Valvoja: Tuomaristo

M1999 kirjoitti:Supon johtaja maalailee jo valeuutisten levittämistä rikolliseksi toiminnaksi
Kenen uutiset ovat sitten totta ja kenen ei? Esimerkkinä muistan, että viime vuonna luvattiin, että koronarokote estää tartunnat ja jos muuta väitit, se oli valeuutinen. Ja miten kävikään... Tarkkana nyt ihmiset näiden kanssa. Toivottavasti nyt ekana tuomitaan vaikka nämä jotka lupailivat rokotteen estävän tartuntoja tai levittämistä

En tiedä mihin tässä pitäisi vastata. Nuo sun rokotteita puolustavat jutut eivät ikävä kyllä näy käytännön elämässä yhtään.
Rokottamisten jälkeen tartunnat lähteneet joka kerta nousuun.
Ylipäätään onko maailmassa ollut ikänä näin tehotonta rokotetta, että pitää uusia 3-4 kuukauden välein ja silti voit sairastua siihen mitä vastaan sut on rokotettu, jopa useasti.
Ja jos kerran omikron muutti tilannetta, niin miksi edelleen tungetaan samaa rokotetta?
Miten kommentoit sitä, että jopa WHO on varoitellut siitä,,että useat boosterit voivat pilata ihmisten luontaisen immuniteetin.
Miksi tosiaan lapsia pitäisi rokottaa? Lapsia ei kuole koronaan.
Onko siis mielestäsi virheellisesti uutisoitu, jos on väitetty koronarokotteen vähentävän tartuntoja ja kaikkien vastaanväittävien todettua olevan väärässä?

rulezman kirjoitti:En tiedä mihin tässä pitäisi vastata. Nuo sun rokotteita puolustavat jutut eivät ikävä kyllä näy käytännön elämässä yhtään.
Se, että et itse tunnu niitä jostain syystä näkevän, ei tarkoita, etteikö näin olisi.Rokottamisten jälkeen tartunnat lähteneet joka kerta nousuun.
No eipä nyt oikeastaan. Tilannehan oli jo varsin hyvällä mallilla ja trendi oli jatkuvasti laskeva, kunnes omikronvariantti iski itsensä pyötään ja muutti tilanteen.Ylipäätään onko maailmassa ollut ikänä näin tehotonta rokotetta, että pitää uusia 3-4 kuukauden välein ja silti voit sairastua siihen mitä vastaan sut on rokotettu, jopa useasti.
On toki, esim. influenssarokote, joka useissa tapauksissa vaatii kaksi rokotuskertaa ja teho tosiaan juurikin sen pahimman influenssakauden lävitse.Ja jos kerran omikron muutti tilannetta, niin miksi edelleen tungetaan samaa rokotetta?
Koska uutta päivitettyä versiota ei olla vielä saatu laajamittaisesti markkinoille. Syksyn aikana tullee päivitetty paketti, joka osaltaan tulee varmasti auttamaan riskiryhmien suojelemisessa.Miten kommentoit sitä, että jopa WHO on varoitellut siitä,,että useat boosterit voivat pilata ihmisten luontaisen immuniteetin.
Missään nimessä en ole ylenpalttisen rokottamisen kannalla, kuten ei tällä hetkellä kovin moni muukaan. Koska omikronvariantti on osoittautunut nuorille perusterveille ihmisille varsin vaisuksi taudiksi, niin itse en ainakaan ketään lähde väkipakolla viemään piikille.
Ehdottomasti kuitenkin immuunipuutteisille, hoivakotiasukkaille ja muille heikkokuntoisille suosittelisin ottamaan kaikki tarjolla olevat piikit. Näiden riskiryhmien rokottautuminen vähentää merkittävästi vakavan tautimuodon ilmenemistä näissä ryhmissä.
Kaiken saatavilla olen datan perusteella vaikuttaa edelleen selvältä, että rokottamisesta on kaikille ikäryhmille enemmän hyötyä kuin haittaa. Mihinkään rajoitustoimiin saatikka pakkorokotuksiin ei ole tässä tautitilanteessa minkäänlaisia perusteita.
Ehdottomasti siis delta -ja omegavirusten ollessa valtaviruksina, jälkikäteenkin helposti saatavilla olevaan tutkimustietoon nojaten, suosittelin (ettei nyt syntyisi vain väärinkäsityksiä) kaikkia ottamaan kaiken rokotteista saatavan suojan irti.Miksi tosiaan lapsia pitäisi rokottaa? Lapsia ei kuole koronaan.
Tästä tulikin taas mieleen mielenkiintoinen tanskalaistutkimus. Lapsille jopa varsin "yleinen" haittaoire koronaviruksesta on ollut hyperinflammatoorinen oireyhtymä. Taudin sairastaneille 12-17 vuotiailla rokottamattomilla kyseiseen oireyhtymään sairastuneiden vertailuluku oli 23,6, kun taas saman ikäryhmän rokotetuilla 5,0.
Pyöreästi siis rokottamattomilla oli viisinkertainen riski sairastua kyseiseen, vakavaan sydänhäiriöön.
Vastapallona ottaisin nyt vastauksen vaikka ensi alkuun tähän kysymykseen, kun muutoin taas sivuutit varsin pätevästi kaikki muut keskustelunavausyritykseni.Onko siis mielestäsi virheellisesti uutisoitu, jos on väitetty koronarokotteen vähentävän tartuntoja ja kaikkien vastaanväittävien todettua olevan väärässä?
- on virheellisesti uutisoitu, koska rokotteiden antamisen jälkeen tartunnat Suomessa räjähtivät käsiin.
Mutta miksi ei edelleenkään tehdä täysin selväksi että mitään järkeä terveen työiköisen tai lapsen ei ole edes miettiä nyt rokottautumista.
jännästi otit Tanskan esiin. Siellä on päinvastoin jopa myönnetty että lapsien rokottaminen oli virhe. Siellä myös media on pyytänyt anteeksi korona-ajan uutisointia, joka oli ylidramatisointia ja ylilyöntiä. Näitähän (Tanskan myönnettyjä virheitä) ei ikävä kyllä Suomen mediassa (valtamediassa) tuoda esiin, mikä todella on outoa.
- yksi kommentti vielä. Mikä on se syy, ettei rehellisesti voida myöntää rokotteista syntyviä haittoja, joita on myös paljon. Ihan todistetusti. Miksi näistä ollaan mediassa hiljaa.

Miksi uskot tähän kirkkain silmin, mutta et johonkin muuhun tilastoon mikä osoittaa aivan toista.
Olen nähnyt tuhansia kertoja tilastoja jotka tukevat omaa näkemystäni rokotteiden ongelmista ja siitä että niiden jälkeen jopa tartunnat aina lisääntyy.
rokotteiden suurin ongelma on kuitenkin ollut se miten ne ovat tuoneet syrjinnän, vihan, painostuksen ja jopa työpaikkojen menetykset yhteiskuntaan. Tähän ovat syyllisiä vain ne jotka näitä rokotteita ovat kannustaneet. (Tämän muuten jätät kategorisesti kommentoimatta, vaikka jo muutamaan viestiin olen laittanut sen, että tämä on itselle se isoin juttu koko tässä hommassa). Mutta ymmärrän sinua, että on vaikea myöntää itsellensä tuoneen tätä syrjintää, vihaa, painostusta yhteiskuntaan.
Venäjä hyökkäsi yllättäen ja arvaamattomasti Ukrainaan.
talvella 2022 maailmassa sota (ehkä maailmansota). Siinä ennustettiin myös oikein pakkorokotukset, rokotuspassit, ruokapulat, energiansaantikatkokset, mellakat eri kaupungeissa.

Miten kommentoit sitä, että jopa WHO on varoitellut siitä,,että useat boosterit voivat pilata ihmisten luontaisen immuniteetin. Onko tämä valeuutista WHO:lta?
“In fact, so much of their evidence is from papers on severe COVID-19 infections, not vaccination, much content in this article might be better suited to a paper pointing out potential downstream dangers of severe COVID infections rather than raising alarm about mRNA vaccination,”
Ehkä itse löydät eri näkökulmia, jos et hirttäydy tähän YLE:n uutisvirtaan. Taidat olla enemmän kuin omat vanhempani, joille media on yhtä kuin YLE ja paikallislehti.

Kuten sanoin, kaikki eri mieltä olevat tutkimukset tai uutiset automaattisesti luetaan heti hörhöuutisiksi tai hörhöjen tekemiksi tutkimuksiksi. Se on sillä kuitattu ettei voi pitää paikkaansa - helppoa, eikös vain? Kuten huomasit,,kun vähän etsit, niin uutisia ja tutkimuksia on moneen suuntaan, joten turha mun on niitä tänne linkata. Löysit itsekin ja fiksuna löydät lisääkin itse. Tuomitset ne automaatisesti vain salaliittoteorioiksi tai muuten huuhaaksi.
Jos pysytään rokotteissa, niin se mikä yhteiskunnassa tapahtuu käytännössä on se mikä ratkaisee. Ihan kuin urheilussakin. Tulos on ainoa mikä merkkaa lopulta.

Ehkä siksi nuo asiat voisi laittaa rokotteiden syyksi, koska ennen rokotuksia ei ollut äkkikuolemia noin paljoa? Tämä ylikuolleisuus alkoi siinä vaiheessa kun rokotukset tulivat. Ylikuolleisuutta ei ollut 1,5 vuoden aikana ennen rokotuksia, vaikka korona-aika olikin. No kai tämäkin on helppo vaan kuitata sattumalla. Eikä vihaa, syrjintää, painostusta yms.
Missä tuo näkyy, että rokotteet ehkäisevät vakavia tapauksia? Tilastoissa (joo ehkä), mutta samalla ylikuolleisuus Suomessa huipussaan. Ei näköjään estä kuolemia vai?
Mun pääasialliset tiedonlähteet ovat omista kokemuksista. Seuraan toki kaikkia medioita, myös vaihtoehtomedioita. Mutta eniten luotan siihen mitä koen, näen, kuulen omassa elämässä.
En vietä muuten R-kioskilla aikaa. Tämäkin kommentti meni sinulta väärin. Yritit jälleen ylimielisesti "vitsillä" kuitata mun lähipiiriin.
Toisaalta en enää ihmettele kun olit valmis tuomitsemaan rokottamattomat silloin viime talvena idiooteiksi
Noi sun kommentit kaikkein tyhmimmistä lauseista ja kilpailu on kovaa kuvastaa tosiaan ylimielistä asennettasi enemmän kuin mitään muuta.
Sun keskustelu pakkaa ensisijaisesti menevän aina henkilöön tai sen arvosteluun.

Miten kommentoit sitä, että jopa WHO on varoitellut siitä,,että useat boosterit voivat pilata ihmisten luontaisen immuniteetin. Onko tämä valeuutista WHO:lta?
Ja en todelkakaan jauha näistä asioista itse työpaikalla, vaan olen käytännössä aina kuuntelevana osapuolena.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa