Yleisurheilukausi 2025

Timanttiliiga, GP-kisat, Hippokisat yms.

Valvoja: Tuomaristo

Yleisurheilukausi 2025

ViestiKirjoittaja Geb Mo » 03.11.2024 09.59

Yleisurheilukausi 2025 on jo alkanut eteläisellä pallonpuoliskolla.

Eteläsudanilaisten pakolaisten poika Gout Gout rallatteli Australian koululaiskisoissa stadioninpuolikkaan aikaan 20,29. Sälli täyttää 17 joulukuussa.

https://www.nine.com.au/sport/athletics/news-2024-gout-gout-australian-200m-sprint-record-time-results-video-20241103-p5kniy.html
Geb Mo
Elävä legenda

Re: Yleisurheilukausi 2025

ViestiKirjoittaja WebSlave » 19.12.2024 22.51

Maratoonari Alisa Vainio aikoo ensi kesänä(kin) juosta myös kympin ratajuoksuja. Toki sen on tarkoitus palvella päälajia, mutta saadaanpa siinä sivussa lisämielenkiintoa myös naisten kympille.
WebSlave
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja Geb Mo » 02.02.2025 09.11

Geb Mo
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 02.02.2025 15.33

Saga tykittelee SE-lukemia kauden otteluavauksessaan.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 02.02.2025 17.19

No nyt havaittavissa hyvää kehitystä Sagalla - kolme vuotta on polkenut paikalle

Anteeksi mutta pakko sanoa....tajusi siirtyä pois suomalaisvalmennuksesta. Suomessa riittää osaaminen juniorivaiheen läpi, mutta kun täytyy ottaa aikuisten huipputasolle steppi niin tarvii päästä pois suomalaisvalmennuksesta

Koska Krista Kosonen tekee saman ratlaisun
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 02.02.2025 17.26

Jep, Erki Nool on saanut muutamassa viikossa nostettua Sagan ihan uudelle tasolle. Miettikääpä jos Erki saa parissa kuukaudessa nostettua Sagan ennätystä yli sadalla pinnalla, niin Tokion MM-kisojen aikaanhan Saga menee heittämällä yli 7000 pinnan. On se hurja mies!

Mutta nyt kun Ämpsy taas linjoilla, niin niitä avoimia kyssäreitä löytyy edelleen!
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 02.02.2025 18.21

rulezman kirjoitti:Jep, Erki Nool on saanut muutamassa viikossa nostettua Sagan ihan uudelle tasolle. Miettikääpä jos Erki saa parissa kuukaudessa nostettua Sagan ennätystä yli sadalla pinnalla, niin Tokion MM-kisojen aikaanhan Saga menee heittämällä yli 7000 pinnan. On se hurja mies!

Mutta nyt kun Ämpsy taas linjoilla, niin niitä avoimia kyssäreitä löytyy edelleen!

Jaa rulle taas sama levy soi, että valmennus ei merkkaa mitään. Saga jotenkin muutamassa viikossa itse vetää paremmilla taidoilla, asenteella, sitoutumisella yms...jännä että Saga nyt vasta ottaa itsenäisesti sen stepin kolmen vuoden jälkeen?

Toki Saga teki ratkaisevan stepin itse eli vaihtoi valmentajaa ja antoi potkut valmentajalle joka ei saanut häntä kehitettyä. Suosittelusin todella monelle suomalaisurheilijalla vastaavaa ratkaisua junnuiän jälkeen. Junnuvalmentaja on junnuvalmentaja, mistä helvetisti joku perus junnuvalmentaja osaa viedä maailman huipulle aikuisiällä, kun ei ole sitä koskaan tehnyt.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 03.02.2025 05.59

No hyhhyh, yritä nyt hei taas edes pikkusen sisäistää lukemaasi! Aina sitä yrittää parhaansa avata sulle näitä urheilun hienouksia ja omia ajatuksia, yleensä vieläpä ihan kuin lapselle selittäen, mutta silti tuntuu, että yhtään mitään informaatiota se Suuren ajattelijan pääkoppa ei kykene ottamaan vastaan. Tai siis ainakaan sellaista, mikä sotii sitä omaa kuplaansa vastaan :(
Auttaisiko sulla valmentajan vaihto, kun mitään kehitystä ei tunnu vuosien aikana tapahtuvan? :(

Voin toki nyt avata asiaa vielä tyhmälle, josko kerran elämässäsi yrittäisit!
Tässä vaiheessa Sagan ja Erkin yhteistä taipaletta on mielestäni täysin idioottimaista vetää sellainen johtopäätös, että vaikkapa tämä huipputulos olisi uuden treeniohjelman ja valmennuksen ansiota. Kaikkien fysiikikan lakien ja todennäköisyyksien mukaan kaikke se työ mitä aiempina vuosina on tehty painaa vaakakupissa huomattavasti enemmän.

Ja ehdottomasti Sagan kannalta oli hyvä lähteä hakemaan uusia tuulia ja Tallinnassa on Erkin johdolla kaikki fasiliteetit kunnossa ja treeniseura hyvää.
Vaikka itse olen kyllä myös sitä mieltä, että Jesse teki Sagan kanssa varsin hyvää työtä. Työ vain jäi ikävästi kesken ja kaiken kukkuraksi vuosi 2024 meni loukkaantumisten kanssa painiessa. Ja toki sehän on täysin mahdotonta tietää, että miten Saga loppu-ura olisi sujunut Jokisen tai Liimataisen valmennuksessa. Ken tietää.

Ihan mielenkiinnosta vielä kysyttävä, että miten tämä nyt näkyy, että Saga vetää "paremmalla asenteella ja sitoutumisella"?

Pakko vielä;
että valmennus ei merkkaa mitään

Millä tavoin viesteistäni tämä siis käy ilmi? Odotan mieluusti ihan puhtaita esimerkkejä, mutta paremman puutteessa saa referoida myös tuotoksiani.

Plus sitten on ne muut kesken olevat jutut vielä, mihin et taas halua vastata :(
Mutta nyt on semmonen keissi, että johonkin ois syytä jo vastailla :twisted:
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 03.02.2025 22.02

Niin miksi vuosi 2024 meni loukkaantumisten kanssa painiessa? Eikö arki ollut kunnossa? Valmentajan ja kuten sinäkin sanot urheilijan pitää varmistaa että kokonainen kausi ei mene loukkaantumisten kanssa painiessa. Se kumpi tästä varmistamisesta on vastuussa, niin edelleen mielestäni valmentaja.

Toisekseen suuri, kaikkitietävä Rulle sisäisti (jälleen) miten halusi viestini. Kyllä todellakin pohjat tehty aikasemmin vuosien aikana, siksi juuri nostin junnuvuosien valmennuksen esiin ja että se toimii. Junnuvalmennukseen eväät valmentajilla riittävät. Mutta Liimataisten tai Jokisten eväät viedä potentiaalinen urheilja huippuvaiheessa olympiamitaleille (6300 urheilijasta yli 6800 urheilijaksi)......hmm miksi uskot että pystyisivät? Mitkä ovat näytöt tähän?

20vuotiaan junnuhuipun valmennus tarvii jalostua aikuisvaiheen huipputason valmennukseksi. Miksi haluat tästäkin nähdä jonkin idioottimaisuuden jos väitän että Erki Nool tekee sen paremmin ja varmemmin kuin edellä mainitut.

Kyllä juuri näin yksi valmentajan tehtävistä on luoda arki kuntoon, fasiliteetit, olosuhteet, lähivalmennus saatavilla, valmennusryhmä, lihashuolto. Juuri näin valmentaja laittaa nämä kuntoon ja urheilija tulee tähän kokonaisuuteen. Erki on nämä laittanut kuntoon.

Saga vastuulla on ollut tehdä oikea ratkaisu, sen onneksi tehnyt.

No katsotaan kumpi lopulta oikeassa. Jokinhan sua pännii tässä ajatuksessa Erkistä valmentajana kun näet mut heti idioottina jälleen kun kehun Erkiä ja Sagan oikeaa päätöstä?
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 04.02.2025 15.45

Niin miksi vuosi 2024 meni loukkaantumisten kanssa painiessa? Eikö arki ollut kunnossa?

Tätähän on keskimäärin melko mahdotonta sanoa ja hyvin harvoin se on vain yhden tekijän summa. Viesteistäsi saa sen käsityksen, että paremmalla valmentautumisella Saga ei olisi loukkaantumisista kärsinyt. Harmittavan kapakantainen ajattelutapa jälleen kerran.

Mutta Liimataisten tai Jokisten eväät viedä potentiaalinen urheilja huippuvaiheessa olympiamitaleille (6300 urheilijasta yli 6800 urheilijaksi)......hmm miksi uskot että pystyisivät? Mitkä ovat näytöt tähän?

Vaikea vastata tällaiseen täysin hypoteettiseen kysymykseen, koska kummallekaan näistä ei tähän mennessä ole annettu mahdollisuutta näyttää todellisesti kynsiään. Toistaiseksi toki Noolillakaan ei ole käytännössä minkäänlaisia meriittejä huippuottelu-valmentajana. (ottelussa nimenomaan, nimekkäin kaveri on tuo 8000 pinnan japski, Giuseppen toki luotsasi MM-kultaan)

Jokinhan sua pännii tässä ajatuksessa Erkistä valmentajana kun näet mut heti idioottina jälleen kun kehun Erkiä ja Sagan oikeaa päätöstä?

Ei missään nimessä. Se vain hiukan taas harmittaa, että argumenttisi ovat jo lähtökohtaisesti huonoja ja osiltaan myös valitettavan virheellisiä.
Kuten sanoin, Sagan uran kannalta oli varmasti hyvä päätös lähteä Erkin valmennukseen, mutta ei se mielestäni vie pohjaa pois miltään aiemmin sanomaltani.
Uhkiakin toki on, kuten tämä kahden paikkakunnan välillä seilaaminen ja käytännössä puolet ajasta Saga joutuu treenaamaan "yksin". Samaahan Saga valitteli Jokisen valmennuksessa, kun tämä piti majaansa Jyväskylässä ja lähitreenejä ei ollut kuin muutaman kerran viikossa. Onko sama ongelma Erkin kanssa nyt yhtäkkiä kadonnut?
Jonkin toisen urheilijan kohdalla voisi myös vähän mietityttää järjestely, että Tampereen treeneissä valmentaja ei ole paikalla, mutta vaikea uskoa että määrätietoisen Sagan osalta tästä tulee ongelmaa.

Ja sitten vielä palatakseni, kun et jostain syystä taas niihin pariin kyssäriin saanut vastattua: (pahoittelut, jos omasta mielestäsi näihin vastasit jossain siellä tekstin välissä, mutta itse en ainakaan siitä kiinni saanut)

Ihan mielenkiinnosta vielä kysyttävä, että miten tämä nyt näkyy, että Saga vetää "paremmalla asenteella ja sitoutumisella"?

Ja

että valmennus ei merkkaa mitään

Millä tavoin viesteistäni tämä siis käy ilmi? Odotan mieluusti ihan puhtaita esimerkkejä, mutta paremman puutteessa saa referoida myös tuotoksiani.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 04.02.2025 17.06

Nämä kaksi viimeistä lausetta olivat vain kärjistettyä kommentteja esim.sinun idiootti kommentteihin yms.muihin alentaviin "puhua kuin lapselle"heittoihin

Samoin kuin kaikkitietävä Rulle kommentti, sekin aivan turha heitto minulta, mutta jotenkin tuo sinun keskustelutyylisi saa itsenikin alentumaan näihin vastaaviin.

Kyllä esitän mielipiteitä ja esitän väittämiä ja monesti nopeasti. Myös monesti viesteissä esitän näkemykseni mikä on vialla ja mitä olisi syytä harjoitella, mikä kehity....yms. omasta mielestä se on hedelmällisempää ja mielenkiintoisempaa viestittelyä kuin "no Losissa uudestaan" tyyliset heitot, jotka ei oikeastaan tarkoita mitään. Tai no tarkoittavat, jos niihin lisäisi että mitä tehdään paremmin, jotta Losisa sitten pärjätään.

Mä koitan useasti löytää niitä vaihtoehtoja ja kehityskohteita. Enkä tarkoita että olen oikeassa, mutta viesteissä on sisältöä edes vähän. Sun viestittelyt hyvin useasti keskittyy siihen miten minä viestittelen ja mun tekemisiin. Mitä jos keskittyisit ja avaisit keskustelua vaikka siitä miten varmistetaan että Silja Kosonen kehittyy Losiin mennessä 80m heittäjäksi (kuten huomasit, laitoin tästä pienen välihuomautuksen mitä pitäisi tehdä). Että ei heitä neljättä vuotta samoja 72-73m tuloksia. Olisi mielenkiintoista kuulla sun kehitysehdotukset ja mielipiteet miksi ei ole tuloksellisesti kehittynyt viimeisen kolmen vuoden aikana
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 04.02.2025 18.10

Upeaa! Sieltä on vuosien harjoittelun jälkeen löytymässä edes ripaus itsereflektiota! Suunta on ehdottomasti oikea, nyt vain pysyt tällä polulla!

Kyllä esitän mielipiteitä ja esitän väittämiä ja monesti nopeasti.

No mutta tästähän me ollaan ennenkin puhuttu. Suosittelisin edelleenkin lukemaan sen oman tuotoksen läpi ennen sitä lähetä-nappulan painamista. Ei kai nyt kenelläkään sentään niin hektistä voi elämä olla, että kaikki aivoista virtaava paska pitää suolta välittömästi ulos näppäimistön kautta?

Myös monesti viesteissä esitän näkemykseni mikä on vialla ja mitä olisi syytä harjoitella, mikä kehity....yms.

En nyt haluaisi upottaa pilvilinnojasi, mutta hiukkasen pisti tämä hymyilyttämään. Näkemyksesi tosiaan keskimäärin 90 prosenttia ajasta on se, että urheilija ei joko ota lajia tarpeeksi tosissaan tai urheilijan valmennus on perseellään. Kuten olen yrittänyt sinulle näiden vuosien mittaan tuoda esille (ilmeisen heikolla menestyksellä) ei huippu-urheilussa keskimäärin ole mitään yhtä yksittäistä tekijää, mikä selittäisi epäonnistumiset (tai onnistumiset), vaan kaikki nivoutuvat yhteen isossa palapelissä.

Mä koitan useasti löytää niitä vaihtoehtoja ja kehityskohteita. Enkä tarkoita että olen oikeassa, mutta viesteissä on sisältöä edes vähän. Sun viestittelyt hyvin useasti keskittyy siihen miten minä viestittelen ja mun tekemisiin.

Kuten yllä totesinkin, keskimäärin nämä "kehityskohteesi" ovat sen verran irrallaan reaalimaailmasta, niin tottakai niihin tulee keskustelun luomiseksi tartuttua.
En oikein edelleenkään kykene ymmärtämään, että mitä itua on laukoa täällä muutaman käyttäjän nettifoorumilla niitä teeseejään, jos niistä ei kuitenkaan todellisuudessa ole valmis keskustelemaan tai kuuntelemaan vasta-argumentteja?

Mitä jos keskittyisit ja avaisit keskustelua vaikka siitä miten varmistetaan että Silja Kosonen kehittyy Losiin mennessä 80m heittäjäksi (kuten huomasit, laitoin tästä pienen välihuomautuksen mitä pitäisi tehdä). Että ei heitä neljättä vuotta samoja 72-73m tuloksia. Olisi mielenkiintoista kuulla sun kehitysehdotukset ja mielipiteet miksi ei ole tuloksellisesti kehittynyt viimeisen kolmen vuoden aikana

Ei itselläni riitä kompetenssi arvioimaan, että miksi vaikkapa Silja Kosonen ei ole heittänyt vaikkapa urallaan jo 77 metrin kaarta. Eikä riitä kenelläkään muullakaan nettisankarilla. Eikä välttämättä riitä edes Kososella ja taustajoukoillakaan itselläänkään.
Kehitysehdotuksia on myös meidän nojatuolisankareisen täysin turha antaa, koska ei me olla millään muotoa perillä siitä, mitä vaikkapa siellä Kososen taustalla tapahtuu.
Ja tottakai, sehän näiden nettikeskustelujen "suola" onkin, että ihmiset jotka luulevat ymmärtävänsä asiasta jotakin huutelevat niitä, usein todelllisuudesta täysin irrallaan olevia, mielipiteitään. Itse tykkään myös sitten jatkaa näistä keskustelua :)

Edelleen, kuten olen todella moneen kertaan sanonut, etenkin yksilöurheilussa se itse tulos muodostuu niin monesta eri tekijästä, niin on mielestäni todella hölmöä keskittyä vain johonkin tiettyyn asiaan (usein vielä huomioimatta tämän asian juurisyitä), kuten nyt teikäläisellä tämä valmennuspuoli.

Sellainen toive tosiaan, että kirjoita ne viestisi ihan raihassa ajatuksen kanssa ja ole myös valmis keskustelemaan niistä viestiesi sanomista!
Näillä teeseillä kohti kesää ja uusia antoisia keskusteluja!
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja M1999 » 04.02.2025 21.16

Tottakai tulos muodostuu monesta tekijöistä, mutta joillakin niistä tekijöistä on isommat vaikutukset kuin joillakin toisilla.

En muista minkä kisojen yhteydessä toit kovasti vaikka tuuria esille (yhtenä tekijänä). Mä koitan keskittyä siihen suurimpaan vaikuttavaan tekijään eli valmennukseen, valmentautumiseen. Lisäksi tykkäät aina tuoda esiin rahaa (sekin yksi tekijä). Ja kuten olen monesti sanonut itse keskityn siihen mihin voi enemmän vaikuttaa eli valmentautumiseen ja valmennukseen.

Mutta on erikoista kun itse arvioit että sulla ei ole kompetenssia arvioimaan urheilijoiden valmentautumista , kehityskohteita yms. Luulisi että noin laajalla urheilun seurannalla ja myös kokemuksella mitä omaat, niin ihan vaan pitämällä silmät auki ja katsomalla vaikka TV:stä kuvaa pystyy näkemään asioita. Ei se niin vaikeata ole, kun siltä sokealta fanittamiselta ehdit, niin koita katsella tapahtumia välillä ns.urheilulliselta kannalta. Se olisi ehkä virkistävä näkökulma ja näkisit jotain uutta kehitettävää

Vaikka hiihdon MM-kisoista voi seurata, että joko suomalaiset on oppinut laskemaan alamäkiä ja askeltamaan kurveissa. Kyllä sen näkee ihan silmällä ja siihen varmasti sun kompetenssikin riittäisi. Ja jos eivät ole, niin voit ehkä miettiä että miksi näin? Onko se tuuria, harjoittelun puutteita, rahaongelmaa vai mitä. Ei tämä ole sen vaikeampaa....toivon sinulta itseltäsi enemmän huomioita näihin asioihin ja vähemmän viestejä "no Torinossa uudestaan tyylillä". Ei se tarkoita sitä että sun tarvii olla oikeassa tai mun tarvii olla oikeassa. Tähän voi tuoda omia mielipiteitä. Eli josko sä toisit urheilufoorumiin sisällöllisesti muutakin kuin fanittamista tai mun viestien haukkumista, niin ehkä mä pääsisin reagoimaan sun mielipiteisiin. Pistä vähän itseäsi likoon, ei se ole niin vaarallista, koita kommentoida että miksi suomalainen pärjää, miksi ei.
M1999
Suuri Ajattelija

ViestiKirjoittaja rulezman » 05.02.2025 08.54

Mutta on erikoista kun itse arvioit että sulla ei ole kompetenssia arvioimaan urheilijoiden valmentautumista , kehityskohteita yms. Luulisi että noin laajalla urheilun seurannalla ja myös kokemuksella mitä omaat, niin ihan vaan pitämällä silmät auki ja katsomalla vaikka TV:stä kuvaa pystyy näkemään asioita

Ei missään nimessä ole, kun puhutaan näistä lajinsa absoluuttista huippunimistä (joita vaikkapa Saga ja Silja ovat). Eikä ole toki sinnullakaan.
On sitten täysin eri asia etsiä niitä kehityskohteita vaikkapa hyvistä kansallisen tason nimistä, kun nämä ovat tiettyyn pisteeseen asti selkeästi nähtävissä jopa muillekin kuin urheilijan ydinjoukoille. Tai yksittäisten urheilijoiden selvät nähtävissä olevat heikkoudet (kuten vaikkapa juuri Kertun askeltaminen) ovat myös helppo todeta, mutta näiden kehittäminen onkin sitten täysin asia erikseen.

On toki helppo myös sanoa vaikkapa, että "Sagan pitäisi panostaa enemmän maksiminopeuteen!", mutta tuoko tämmöisten itsestäänselvyyksien toteaminen mitään lisäarvoa keskustelulle, koska mitään konkreettisia ratkaisuja ei kuitenkaan ole antaa, että miten tätä pitäisi lähteä rakentamaan, nimenomaan ottelukokonaisuus huomioiden. Toki monet nojatuolihuutelijat kuvittelevat, että heiltä se vastaus löytyy. Paskapuhetta toki se, koska millään muotoa kukaan ulkopuolinen ei ole tarpeeksi hyvin kartalla urheilijan X tilanteesta, jotta näistä "asiantuntijoiden kommenteista" juurikaan mitään konkreettista hyöytyä olisi.

En muista minkä kisojen yhteydessä toit kovasti vaikka tuuria esille (yhtenä tekijänä). Mä koitan keskittyä siihen suurimpaan vaikuttavaan tekijään eli valmennukseen, valmentautumiseen. Lisäksi tykkäät aina tuoda esiin rahaa (sekin yksi tekijä). Ja kuten olen monesti sanonut itse keskityn siihen mihin voi enemmän vaikuttaa eli valmentautumiseen ja valmennukseen.

Niin, tästä päästäänkiin taas siihen viestiesi perusongelmaan. Viestisi ovat harmittavan usein niin hätäisesti ja heikkolaatuisesti kirjoitettuja, että niiden sanoma on käytännössä hyvinkin yksioikoinen. Tuot viesteissäsi esiin sitä tasan yhtä asiaa, jolloin lukijalle jää (täysin oikeutetusti) kuva, että vain tämä tekijä X merkitsee.
Kuten yllä sanoinkin, helpottaisi jatkossa huomattavasti, jos luet ne tuotoksesi läpi ennen sitä lähetä-nappulan painamista.

....toivon sinulta itseltäsi enemmän huomioita näihin asioihin ja vähemmän viestejä "no Torinossa uudestaan tyylillä". Ei se tarkoita sitä että sun tarvii olla oikeassa tai mun tarvii olla oikeassa. Tähän voi tuoda omia mielipiteitä. Eli josko sä toisit urheilufoorumiin sisällöllisesti muutakin kuin fanittamista tai mun viestien haukkumista, niin ehkä mä pääsisin reagoimaan sun mielipiteisiin. Pistä vähän itseäsi likoon, ei se ole niin vaarallista, koita kommentoida että miksi suomalainen pärjää, miksi ei.

Oof, nyt tuli aikamoinen isku vyön alle. Itse ainakin tällaisella palstalla kirjoitan tasan niistä asioista, jotka sattuvat itseäni kiinnostamaan. En itse koe mitään syytä, että miksi minun pitäisi väkisin täällä kirjoitella asiasta X, jos mitään fiksua sanottavaa ei ole, tai asia ei yksinkertaisesti kiinnosta tarpeeksi, jotta tänne jaksaisi raapustella.
Ja kyllä, jatkossakin minua kiinnostuu tarttua teikäläisen virheellisiin, sekaviin tai yksinkertaisesti huonoihin argumentteihin, eihän mikään ole yhtä antoisee kuin hyvä nettiväittely!
Toivoisinkin edelleen, että olet valmis keskustelemaan jatkossakin niistä viesteistäsi, eikä sitä vastausta pidä aina onkia ties kuinka kyseenalaisin keinoin. :evil:

Ps. sellaisia hyvän opinnäytetön mittaisia tuotoksia on tänne tullut parhaimmillaan kirjoitettua, nimenomaan itseäni kiinnostavista asoista, että nyt pitäisin omilla tuotoksillasi vähän suuta pienemmällä ;)
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja varis » 07.02.2025 08.56

Pohjois-Karjala
7.93i Kalle Salminen JoensKa 1 Tampere 6.2.2025 (7.89 +1.8 1 Lappeenranta 4.6.2024)
7.90 +0.6 Jarmo Kärnä JoensKa 1 Heinola 3.6.1984 (8.02w +3.9)
7.90 +1.9 Jarmo Kärnä JoensKa 4 ECup/B Budapest 10.8.1985
varis
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja Geb Mo » 08.02.2025 20.25

Maailman vanhimpiin kutsukilpailuihin kuuluva Millrose Games tänään 117:nnen kerran. Lähetys New Yorkin ladosta alkaa klo 23 Suomen aikaa.

Katselumahdollisuudet samanalaiset kuin Bostonin kisalla viikko sitten.

Ennakot:
https://etusuora.com/en/athletics/world-athletics-indoor-tour/millrose-games
Geb Mo
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja rulezman » 09.02.2025 15.40

Senja 17,74 rautapalloa! Menistkö 18 rikki jo hallikauden aikana? Noille luvuille kun tykittelee kesän kovissa kisoissakin, niin Tokion reissu on täyttä realismia.
rulezman
Oliver Kahn

ViestiKirjoittaja varis » 09.02.2025 16.09

Best Fin since 18.28 PB Karoliina Lundahl 1 Tampere 15.7.1998. Hallissa parempi vain Astan 1986 EM-kuutostööttäys 17.84.
varis
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja varis » 09.02.2025 16.25

3:38.16 Antti Loikkanen 1 EC Milano 12.3.1978
3:39.62 Antti Loikkanen 3 EC Milano 7.3.1982
3:39.6h Antti Loikkanen 2h2 EC Milano 11.3.1978
3:39.91 Joonas Rinne 2 PM Espoo 9.2.2025
varis
Elävä legenda

ViestiKirjoittaja varis » 09.02.2025 17.12

Pihkaniska Tuomas Heikkilä kyykyttää juoksun erikoismiehiä. Kuukausi takaperin maantiekympin SE ja nyt halliratojen 3000 m:n SE.

Suunnistuskausi alkaa toukokuussa, ja Heikkiselle kauden päätähtäin on syksyn sprinttimatkat. Heinäkuussa käytävät MM-kisat Kuopiossa eivät ole hänelle suurin tavoite, koska siellä kilpaillaan pitemmillä metsämatkoilla.
– Kesällä on tarkoitus kilpailla myös Motonet GP:ssä, jos hyviä 3 000 ja 5 000 metrin startteja on tarjolla, Heikkilä lupasi

No eipä siellä ole kuin Kuortaneen 3000m juhannuksena, mutta Kalevan kisoistakin olisi varmasti lätkää tarjolla.
varis
Elävä legenda

Seuraava

Paluu Kilpailut, tulokset yms.