Yleistä hiihtolajeista

Keskustelua maastohiihdosta

Valvoja: Tuomaristo

Re: Yleistä hiihtolajeista

ViestiKirjoittaja AH-fani » 14.11.2023 20.30

"Väitteet hiihdon ytimestä kertovat, että Fisin hyväksymässä testauslaitteessa on yhä mittavia puutteita. Kone on antanut vääriä ”käryjä” fluorittomista voiteista, jolloin syyttömät voivat joutua kärsimään. Testauslaitetta on myös pystytty harhauttamaan mitä erikoisimmin keinoin, minkä seurauksena fluorivoiteet ovat menneet läpi kuin väärä raha.

Ja Oloksen Tykkikisat näyttivät kaiken kukkuraksi sen, ettei valtaisaan väiteryöpytykseen tarvita edes kohuttua laitetta. Huhuja liikkuu silti.

Fis tuli luoneeksi systeemin, joka aiheuttaa ilmiselviä mahdollisuuksia huijaamiselle, valheille tai vähintäänkin katkerille syytöksille. Ja vaikka kaikki olisi kunnossa, eikä kohuttu testilaite näyttäisi kilpailijalle punaista, jäljelle jää kuitenkin aina epäilys, yksi iso mutta."

https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000009991488.html
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1630
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Yleistä hiihtolajeista

ViestiKirjoittaja WebSlave » 14.11.2023 23.46

Laitan tännekin sen, mitä ehdotin kansainvälisellä ampumahiihtofoorumilla, eli että järjestävä organisaatio (IBU, FIS) valitsee yhden voidetoimittajan, joka toimittaa voiteet kaikille maille ja tiimeille. Tai itse asiassa IBU/FIS toimittaisi ne itse. Eli kaikki käytössä luvallisesti olevat voiteet olisi etukäteen testattu ja hyväksytetty.

Toki silloinkin edelleen pitäisi valvoa pistokokeilla voitelurekkoja ja -koppeja ja kisailijoiden suksiakin, että ei ole mistään kaivettu luvattomia voiteita.
Avatar
WebSlave
Elävä legenda
 
Viestit: 1119
Liittynyt: 20.11.2017 21.06

Re: Yleistä hiihtolajeista

ViestiKirjoittaja M1999 » 15.11.2023 13.43

Toivotaan nyt tosiaan että suomalaiset ovat tällä kertaa hereillä tällä harmaalla alueella toimimisessa. Se vaatii kovaa ammttitaitoa ja työtä, että pystyy huijaamaan ettei jää kiinni. Mikään itkeminen ja valitus ei mulla ja toivottavsti ei muiltakaan mene läpi. Vaan peiliin katsotaan ja mietitään miksi muut tämän hallitsevat ja itse ei.

Tämä kuuluu osana huippu-urheiluun, halutaan tai ei. Etua haetaan joka paikasta mistä sitä on saatavilla, joten itkut pois
We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.
M1999
Suuri Ajattelija
 
Viestit: 1420
Liittynyt: 04.06.2018 14.57

Edellinen

Paluu Maastohiihto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa