Suunnistus

Selostajat, urheiluvideot, manageroinnit ja muut kilpailut.

Valvoja: Tuomaristo

Suunnistus

ViestiKirjoittaja kirja » 29.07.2009 20.15

Suunnistusta harrastavat (tai kenties hieman vähemmän harrastajat) vapaata keskustelua. Milloin olette mokomaan mukavaan metsässä heilumiseen hurahtaneet? Mikä lajissa on kiehtovaa/vetävää? Oletteko kisailleet ulkomailla vai jääneet lähiympäristön kisojen varaan? Ovatko hiihtosuunnistus ja pyöräsuunnistus tuttuja? Pahin pummisi?
Pummi=suunnistaessa tapahtunut virhe, esim. väärä kartanluku tai rasti hukassa.

Minä harrastan suunnistusta.

Mainio laji, kompassin ja kartan käyttö ovat koko elämän ajan tärkeitä asioita. Ei useimmiten eksy ja oppii tuntemaan maastoja. Suunnistanut olen jo noin kolme-neljävuotiaasta alkaen. Suunnistusta harrastan yhä sen hyödyllisyyden ansiosta ja löytämisen ilo on suuressa roolissa. Minä löysin rastin!. Suunnistaessa myös kunto kasvaa ja oppii tuntemaan erilaisia maastoja. Karttamerkit ovat tosiaan tärkeitä, ja suunnistus on halpa laji. Suosittelen suunnistusta kaikille!
Miksi suunnistusta kannattaa harrastaa?
Suunnistusta kannattaa harrastaa siksi, että...
...kunto kasvaa.
...oppii tärkeitä taitoja.
...se on halpaa.
...saa uusia tuttavuksia.
...oppii tuntemaan maastoja.
...voi liikkua luonnossa; kaikki eivät sitä saa kokea.
...voi tuntea luonnon monipuolisuuden ja rauhan.
...voi virkistyä ja nauttia.
...se on yksinkertaisesti hauskaa!

Ja nyt kaikki vaan suunnistamaan! :)
~kirja
Kaikkea ei voi saada.
kirja
Vanha ja väsynyt

Re: Suunnistus

ViestiKirjoittaja SCHUMI » 29.07.2009 20.22

Sillon tällöin suunnistan, se on ihan mukavaa.

Pahin pummi on kyllä, kun jätin vahingossa väliin yhden rastin, kun olimme leikkimielistä kilpailua, kuka on nopein; Olisin voittanut helposti, vaikka olisin käynyt siellä rastilla :mrgreen: Mut sitten sit hylättiin :evil:
''Luulin, että hän tulisi pyytämään minulta anteeksi, mutta sen sijaan hän käski minua painumaan helvettiin.'' Marco Melandri kolaristaan Mika Kallion kanssa 16.8.2009 :mrgreen:
SCHUMI
Michael Schumacher

ViestiKirjoittaja Osokrori » 29.07.2009 20.45

Kesäisin käyn silloin tällöin ilta-rasteilla, en koskaan ole kuitenkaan vakavasti kilpaillut. Siinä on tosiaan mukavaa tuo löytämisen, juokseminen ja luonnossa , omassa rauhassa oleminen.
Pahin pummi kyllä on kun olin ilta-rasteilla ja juuri olin löytänyt rastin ja lähdin suunnan ottaneena ryntäämään sellaisen tiheikön halki ja kun pääsin tielle kartta oli pudonnut... :oops: Palasin takaisin enkä löytänyt sitä enää. Kaamea virhe kyllä hävetti julmetusti hakea uusi kartta... :-|
Ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua.
Osokrori
Herrasmiespelaaja

ViestiKirjoittaja rulezman » 29.07.2009 20.48

Muuten varmaan metässä olis hauska juossa, mutta kun mä eksyn omiin taskuihinikin, suuntavaistoa ei ole ollenkaan, niin ei siitä mitään tulee. Ei siirä kertastakaan mulle mitään apua ole...
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja Jonzku92 » 29.07.2009 23.13

Suunnistus on silloin tällöin harrastettuna mukavaa, mutta ei minulla tulisi mieleenkään käydä sitä jossain seurassa harrastamaan.
En nyt niin kiinnostunut ole, että itse rupeaisin netistä etsimään, mutta onko esim. kirjalla tietoa, järjestetäänkö Kymenlaakson alueella kaikille avoimia suunnistustapahtumia?
"No niin, nyt meiltä meni kuva, toivottavasti kohta menee äänikin."
-Voitto Liukkonen, Jalkapallon MM-kisoissa 1978
Jonzku92
Mr. Urheilu

Paluu Laidasta laitaan