No sieltä Ämmä taas edustaa!
Itsehän pyysit minua tekemään seuraavanlaisen listauksen:
Haastan tekemään paremman eli listaapa suomalaiset mitaliehdokkaat (edes pienet saumat)
Vai mennäänkö tässä nyt taas siihen, että et taaskaan kykene ymmärtämään edes omia viestejäsi? Mä voin jemelistä kaivaa kasan viestejäsi, mihin olen jäänyt odottamaan vastausta, jos nyt taas olet juttutuulella!
Ja tottakai mies-miestä vastaan kamppailtavissa cup-tyylisissä turnauksissa on kaikilla mahdollisuus mitaleille, toisilla tämän todennäköisyys on luonnollisesti isompi.
Yksittäisiä kerrasta poikki otteluita ratkottaessa tekijöitä on kuitenkin niin valtavasti, että mitä tahansa voi tapahtua. Lisätietoja voi kysellä vaikka Kreikalta tai Steven Bradburylta.
Varsinkin olympialaisissa, kun esimerkiksi kamppailulajeissa yleensä kaksi voittoa avaa tien jo mitaliotteluihin.
Golfin, ammunnan ja jousiammunnan tapaiset puhtaahkot taitolajit sitten vielä oma asiansa. Kaikki kisoihin osallistuvat kykenevät varmasti vaikkappa ammunnassa kaikki kiekot pudottamaan ja kilpailun ratkeakiin erinäisten tekijöiden myötä.
Mitä case-Murtoon tulee, niin tilannehan muuttui oleellisesti, kun kesällä tuli tämä ikävä toinen vamma. Otin tämän toki jo kevään "arviossani" huomioon: (toki nyt takapakkia ottikin akilleen sijaan reisi/persaus)
Itse pidän tässä kohtaa todennäköisenä, että Wilma avaa kautensa 1-2 viikkoa ennen EM-kisoja ja myös taistelee Roomassa mitaleista. Jos akilles ei kesän rasituksen myötä ota uudelleen takapakkia, niin Wilma on varmasti yksi mitaliehdokkaista Pariisissa.
Muuten vieläkö Murron hallikisojen loukkaantuminen ei vaikuta "mitenkään" hänen kilpailukauteen?
No nyt mene jo irvokkuuden puolelle, näinhän ei ole kukaan väittänyt, mutta jossain pärinäpäissäsi olet tällaisen käsityksen saanut. Osaatko kertoa, että kärsitkö jostain suuremmasta ongelmasta ilmiselvän lukihäriön lisäksi, vai mistä kiikastaa?
Yritä nyt kaiffari edes vähän, ei tää oo kivaa keskustella noin argumentiotaidottoman kaverin kanssa

Ps. jalkapallo ei ole perinteisessä käsityksessä taitolaji, saatikka kamppailulaji

Toki, samoja elementtejä kaikki joukkuelajit vaativat kuin ns. taitolajien määritelmä, mutta joukkuelajit on mielestäni syytä lokeroida täysin omaan lohkoonsa.
Taitolajeja ovat olympiaperheestä mm. juurikin golf, ammunta, telinevoimistelu jne. Ja luonnollisesti enemmän fysiikkaa vaativat taitolajit ovat vähemmän todennäköisiä kokemaan jättimäistä varianssia tuloksissa.
Ja toki jos nyt oikein semanttiseksi haluaa ryhtyä, niin kaikki urheilulajit ovat taitolaleja, mutta kivahan asioita on lokeroida!