Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!)

Kesäolympialaiset käydään (toivottavasti) 21.7. - 8.8.2021 Japanin Tokiossa.

Valvoja: Tuomaristo

Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!)

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 14.45

M1999 kirjoitti:Lupaan vastata kisojen jälkeen - ei viitsi koko ketjua pilata tässä vaiheessa


Perkele, miks pidät jännityksessä :x
Eiks me sen takia perhana käyty se koko keskustelu, että ei tarvitsisi myötistä kokea noiden arvosanojesi kanssa?
Jos Saran "arvosanasi" on jotain korkeampaa kuin 7puol, niin leimaan kriteerisi paskapuheeksi!

Sitten ME-vauhtia kiitos!
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 14.45

M1999 kirjoitti:Lupaan vastata kisojen jälkeen - ei viitsi koko ketjua pilata tässä vaiheessa


Vastaa vaan heti. Mielellään niin, että myönnät suuren rulettajan olevan aina ja kaikessa oikeassa. Muuten tuo ei ikinä lopu.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 14.49

chesswinner kirjoitti:
M1999 kirjoitti:Lupaan vastata kisojen jälkeen - ei viitsi koko ketjua pilata tässä vaiheessa


Vastaa vaan heti. Mielellään niin, että myönnät suuren rulettajan olevan aina ja kaikessa oikeassa. Muuten tuo ei ikinä lopu.


Miten tässä nyt kyse on siitä, että kuka on oikeassa ja väärässä? Nythän tässä keskustellaan täysin absurdeista "arvosanakriteereistä"
Heitäs chessi oma mp kans!

Mikä chessiä noin kiukuttaa, vieläkö lasiongelmia?
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 15.02

Ei minua kiukuta.

Vituttaa vaan että näinkin pienessä aktiivikirjoittajien joukossa, joista osa jopa laadukkaita tekstejä kirjoittavia, ylläpito-osasto osoittaa toistuvasti olevansa henkisesti lapsen tasolla.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 15.07

chesswinner kirjoitti:Ei minua kiukuta.

Vituttaa vaan että näinkin pienessä aktiivikirjoittajien joukossa, joista osa jopa laadukkaita tekstejä kirjoittavia, ylläpito-osasto osoittaa toistuvasti olevansa henkisesti lapsen tasolla.


Olen erittäin pahoillani, että tartun kirjoittajien suorastaan hölmöihin mielipiteisiin. Sori vaan, mutta en aio lopettaa :)

Minua vähän tosin vieläkin risoo, että missä asiassa en "kykene myöntäö olleeni väärässä" voitko vähän helppiä kamua hädässä?

Ja joa vielä tuntuu noin pahalta, niin tiesitkös, että kaikkia viestejä ei tarvitse halutessaan lukea, saatikka vastata niihin :o
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 15.23

rulezman kirjoitti:
Ja joa vielä tuntuu noin pahalta, niin tiesitkös, että kaikkia viestejä ei tarvitse halutessaan lukea, saatikka vastata niihin :o


Tiesin. Hämmennyin vähän, kun mielestäni juuri tässä sinulla on suuria vaikeuksia.

Samoin sinulla on suuria vaikeuksia myöntää munineesi haukkumalla tuntemattomia milloin miksikin. Tämä on sinänsä säilyttämisen arvoinen foorumi, joten on vitummoinen sääli, että yp tekee parhaansa tuhotakseen sen.

Olisiko mahdollista perustaa rulezin väittelyketju ja kerätä sinne kaikki epäoleellinen paska?

Ja kyllä, nuo arvosanat yhden suorituksen ja sijaluvun perusteella on typeriä, mutta näkisin että M1999:llä on oikeus mielipiteeseensä. Nuo viestit ohittaisin sujuvasti, mutta sitten sinä astut kuvaan.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja M1999 » 31.07.2021 15.36

Ei se toisaalta ihme ole että täällä on vähän kirjoittajia

Itse tykkään väitellä asiasta, mutta kaikki nuo hölmö, idiootti, alkoholisti, rasisti, imbesilli yms millä ylläpito nimittelee muita kirjoittajia ovat täysin turhia. Miksi vain ei sanoa olevansa eri mieltä ja jättää asian siihen. Tai siis väittelyyn ilman noita lisänimityksiä. Itse arvostan kärkkäitä ja keskusteluja herättiviä mielipiteitä monelta kantilta, mutta silti pitää osata käyttäytyä ja kunnioittaa myös muita ilman että siirrytään henk.kohtaisuuksiin. Toki myönnän luultavasti itsekin provosoituen tähän sortuneen, mutta yritetään parantaa
We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.
M1999
Suuri Ajattelija
 
Viestit: 1420
Liittynyt: 04.06.2018 14.57

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 15.42

Amen.

En voi sanoa etten itse syyllistyisi vastaaviin ilmaisuihin, mutta voin sanoa, että en syyllisty niihin ensimmäisenä.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 15.54

Tiesin. Hämmennyin vähän, kun mielestäni juuri tässä sinulla on suuria vaikeuksia.

Hienoa! Kuten sanoinkin jo aiemmin, tulen jatkossakin tarttumaan hölmöihin mielipiteisiin.

Ei se toisaalta ihme ole että täällä on vähän kirjoittajia

Eiköhän se pitkälti johdu siitä, että internetfoorumien kulta-aika tuli ja meni.

Itse tykkään väitellä asiasta, mutta kaikki nuo hölmö, idiootti, alkoholisti, rasisti, imbesilli yms millä ylläpito nimittelee muita kirjoittajia ovat täysin turhia.

Totta turiset ja myönnän, että voisin vähentää noita ilmeisuja, mitkä jotkut kokevat loukkaaviksi. Kaipa ne sieltä välillä livahtavat vähän puolihuolimattomasti, kun itse en näihin "loukkauksiin" juuri huomiota kiinnitä. Kaipa näin diginatiivina sitä osaa suodattaa sen "internetpuheen" omaan laariinsa.

Samoin sinulla on suuria vaikeuksia myöntää munineesi haukkumalla tuntemattomia milloin miksikin.

Pyydän toki anteeksi, että "haukkumiseni" meni teikäläisellä ihon alle. Pyrin jatkossa huomioimaan teidän herkempien sielujen tunteet viestejä naputellessani.

Mutta asiaan taas, et nyt M1999 viittis sitä arvosanaa antaa, pakahdun tuskasta tietää :x
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 16.05

Etkä vieläkään ymmärrä virhettäsi.

Ongelma ei ole se, että haukkuminen olisi mennyt ihon alle tai olisin muita herkempi. Ongelma on se itse haukkuminen. Sitä kun olettaa, että aikuinen ihminen osaisi käyttäytyä.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Liveseuranta

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 16.12

chesswinner kirjoitti:Etkä vieläkään ymmärrä virhettäsi.

Ongelma ei ole se, että haukkuminen olisi mennyt ihon alle tai olisin muita herkempi. Ongelma on se itse haukkuminen. Sitä kun olettaa, että aikuinen ihminen osaisi käyttäytyä.


Toivon todella omasta puolestasi, ettet eksy internetin vähän rajummille sivustoille.

Mutta nyt faktaa pöytään, listaatko kaikki termit, millä olen teikäläistä haukkunut, niin voidaan katsoa, että onko anteeksipyytöihin aihetta!
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 16.45

Ainakin rasisti ja alkoholiongelmainen.

Enkä mä tarvi anteeksipyyntöjä, niillä internetin rajummilla sivuilla sulta luultavasti tulee itku ennen kuin multa jos kerran asiallinenkin kritiikki ottaa koville.

Mulle riittää, että se paska joko mieluiten loppuu, tai vaihtoehtoisesti keskittyy tähän yhteen ketjuun. Ja tarkoitan siis kaikkea paskaa, en vain itseeni kohdistuvaa.

Kuten sanottu, tämä on helvetin hyvä foorumi. Pidetään se sellaisena.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja M1999 » 31.07.2021 16.51

Tuosta arvosanasta

1. Olet varmaan tietoinen miten kouluissa arvosanat jaetaan (tämä sama järjestelmä pätee esim. YO arvosanoihin). Jos luokassa on n.25 oppilasta ja pidetään kokeet. Parhaat saavat arvosanaksi 10 tai lähelle sitä. Siitä sitten seuraavat vähemmän, luultavasti jos olet n. 12 paras, niin arvosanasi on noin 8. Sitten ne 5 huonointa luokan kokeessa saavat alle 7 numeroita. Helvetin yksinkertaista ja oikeudenmukaista. Ne jotka keskittyvät eniten tunneilla ja tekevät töitä lukemalla kokeeseen saavat yleensä parempia numeroita tai sitten vaan ovat lahjakkaampia ja älykkäämpiä. Sama urheilussa mitä paremmin harjoittelet ja sitoudut/keskityt uraasi sitä paremmin pärjäät kisoissa ("urheilijoiden kokeita"). Tai sitten pärjäät kisoissa tai kokeissa lahjakkuudella mikä on täysin sallittua urheilussa, kuten myös kouluissa.

Kun pienten lasten arvioimisessa ei anneta erikseen kokeissa numeroita yrittämisestä tai kehittymisestä, vaan he saavat numerokseen sen mitä osaavat. Miksi aikuisten ihmisten huippu-urheilussa (joka on monelle työtä) pitäisi arvioida eri tavalla. Kuiviston tapauksessa osallistujia oli kokeissa (800m kisassa) käsittääkseni 48. Kuivisto oli ilmeisesti 11.paras. Eli koulumaailmasta tutusta arviointiskaalasta arvosana n.8-9 välistä jotain. Tämä ainoa oikeidenmukainen arviointiskaala. Kaikki muu perustuu tunteeseen ja abstraktiin joka taas ei ole luotettavaa.

2. Jos annat kympin (joka on siis paras mahdollinen numero), niin mitä olisit antanut jos Kuivisto olisi juossut muutaman kymmenyksen nopeammin ja mennyt finaaliin. Saman numeron vai? Tai voittanut finaalissa vaikka pronssia - saman numeron kuin välieriin jäämisestä? Se tuntuisi oudolta, että saat saman arvosanan jos jäät välieriin kuin että voittaisit pronssia? Mattson 10 ja Kuivisto 10. Olivatko ne mielestäsi samanarvoisia suorituksia? Mielestäni ei, siksi Mattsonin kuuluu saada parempi numero. Kyllä pienet lapset koulussa ihmettelisivät jos toinen osaisi paljon paremmin kokeissa, mutta arvosana olisi täsmälleen sama.

Ehkä tämä vastaus jotenkin tyydyttää.

Lisään vielä että arvosanoja ei missään nimessä pidää jakaa tunteella, vaan niiden pitää perustua faktaan. Muuten ne eivät ole oikeudenmukaisia
We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.
M1999
Suuri Ajattelija
 
Viestit: 1420
Liittynyt: 04.06.2018 14.57

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja vilsu » 31.07.2021 17.08

Oispa poppareita.... :) :clap:
"Parisuhteessa eläminen on kuin autolla ajo. Se on parasta kun kaksi ihmistä tekee sitä, mutta onnistuu se yksinkin. Itse ajan polkupyörällä." - Matti Kyllönen
vilsu
Matti Nykänen
 
Viestit: 3365
Liittynyt: 19.09.2008 11.05

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 17.15

Eikä todellakaan tarvi uhriutua jos tulee palautetta. Minäkin vain tartun typeryyteen kun sellaista näen tai kuulen, en ole ilkeä vain vittumaisuuttani (vaikka oisin hyvä siinäkin :D )

Kiusaan muitakin kuin sinua, esim. Ylelle lähti juuri äsken seuraavanlainen palaute:

Naisten tenniksen kaksinpelin olympiafinaalissa selostaja kertoi tyttöjen olevan väsyneitä. Kolmas erä oli tuolloin tilanteessa 3-3 (siltä varalta että haluatte tarkistaa). Onko yli 20-vuotiaiden nuorten naisten tytöttely sellainen tapa, jonka Yle haluaa sallia, vai voisiko selostajana ollut setä saada jonkunlaista koulutusta asian suhteen?
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja Urheilunkuluttaja » 31.07.2021 17.42

Osa (en tiedä kuinka suuri) naisista ilahtuu kun heitä tyttötellään, imartelevaa. Älä nyt hyvä mies syrji heitä! :) Siksi kysynkin yleensä nuorilta naisilta, mitäs Rouvalle/Muorille kuuluu ? Huom ennen kuin sappi lähmpenee niin, tämä on kiusantekoa joka kohdistuu tutuille emmännille. ;D
Urheilunkuluttaja
Elävä legenda
 
Viestit: 774
Liittynyt: 08.07.2021 22.54

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 17.49

Hienoa, tulihan sieltä selkeästi perusteltu viesti M1999:ltä! Mielipiteesi on toki auttamatta vähintäänkin kyseenalainen.

Itse en ainakaan näe mitään pointtia olla suhteuttamatta urheilijan arvosanaa tämän omaan tasoon, kun tosiaan jaetaan arvosanoja vain ja ainoastaan yksittäisestä kisasta.

Voiko urheilijalta vaatia yksittäisessä kisassa vaatia enempää kuin oman ennätyksensä tekemisen? Mielestäni ei. Ansaitseeko tällainen urheilija sitten kiitettävän arvosanan uransa parhaasta suorituksesta? Mielestäni kyllä. Nyt siis tosiaan puhutaan tästä yksittäisestä kisatapahtumasta.

Mattson 10 ja Kuivisto 10. Olivatko ne mielestäsi samanarvoisia suorituksia?

Hyvä esimerkki jo ihan numeroidenkin puolesta! Molemmat tosiaan näissä kisoissa kykenivät nostamaan sitä tasoaan aikalailla saman verran. Saran lähtötaso oli vain sen verran heikompi, että sijoitus jäi alhaisemmaksi. Kyllä, molemmille on täysi kymppi paikallaan.
Kouluvertauksena voisi käyttää, että Sara saavutti juoksullaan matikan yo-kokeesta täydet pinnat ja mahdollinen kovempi tulos olisi ollut vain jokerikysymyksillä keulimista.

Ymmärrän kyllä mihin logiikkasi perustuu, mutta onneksi urheilupiireissä kyseisenlainen ajattelu on aikalailla marginaalissa ja yksittäiset kisasuoritukset osataan suhteuttaa siihen urheilijan omaan tasoon.
Tuomas Rajakin muutes antoi Saralle "täyden kympin" :D
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja rulezman » 31.07.2021 18.13

chesswinner kirjoitti:Ainakin rasisti ja alkoholiongelmainen.


Nyt olisi todellakin hei niille lukulaseille tarvetta! :D Sanatarkasti en nyt muista, mutta näihin liittyen olen muistaakseni kysynyt, että onko sinulla alkoholiongelma ja onko siellä rasistilasit käytössä.
No, kaipa herkempi kaveri voi noita haukkumisina pitää. Pyydän siis anteeksi.

Itse tosin pahoitin vähän mieleni, kun haukuit minua persuksi ja alkoholistiksi. Mielestäni anteeksipyyntö olisi paikallaan.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16320
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja M1999 » 31.07.2021 18.35

En missään nimessä väheksy sitä jos urheilja kehittyy - päinvastoin. Tämä osoittaa sitä paljon puhuttua hyvää työtä valmennuksessa. Mielestäni Sara teki upeaa työtä tänä vuonna ja nyt kisoissa, mutta ei kuitenkaan täydellistä. Uskon että Sara pystyy tästäkin vielä parantamaan. Hienoa että taso nousee, mutta valmis ollaan sitten kun saavutat sen absoluuttisen huipun. Siihen asti sinulla on aina varaa parantaa ja siihen täytyy myös pyrkiä. Siksi täydellisen numeron antaminen välieräpaikasta on kyseenalaista. Mihin jää se parantamisen vara?

Se on taas jo sitten filosofisen kysymyksen paikka että kilpaillaanko urheilussa itseään vai vastustajia vastaan? Omasta mielestäni huippu-urheilussa kilpaillaan muita vastaan ja harrastamisessa itseään vastaan. Eli arvioinnit perustuu siihen miten pärjäät muita vastaan. Tämä tottakai vaatii omaa kehittymistä, jotta voit voittaa muut. Mutta perimmäinen tavoite on voittaa muut. Sulla näyttää tässä olevan eri ajattelumalli eli urheilu on itsensä voittamista?

Jos näin on niin ok, sitten on vähän turha tästä jatkaa, koska emme pysty perustelemaan asioita niin että mielipiteemme muuttuvat
We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.
M1999
Suuri Ajattelija
 
Viestit: 1420
Liittynyt: 04.06.2018 14.57

Re: Sekalaista skeidaa (lukeminen voi vain omalla vastuulla!

ViestiKirjoittaja chesswinner » 31.07.2021 19.19

rulezman kirjoitti:
Itse tosin pahoitin vähän mieleni, kun haukuit minua persuksi ja alkoholistiksi. Mielestäni anteeksipyyntö olisi paikallaan.


Olet jälleen oikeassa. Pyydän anteeksi että kommunikoin samalla alhaisella tasolla jonka itse aloitit. Se vaan on ikävän syvällä mun luonteessa.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Seuraava

Paluu Tokion kesäolympialaiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa