Valvoja: Tuomaristo
No hyvä että itse olet kaikkia muita ihmisiä viisaampi. Voi sitten tehdä ne oikeat johtopäätökset. Sinä olet ruudinkeksijä, muut ihmiset eivät. Tämä kyllä on tullut harvinaisen selväksi lähes joka viestissäsi.
Ja Onpa jopa tämä Nohynek tuonut esiin sen että liika rokottaminen saattaa vaikuttaa immuniteettiin. Kyllä tämä on monen asiantuntijan mielipide - ei pelkästään yhden (tai kolmen) hörhötutkijan, kuten itse väität.

Tiedät ihmisen oman kokemuksen olevan jo valmiiksi huuhaata, vaikka et edes tunne ihmistä tai tilannetta.

rulezman kirjoitti:Tanskasta tosiaan jo kirjoitinkin, ilmeisesti et huomannut, että siellä on linjattu seuraavasti:
"Yes, generally we still recommend that people who are completely unvaccinated accepts the offer of primary vaccination, ie. take 1st and 2nd dose, even if they are younger than 50 years, as there may be a risk of serious illness if you are completely unvaccinated, even despite the new omicron variant. In general, we recommend that unvaccinated people begin their vaccination series this fall."
Lisäyksenä, alle 17-vuotiaat saavat ministeriön ohjeistuksen mukaan ottaa rokotteen oman harkintansa mukaan.
M1999 kirjoitti:E) kuten sanoin joillekin ryhmille saattaa olla apua rokotteista. Koko kansan piikille pakottaminen täysin turhaa, lapsien kaikista eniten
rokotetut sairastavat tällä hetkellä pahemmin kuin rokottamattomat ja mikä pahinta itsekkäät rokotetut hakevat lisää buusteja ja entisestään lisäävät terveydenhuollon kapasiteetin kuormitusta, kun pitää löytää rokottajia jostain. Se on pois tärkeimmistä asioista.
ehkä joillekin ryhmille rokotuksista voi olla enemmän hyötyä kuin haittaa (ehkä? Onko pidemmän päälle?). Mutta miksi ei edelleenkään tehdä täysin selväksi että mitään järkeä terveen työiköisen tai lapsen ei ole edes miettiä nyt rokottautumista.
Järjenvastaista tunkea tehotonta piikkiä muutaman kuukauden välein, joka ei lopulta edes estä kuolemia/vakavia tapauksia kuin korkeintaan sen 3-4 kuukautta, tartuntoja ei edes sitä. Päinvastoin tartunnat vaan lisääntyy mitä enemmän piikitetään.
Vanhukset joilla paras rokotekattavuus kuolevat nyt isossa määrin. Miksi ne juuri nyt kuolevat kun heillä se niitä piikkejä on? Ja miksi siitä nyt ei enää välitetä? Kaksi vuotta pidettiin koronateatteria yllä ja nyt kun kuollaan eniten niin ei mitään väliä enää. Lisää buustereita...
No ainakin saadaan sairaalahoitoon menijöitä vähenemään - hups, ei perkele ei sitäkään
Mut kuolemia ei ainakaan tule - hups ei jumalauta niitä tulee enemmän kuin ikinä
Vuoden 2020 aikaan ennen rokotteita n.550 kuolemaa, nyt useiden rokotuspiikkien jälkeen kahden viikon aikana n.400 kuolemaa
Mut ei anneta turhan faktan pilata piikkien kaikkivoipaa menestystarinaa.

Sori ei mene läpi nuo sun tilastoleikit. Olet takertunut tuohon yhteen tilastoon. Sairaalahoidonntarve tai kuinka moni joutuu teholle.
EteläPohjanmaalla vähiten tartuntoja. Hieno juttu!
Mutta...
Ei voi kiittää, kun rokotuskattavuus on heikointa!
Siis mitä vittua!
Ja muuten mitä sanot tähän väittämään, että rokottamattomaksi lasketaan vielä 30 päivää (vai oliko 25 päivää) rokotuksen jälkeenkin. Eli jos joudut sairaalahoitoon esim.17 päivää rokotuksen jälkeen, niin sinut lasketaan rokottamattomaksi? Eikö tämä vääristä tilastoja? Vai onko tämä täyttä huuhaata? Voi olla, siksi kysyn.
Ja tähän ylikuolleisuuteen ei nyt ketään pysty antamaan selitystä, et edes sinä ole yrittänyt
Mahdolliset haittavaikutukset, jotka varsinkin nuoremmilla ylittävät saadut hyödyt
Tartuntamäärien kasvut
Lisääntyneet sairaspoissaolot, kuten terveydenhuoltoalalta huomataan

M1999 kirjoitti:Punaiseen kohtaan
Eihän tuossa väitettykään mitään sairaalahoitoon joutumisista tai kuolemista. Siinä kerrottiin tartuntamääristä koko maakunnan osalta. Tartuntoja vähiten, rokotekattavuus heikoin. Joten itse käänsit tilastot johonkin yli 80-vuotiaisiin ja sairaalahoitoon. Tuo juttu tai minä en väittänyt mitään yli 80-vuotiaista tai sairaalahoidosta. Juttu oli tartuntamääristä kokonaisuudessaan 0-100. Kyllähän rokottamaton lestadiolainen kai voi saada tartunnan siinä missä kuka tahansa muukin. ei ole saanut ilmeisesti samassa määrin. Suojeleekohan häntä tartunnoilta rokottamattomuus vai lestadiolaisuus?
Itse tosiaan valitsit kirsikkana yhden tilaston, vaikka juttu oli kokonaistartuntamääristä.

rulezman kirjoitti:M1999 kirjoitti:Punaiseen kohtaan
Eihän tuossa väitettykään mitään sairaalahoitoon joutumisista tai kuolemista. Siinä kerrottiin tartuntamääristä koko maakunnan osalta. Tartuntoja vähiten, rokotekattavuus heikoin. Joten itse käänsit tilastot johonkin yli 80-vuotiaisiin ja sairaalahoitoon. Tuo juttu tai minä en väittänyt mitään yli 80-vuotiaista tai sairaalahoidosta. Juttu oli tartuntamääristä kokonaisuudessaan 0-100. Kyllähän rokottamaton lestadiolainen kai voi saada tartunnan siinä missä kuka tahansa muukin. ei ole saanut ilmeisesti samassa määrin. Suojeleekohan häntä tartunnoilta rokottamattomuus vai lestadiolaisuus?
Itse tosiaan valitsit kirsikkana yhden tilaston, vaikka juttu oli kokonaistartuntamääristä.
Pahoittelut, innostuin tilastonikkaroimaan ja halusin vastata ilmeiseen järkytykseesi mahdollisimman laajasti.
Lestadiolaisella on tosiaan suomalaiseen verrattuna pienempi näkyä tilastoissa tartunnan saaneena. Ihan puhtaasti sen tekijän takia, että kyseistä uskontokuntaa edustava ihminen käyttää terveydenhuollon palveluita keskimääräistä suomalaista vähemmän. Mutta eipä siitä tosiaan sen enempää.
Tosiasiassa toki mys E-Pohjamaan koronatartunnat kasvoivat edellisen 14 päivän tarkastelujakson aikana 5,0 prosentilla, mikä oli yksi maan korkeimmista luvuista. Esim. Helsingissä se oli vain 3,4%
Eli alkaako Pohjanmaan rokotekriittisyys kostautua?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa