaan väärä faktatieto. Mielipide olisi ollut se, että olisin sanonut ettei maajoukkueryhmissä kannata olla Jakobsenin. Tajuatko eron?
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja M1999 » 01.02.2021 11.21

Haluan nyt vielä jatkaa tästä mitalimahdollisuus ajattelusta.

Kun sä ajattelet että mitä vain voi tapahtua ja mahdollisuudet ovat (lumimyrsky, suksietu yms.) Kerro onko Saksalla, Italialla, Valko-Venäjällä tai vaikkapa Australialla (jos olisi mukana) mahdollisuus naisissa viestimitaliin. Missä menee sulla se raja kun ei enää mahdollisuuksia? Sun logiikallahan kaikilla osallistuvilla mailla on mahdollisuus mitaliin - koska mitä vain voi tapahtua...

Mun mielipide että mukana viestissä on maita joilla on mahdollisuus mitaliin ja maita joilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin. Suomi kuuluu näihin joilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin. Miksi tämä olisi väärä mielipide? Ja miksi sun mielipide nimenomaan Suomen mahdollusuuksista mitaliin on se oikea?
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 15.25

- jos harjoittelu sinunkin mielestä vaikuttaa eniten tulokseen, niin olisi suotavaa jos et joka kilpailun jälkeen tuo vaikkapa kilpailun luonnetta, massalähdön epäsopivuutta suomalaisille tai veljen suksia yms. Jos kerran harjoittelu on tärkeintä, niin tuo esiin sitä. Ei sitä ettei joku kisamuoto ole sopiva - miksei ole? Jos loppukirissä hävitään niin niitä ominaisuuksia ei ole harjoiteltu

Edelleenkään itse ymmärrä, että mitä lisäarvoa tuo keskusteluun, kun jokaisen kisan jälkeen kritisoidaan, tai oikeastaan suorastaan haukutaan, urheilijan valmennusta, motivaatiota sun muuta. Itse tykkään ainakin yksittäistä kisaa katsoessani kiinnittää huomioita muihinkin asioihin. Mutta eipä siinä, jokaisella toki täysi oikeus mielipiteeseensä.

Ajatteletko että saat vielä minut muka näyttämään typerämmältä tällä tavoin. Jos siellä on sama mielipide, niin miksi se muka vaikuttaa tähän keskusteluun? Pitäisikö mun nyt tasapuolisesti sun mieliksi laittaa joka paikkaan viestejä

Itselleni nyt ainakin tämä täällä kirjoittelu on ennenkaikkea ajanvietettä, jota ei liian vakavasti kannata ottaa. Tällä n. 10 aktiivisen keskustelijan tai lukijan määrällä mitä täälläkin on, ei aina jokaiseen viestiin jaksa keskittyä ihan samalla pieteetillä kuin vaikkapa johonkin "virallisempaan" julkaisuun.
Pahoitteluni jos viestini koetaan loukkaaviksi. Yritän yleensä pitää henkilöön menevät loukkaukset minimissään ja haukkua ennen kaikkea niitä mielipiteitä. Välillä toki siinä onnistumatta.

- miksi vastaisin kaikkiin sun kysymyksiin. Itsekin valitat kun homma menee jankkaamiseksi. Vastaatko sinä aina? Hyvä esimerkki tämä 0% mahdollisuus naisilla. Se on mun mielipide - ei mikään fakta. Onko sun vaikkapa 20% mahdollisuus joku fakta? Kerropa nyt sitten mikä on oikea prosenttiluku ja oikea mielipide tähän - kun ilmeisesti sulla on se oikea mielipide. Ja muuten edelleen olen samaa mieltä. Naisilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin MM kisoissa (ei edes viestissä). Kilpailun luonnekaan ei muuta tätä (en usko että minkäänlainen kilpailun luonne tai olosuhde/suksietu muuttaa tätä). Ja vielä kerran tämä ei ole fakta vaan mielipide. Fakta on sitten tulos mikä tulee...

Pahoitteluni jos olen johonkin jättänyt vastaamatta, pyrin kyllä kaikkeen vastaamaan.
Vaikea mitään prosentteja sanoa, mutta se nyt ainakin on fakta, että Suomen naisten mitalimahdollusuudet eivät ole 0%. Suomella löytyy kuitenkin tälläkin hetkellä todella hyviä hiihtäjiä, jotka eivät järin kaukana mitalitasosta ole. Päivän virehän, kisoihin valmistuminen, suksivalinta ja osiltaan myös kisan luonne lopullisesti ne mitalistit ratkaisevat. Toki urheilija omalla tekemisellään, eli harjoittelun laadulla ja määrällä lähtökohtiin itsekin vaikuttaa.

Herola ehkä harjoittelee alastuloja, mutta hemmetin huonosti. Fakta on se että häviää pisteitä muihin nähden näissä tolkuttomasti kauden aikana. Mikä on sun oikea mielipide tähän? Harjoittelee todella hyvin alastuloja vai? Faktan perusteella ei harjoittele niitä millään tavalla hyvin.

Herolan ongelma alastuloissa lienee enemmänkin psykologinen juttu. Vaikka harjoituksissa alastulot sujuisivatkin, niin niitä ei valitettavasti ole saatu säännöllisesti siirrettyä kisoihin. Ongelmahan tässä onkin, että harjoituksissa, tai edes kisan koekierroksilla ei saada simuloitua sitä kisatilannetta.
Tuskin vaikkapa mäkihypyssä Simon Ammanilla on viimeisen kymmenen vuoden aikana se alastulotaito minnekkään kadonnut, vaikka alastulot ovatkin nykyisin ihan hirveitä. Pääkoppa vaikuttaa näissä asioissa valtavasti.

Kerro onko Saksalla, Italialla, Valko-Venäjällä tai vaikkapa Australialla (jos olisi mukana) mahdollisuus naisissa viestimitaliin.

Ehdottomasti Saksalla on ohuet saumat viestimitaliin, Italialla vielä ohuemmat ja Valko-Venäjällä sitten mitättömät. Australian mitalisauma sitten täysin teoreettinen.

Mun mielipide että mukana viestissä on maita joilla on mahdollisuus mitaliin ja maita joilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin. Suomi kuuluu näihin joilla ei ole mahdollisuuksia mitaliin.

Eli mielestäsi siis viestissä on tasan neljä maata joilla on saumat mitaliin? Ok, mielipidehän tuokin, mutta onhan se vähän hölmö.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 01.02.2021 16.23

Kiitos vastauksesta - oli todella asiallinen. Ja esim. Herolaa koskeva tosi hyvin perusteltu - ehkä näin on tosiaan

Naisten hiihdossa tasoerot ovat suuria ja ikävä kyllä mielestäni Suomen mitali vaatisi jotain sellaista tapahtumasarjaa mitä itse en pysty kuvittelemaan. Toki jos joukkueet jäävät edeltä dopingista kiinni tai USA:lta, Venäjältä sairastaa kunnolla porukkaa.

Ihan samalla tavalla ajattelen, että Suomella on mahdollisuus miesten viestissä mitaliin ja 50km. Miesten parisprintissä koen olevan myös pienet saumat, mutta kyllähän tuo huono loppusuoran hiihtäminen vie ne mahdollisuudet tosi alas.

Muita mitalimahdollisuuksia en näe

Siis hiihdossa. Yhdistetyssä Herolalla on saumat
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja RobinHood » 01.02.2021 17.24

rulezman kirjoitti:Se oli hänen ihan maksimisuoritus
Mistä kumpuaa moinen oletus?

No vaikka siitä, että välierissä hänellä ei ollut mitään jakoa. Ei olut edes taisteluissa mukana. Alkuerä oli helppo, kun vielä ruotslalainen kompuroi itsensä ulos. Jos olisi ollut ykköserässä, olisi luultavasti karsiutunut. Sitten se ei olisikaan ollut mikään näyttö viestiin. Ihan hölmöä. Tämä on sprinttihiihtoa ja sijoitus perustuu hyvin pitkälti siihen millaiseen erään joudut. Kyllä siihen viestiin parempi mittari on nämä distanssimatkat ja näyttökisa MM-kisoihin perinteisen puolella käytiin Falunin 10km perinteisen massakisassa. Magnar Dalen valitsisi perinteisen puolelle sen kisan perusteella 1. K.Niskanen 2. Pärmäkoski 3. Matintalo 4. Mononen 5. Nissinen.

Dalenilla oli muuten aika kovat näytöt ollessaan Suomen peräsimessä. Nytkin Suomen maajoukkue huutaisi Dalenin kaltaista norjalaista sateentekijää.

rulezman kirjoitti:Lassilan Kallen mielipiteet nähtävästi samansuuntaiset kuin itselläni.
Lassilan mielestä sunnuntain sprintti nostikin Joensuun osakkeita viestispekulaatiossa, vaikka kyseessä on

Lassila oli itse sprinttihiihtäjä, joka ei koskaan itse saavuttanut maastohiihtäjänä mitään. Hän ei ilmeisesti itse tajunnut, että arvokisoissa 5 matkaa 6:sta mitali otetaan kestävyysominaisuuksilla.
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja M1999 » 01.02.2021 20.50

Kepa ulkona kisoista
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 21.31

Kyllä Kepaa nyt koetellaa. Seefeldin alla oli huippuiskussa ja juuri kisojen kynnyksellä sairastui. Nyt meni tällä kaudella Tour plörinäksi ripulin takia ja aiemminkin jalkavaivoja toki ollut.

No, ainakin se nyt käytännössä varmistui, että Jasmi hiihtää sprintin avausosuuden. Roponen tai Mononen sitten vapaalle väliaikalähdön tuloksien perusteella.
Ohuet mitalisaumat ohenivat entisestään, mutta eipä nyt vaikkapa Venäjälläkään hirveän vahvalta näytä kun ainakin Nepryaeva on ulkona. Jenkkien neljäs edustaja on myös ainakin vielä aikamoinen kysymysmerkki. Brennanin kuntokäyrä toki ollut myös laskusuuntainen ja Jenkkien huolto myös ollut varsin epävarma useissa kisoissa. Eiköhän pronssimitskusta nyt kunnon skaba saada aikaiseksi ilman Kerttuakin.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja RobinHood » 01.02.2021 21.53

Kulta haaveet pieneni, mutta Laura paikkaa perinteisellä ja pronssista taistellaan.
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 21.55

RobinHood kirjoitti:Kulta haaveet pieneni, mutta Laura paikkaa perinteisellä ja pronssista taistellaan.

Mistä kumpuaa tämä viha Jasmia kohtaan? Tai vastavuoroisesti, mistä kumpuaa suorastaan hellyyttävä fanipoikamaisuus Roposta kohtaan?

Ihan oikeasti siis mielestäsi Monosen näytöt ovat Jasmia kovempia? Ja eikös Mononen muutenkin ole aina parhaimmillaan Rukalla? :mrgreen:

(Mut hei, mikset sä koskaan halua jutella mun kanssa Ruotsin kokonaiskuolemista :( hiljasta, kun se yks betterikin kiukuttelee :cry: )
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja RobinHood » 01.02.2021 22.09

rulezman kirjoitti:Ihan oikeasti siis mielestäsi Monosen näytöt ovat Jasmia kovempia? Ja eikös Mononen muutenkin ole aina parhaimmillaan Rukalla? :mrgreen:

Mnuua alkoi v********** tämä Kalle Lassila ja tämä Jasmin fanitus. Jos minä olisin Laura, tuo s******* fanitus lisäisi minuun lisäbuustia roppa kaupalla. Kyllähän Lauralla on selkeästi paremmat näytöt distamnnsimatkoilta, kuten Falunissa 10km:n vapaalla, joka oli se näyttökisa.

Samalla voisi heittää niin kuin yksi heitti, että Kaisa Mäkäräinen pitäisi laittaa viestiin. Ai niin Kaisa Mäkäräinen osalistui hiljattain piirikunnalliseen kisaan Polvijärvellä ja voitti 3km vapaan kisassa Johanna Ukkolan muutamalla sekunilla.
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 22.13

Kyllähän Lauralla on selkeästi paremmat näytöt distamnnsimatkoilta, kuten Falunissa 10km:n vapaalla, joka oli se näyttökisa.

Miksi Falunin 10 kilometrin vapaan kisa olisi näyttökisa MM-viestin perinteisen osuudelle? Onko jossain sanottu, että kyseinen kisa toimii viestin näyttökisana? Hämmentävää settiä.

Naisten keskinäiset pertsan kisat ovat 2-1 Jasmille... Ja toki se hävitty kisa oli jo aiemmin läpi käyty Vantaan kisa.

Ja eikö Laura siis aina tosiaan ole parhaimmillaan Rukalla, mutta silti hävisi Jasmille :D
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja RobinHood » 01.02.2021 22.17

rulezman kirjoitti:Miksi Falunin 10 kilometrin vapaan kisa olisi näyttökisa MM-viestin perinteisen osuudelle? Onko jossain sanottu, että kyseinen kisa toimii viestin näyttökisana? Hämmentävää settiä.

Mononen on tällä kaudella hävinnyt kaikissa (kahdessa) pertsan kisassa Jasmille...

No se perinteisen kisa lauantaina Falunissa oli se "the kisa" niin kuin Laura oli Vantaallakin edellä.
RobinHood
Erilainen nuori

ViestiKirjoittaja rulezman » 01.02.2021 22.20

Korjasinkin viestiini toki jo tuon Vantaan kisan, hämäsi, kun FIS:n sivuilta ei kyseisiä SC-kisoja löydy urheilijoiden profiilista.
Mutta mistä ihmeen lauantaista nyt puhutaan? Kisasta, jossa Jasmi ei edes ollut mukana? Oliko kyseinen kisa siis jostain syystä joku katsastuskisa johonkin?
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja RobinHood » 01.02.2021 22.24

rulezman kirjoitti:Korjasinkin viestiini toki jo tuon Vantaan kisan, hämäsi, kun FIS:n sivuilta ei kyseisiä SC-kisoja löydy urheilijoiden profiilista.
Mutta mistä ihmeen lauantaista nyt puhutaan? Kisasta, jossa Jasmi ei edes ollut mukana? Oliko kyseinen kisa siis jostain syystä joku katsastuskisa johonkin?

Etkö sinä sitä tiedä. Falunissa viime lauantaina 10km:n perinteisen massastartti. Se oli viimeinen perinteisen distanssimatka ennen MM-kisoja ja viestiä. Se oli näyttökisa MM-kisojen perinteisen distanssimatkoille. Ei millään Rukan tuloksilla ja alkukauden kunnolla tee helmikuussa mitään.
Viimeksi muokannut RobinHood päivämäärä 01.02.2021 22.32, muokattu yhteensä 1 kerran
RobinHood
Erilainen nuori

EdellinenSeuraava

Paluu Maastohiihto