Sekalaisia horinoita

Kaikki mikä ei koske urheilua tänne.

Valvoja: Tuomaristo

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 07.10.2020 07.38

Onpas kiukkunen joe meillä täällä :mrgreen: Hienoa, että aihepiiri tuntuu olevan näin lähellä sydändä, kun herättää suorastaan hellyyttävän agressiivisia reaktioita!

Sinun ymmärtämättömyydestäsi johtuen, ei siitä mitä olen tänne kirjoittanut

Ööh, okei. Kaiketi sitten oli ymmärtämättömyyttä kysyä sinulta kysymys. Vai hetkonen, eikös niitä kysymyksiä yleensä kysytä ymmärtämisen parantamiseksi?

Joo, se on helppo huomata.

En väitä vastaan.
Viiden minuutin googlaamisella toin toki jo ilmi vaihtoehdot asfaltoinnille, mitä ei kuulemma mielestäsi ole mahdollista korvata. Vaikuttaa siltä, että oma perehtymisesi asiaan on aikalailla vajavaista. Suosittelen perehtymään vielä vähän lisää aihepiiriin, jonka asiantuntijana tunnet itseäsi pitävän!

Suomi voisi alkaa ilmastotekonsa silloin kun olemme riippumattomia raakaöljyn kaikista jalostustuotteista, ei vain jostakin jakeesta.

Ahaa, eli mielestäsi siis ilmastoteot tulee aloittaa vasta tulevaisuudessa, kun teknologia on kehittynyt niin pitkälle, että öljystä voidaan luopua kokonaan kertarysäyksellä? No, voihan sitä toki noinkin ajatella.
Mitä jos 15 (tai vaikkapa 5) vuoden päästä vaikkapa juuri bitumin korvaaminen asfaltoinnissa on helppoa ja yleisessä käytössä, lentokoneet lentävät sähkövoimalla, muovista on luovuttu... Voidaanko tällöin tavoitella nettohiilineutraliutta?
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 07.10.2020 14.53

rulezman kirjoitti:Viiden minuutin googlaamisella toin toki jo ilmi vaihtoehdot asfaltoinnille, mitä ei kuulemma mielestäsi ole mahdollista korvata. Vaikuttaa siltä, että oma perehtymisesi asiaan on aikalailla vajavaista. Suosittelen perehtymään vielä vähän lisää aihepiiriin, jonka asiantuntijana tunnet itseäsi pitävän!

Onhan noita hankkeita. Yhdessä asfaltin bitumia pyritään korvaamaan etanolipohjaisilla sivutuotteilla, muitakin on. Tässä kohdassa oleellista on se että eivät liene vielä käyttökelpoisia ja ainakaan Suomi ei ole toistaiseksi korvaamassa asfaltin bitumia yhtään millään. Josta syystä olemme riippuvaisia raakaöljyn jalostustuotteista.

rulezman kirjoitti:Ahaa, eli mielestäsi siis ilmastoteot tulee aloittaa vasta tulevaisuudessa, kun teknologia on kehittynyt niin pitkälle, että öljystä voidaan luopua kokonaan kertarysäyksellä? No, voihan sitä toki noinkin ajatella.
Mitä jos 15 (tai vaikkapa 5) vuoden päästä vaikkapa juuri bitumin korvaaminen asfaltoinnissa on helppoa ja yleisessä käytössä, lentokoneet lentävät sähkövoimalla, muovista on luovuttu... Voidaanko tällöin tavoitella nettohiilineutraliutta?

Vissiin kukaan ei vastaa sen puolesta että olisimme riippumattomia öljyn jalostustuotteista 15 tai viiden vuoden kuluttua joten sellaisen oletuksen pohjalle ei voi myöskään mitään rakentaa. Mutta jos voisi - ja varmasti joskus voikin - niin tavoitteena termi "nettohiilineutraalius" on tarpeeton koska tuolloin olemme pikemminkin riippumattomia öljystä joka on oikea ja järkevä tavoite. Siitä varmaankin seuraa jopa "hiilinegatiivisuus" (edelleen on ratkaistava myös se miten päästään eroon kivihiilestä mutta lienee helpompi tapaus kuin riippumattomuus öljystä).

Mutta niin kauan kuin öljyriippumattomuutta ei ole, Suomen nykyisenkaltaiset ilmastoteot ovat ensiksikin hyödyttömiä mutta sikäli myös vahingollisia että aiheuttavat Suomelle lisäkustannuksia ja vaarantavat kilpailukykyämme. Tätä olen tässä koittanut sanoa mutta otan vielä yhden yksinkertaistetun esimerkin keksityillä ja helpoilla luvuilla josta periaate käy selväksi. Raakaöljylähteessä on 20% bitumia, 40% bensiiniä ja 40% lentopetrolia. Suomi tarvitsee 20 litraa bitumia, 40 litraa bensiiniä ja 40 litraa lentopetrolia. Tätä varten raakaöljyä on porattava 100 litraa. Sitten Suomi alkaa tehdä ilmastotekoja: nyt tilataan 20 litraa bitumia, bensiiniä ja lentopetrolia ei tilata lainkaan koska meillä on korvaavat menetelmät. Suomen bitumitilausta varten on edelleenkin porattava 100 litraa raakaöljyä. Nyt jää yli 40 litraa bensiiniä ja 40 litraa lentopetrolia. Mitä niille tehdään? Minä väitän että ne käyttää ihan varmasti joku muu, ne saadaan kyllä myytyä. Ja niiden CO2-päästöt ovat ilmastossa vaikka eivät olisikaan Suomesta peräisin.
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja AH-fani » 07.10.2020 16.21

"Mikä sitten lopulta on tämä otsikoihin päätynyt Elonkapina eli Extinction Rebellion -liike? Tiivistettynä sen voi sanoa olevan yhden prosentin globalistieliitin polkaisema valeympäristönsuojeluliike, jolla vedotaan nuoriin idealistisiin idiootteihin. Selkeästi vasemmistolaisen liikkeestä tekee se, ettei sen agendassa ole toimintaehdotusta kehitysmaiden väestöräjähdyksen hidastamiseksi eikä mainintaa siirtolaisinvaasion negatiivisista vaikutuksesta ympäristöön. Varoituskellojen pitäisi soida viimeistään siinä vaiheessa kun liike kohdistaa julkilausumansa lapsettomuus-vaatimuksen vain valkoisille länsimaisille ihmisille. Liikkeen taustojen penkominen olisi varmasti journalistinen teko, joten jäämme vielä odottamaan sen lopputulosta. "

http://ylewatch.blogspot.com/2020/10/to ... pinan.html
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1630
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 07.10.2020 16.44

Tässä kohdassa oleellista on se että eivät liene vielä käyttökelpoisia ja ainakaan Suomi ei ole toistaiseksi korvaamassa asfaltin bitumia yhtään millään. Josta syystä olemme riippuvaisia raakaöljyn jalostustuotteista.

Totta joka sana, mutta teknologia kehittyy niin valtavaa vauhtia, että suuriakin harppauksia on mahdollista ottaa todella lyhyessä ajassa. Ken tietää, että mikä tilanne on viiden vuoden kuluttua.

Omasta mielestäni Suomen kannattaisi ottaa nyt ilmastonmuutostaistelun mallioppilaan titteli itselleen ja omalla esimerkillään näyttää tietä ja kehittää uusia, kestävämmän kehityksen keinoja ja raaka-aineita. Markkinat ovat valtavat jo nyt ja tulevaisuudessa varmasti vielä isommat, kunhan maailma saadaan takaisin raiteilleen. Osaamista ja resursseja Suomesta kuitenkin tällaiseen tekemiseen löytyy, kunhan sitä vain alettaisiin tosissaan käyttämään hyödyksi.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 07.10.2020 17.52

rulezman kirjoitti:
Tässä kohdassa oleellista on se että eivät liene vielä käyttökelpoisia ja ainakaan Suomi ei ole toistaiseksi korvaamassa asfaltin bitumia yhtään millään. Josta syystä olemme riippuvaisia raakaöljyn jalostustuotteista.

Totta joka sana, mutta teknologia kehittyy niin valtavaa vauhtia, että suuriakin harppauksia on mahdollista ottaa todella lyhyessä ajassa. Ken tietää, että mikä tilanne on viiden vuoden kuluttua.

Omasta mielestäni Suomen kannattaisi ottaa nyt ilmastonmuutostaistelun mallioppilaan titteli itselleen ja omalla esimerkillään näyttää tietä ja kehittää uusia, kestävämmän kehityksen keinoja ja raaka-aineita. Markkinat ovat valtavat jo nyt ja tulevaisuudessa varmasti vielä isommat, kunhan maailma saadaan takaisin raiteilleen. Osaamista ja resursseja Suomesta kuitenkin tällaiseen tekemiseen löytyy, kunhan sitä vain alettaisiin tosissaan käyttämään hyödyksi.

Tuossahan se on Suomen harjoittama energiapolitiikka pähkinänkuoressa. Perustuu luuloihin ja toiveisiin "suuriakin harppauksia on mahdollista ottaa todella lyhyessä ajassa". Mihin on unohtunut sanonta "ei pidä nylkeä karhua ennenkuin se on kaadettu". Miksi ei tehdä niitä keksintöjä ensin ja toteutetaan jalot aikomukset vasta sitten? Ihan samaan tapaan on uskottu ja toivottu akkuteknologian kehittymistä vaiheeseen jolloin esim tuulisähkö voitaisiin ottaa talteen toisin kuin nyt. Tuo akkukeksintöhän on jo melkein valmis ja käytettävissä, sehän on ollut sitä jo vuosikausien ajan. Mutta jostakin syystä ei ole otettu käyttöön. Eikä ole näköpiirissä päivää milloin otettaisiin.

Sinähän Rulezman voisit tehdä ilmastotekoja ihan itse toimien mallioppilaana. Hankit itsellesi sähköauton ja akkua ladatessasi toivot että kyseinen sähkö ei ole tehty fossiilisesti polttaen vaan jollakin "kestävällä" tavalla. Mutta älä vaadi että minäkin toimin niin, mulla on rahoilleni käyttöä ilmankin että survon sitä kannattamaasi typeryyteen josta ei ole ilmastolle yhtään mitään apua.
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 07.10.2020 18.01

Sinähän Rulezman voisit tehdä ilmastotekoja ihan itse toimien mallioppilaana. Hankit itsellesi sähköauton ja akkua ladatessasi toivot että kyseinen sähkö ei ole tehty fossiilisesti polttaen vaan jollakin "kestävällä" tavalla. Mutta älä vaadi että minäkin toimin niin, mulla on rahoilleni käyttöä ilmankin että survon sitä kannattamaasi typeryyteen josta ei ole ilmastolle yhtään mitään apua.


No tulipas taas kiukkuset projisoinnit sieltä.
Mieluusti ajelisin itse sähköautolla, jonka lataisin vaikkapa omilla aurinkopaneeleillani, mutta tällä hetkellä, ainakaan omaan kukkarooni sopivaa vaihtoehtoa, ei valitettavasti ole tarjolla.
Lähtisin myös mieluusti kehittämään Suomesta hiilineutraalimpaa ja päästöttömämpää paikkaa, mutta valitettavasto osaamiseni tai vaikutusvaltani ei semmoiseen riitä.
Joudun siis jatkossa tyytymään kierrättämiseen ja muiden päästöjen minimointiin. Toivottavasti tulevaisuudessa omatkin eväät tulevat olemaan paremmat.

Jos itse et koe ilmastotaistelua tärkeäksi asiaksi, niin se on ihan oma valintasi.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 07.10.2020 18.44

rulezman kirjoitti:
Sinähän Rulezman voisit tehdä ilmastotekoja ihan itse toimien mallioppilaana. Hankit itsellesi sähköauton ja akkua ladatessasi toivot että kyseinen sähkö ei ole tehty fossiilisesti polttaen vaan jollakin "kestävällä" tavalla. Mutta älä vaadi että minäkin toimin niin, mulla on rahoilleni käyttöä ilmankin että survon sitä kannattamaasi typeryyteen josta ei ole ilmastolle yhtään mitään apua.


No tulipas taas kiukkuset projisoinnit sieltä.
Mieluusti ajelisin itse sähköautolla, jonka lataisin vaikkapa omilla aurinkopaneeleillani, mutta tällä hetkellä, ainakaan omaan kukkarooni sopivaa vaihtoehtoa, ei valitettavasti ole tarjolla.
Lähtisin myös mieluusti kehittämään Suomesta hiilineutraalimpaa ja päästöttömämpää paikkaa, mutta valitettavasto osaamiseni tai vaikutusvaltani ei semmoiseen riitä.
Joudun siis jatkossa tyytymään kierrättämiseen ja muiden päästöjen minimointiin. Toivottavasti tulevaisuudessa omatkin eväät tulevat olemaan paremmat.

Jos itse et koe ilmastotaistelua tärkeäksi asiaksi, niin se on ihan oma valintasi.


Mikähän tuossa oli taas niin kiukkuista, sinä valitat jatkuvasti. Älä juttele kanssani jos tyylini ei miellytä. Kukaan ei sua siihen pakota.

Ja tuo vastauksesi oli suunnilleen sitä samaa mitä kuulee porukoilta jotka kannattavat ilmastotoimia ja siinä porukassa ei järki päätä pakota. Minun esittämät tieteeseen pohjautuvat faktat eivät kelpaa joskaan niitä et pysty kiistämäänkään ja omat argumentit nojautuvat joihinkin haaveisiin jotka ehkä joskus saavutetaan. Se on pelkkää unelmahöttöä ja pahimman luokan populismia. Tieteen keinoin vaikka tiede ei olekaan omana argumenttina millään muotoa. Ja kaikki suomalaiset pitää saada maksamaan typeriä asioita joita kannatatte "Suomen pitää olla mallioppilas".
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 07.10.2020 18.54

Minun esittämät tieteeseen pohjautuvat faktat eivät kelpaa joskaan niitä et pysty kiistämäänkään ja omat argumentit nojautuvat joihinkin haaveisiin jotka ehkä joskus saavutetaan.

Ai kuten esim. suorastaan virheellinen väittämässi, että bitumin käytölle asfaltissa ei ole mitään vaihtoehtoista keinoa?
Lisätietoja, että mitä "tieteellisiä argumentteja" tässä nyt olen kiistänyt?

Itse ainakin haaveilen ihan hyvällä itsetunnolla. Kun taas itse tunnut keskittyvän vain ja ainoastaan nykyiseen hetkeen. Jos jotain teknologiaa ei vielä ole, sitä ei tulevaisuudessakaan ole ja siihen ei missään nimessä kannata panostaa yhtään etukäteen?

Valitettavasti harmittavan yleinen mielipide tuntuu olevan etenkin keski-ikäisten ja vanhempienkin, yleensä miesten, keskuudessa, että mitään muutoksia omaan toimintaan ei suostuta tekemään, koska siinähän pitäisi herranen aika poistua omalta mukavuusalueeltaan!
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 07.10.2020 19.53

rulezman kirjoitti:Ai kuten esim. suorastaan virheellinen väittämässi, että bitumin käytölle asfaltissa ei ole mitään vaihtoehtoista keinoa?

No miksi Suomi käyttää bitumia jatkuvasti asfalttikohteissa? Mitä hallitus aikoo asialle tehdä?
Hanke on eri asia, puhun valmiista tuotteesta joka on järkevänhintaista käyttää. Aika lähellä minua tehtiin valtatieremonntia (ohitustie) noin 20 vuotta sitten. Pinnoite oli betoni, miksi näin, sitä en tiedä. Sillä tiellä on jo pitkään ollut asfalttipinnoite, ilmeisesti betoni oli pinnoitteeksi kelvotonta.

rulezman kirjoitti:Lisätietoja, että mitä "tieteellisiä argumentteja" tässä nyt olen kiistänyt?

Et mitään. Ja juuri ne argumenttini puhuvat selkeää kieltä ilmastotoimia vastaan. Kaipa niissä argumenteissa jotakin virheellistä on jossei kelpaa. Vastaan osataan vängätä mutta perustelut jäävät nollaan.

rulezman kirjoitti:Itse ainakin haaveilen ihan hyvällä itsetunnolla. Kun taas itse tunnut keskittyvän vain ja ainoastaan nykyiseen hetkeen. Jos jotain teknologiaa ei vielä ole, sitä ei tulevaisuudessakaan ole ja siihen ei missään nimessä kannata panostaa yhtään etukäteen?

Edelleenkin, miksi kannattaa ilmoittautua maksumieheksi ilmastotomiin ja samaan aikaan raakaöljyä porataan Suomen takia yhtä paljon kuin aiemminkin. Ja ylijäämänä saatu bensa käytetään maailmalla varmuudella. Miksi kannattaa maksaa vaikka ilmasto ei puhdistu lainkaan? Kehityshankkeisiin voidaan panostaa jos ovat järkeviä mutta polttoaineen veronkorotus ei ole järkevää. Joka kuitenkin tehdään ilmastotoimien takia.

rulezman kirjoitti:Valitettavasti harmittavan yleinen mielipide tuntuu olevan etenkin keski-ikäisten ja vanhempienkin, yleensä miesten, keskuudessa, että mitään muutoksia omaan toimintaan ei suostuta tekemään, koska siinähän pitäisi herranen aika poistua omalta mukavuusalueeltaan!

Kyse on laajemmasta yhteiskunnallisesta ilmiöstä. Vaikka koronaa ei olisi ikinä ollutkaan, Suomi velkaantuisi edelleen. Joka ainoa uhraus täysin tarpeettomiin hankkeisiin aiheuttaa osaltaan leikkauspaineita sinne ja tänne. Rahaa ei ole syytä laittaa täysin hyödyttömiin kohteisiin. Suomi elää viennistä, olemme pitkien etäisyyksien maa ja polttoaineiden veronkorotukset nostavat hintoja ja pienentävät kilpailukykyämme. Lisäksi kuluttajia verotetaan turhaan, heillä on käytettävissä rahaa entistä vähemmän kulutukseen ja palveluihin. Tästä kaikesta seuraa työttömyyttä. Miten tämä on hyvä asia, miksi syyllistää keski-ikäisiä ja vanhempia miehiä jos eivät halua maksaa tuota hulluutta, joka ei ole perusteltavissa ensimmäiselläkään järkevällä perusteella. Enkä tarkoita tässä pelkästään sinun tekstiäsi joista perustelut puuttuvat, niin ne puuttuvat muiltakin ilmastotoimien kannattajilta. Ainakin kaikilta niiltä joiden kanssa olen keskustellut ja näihin kuuluu mm ex-hallituksemme ilmastopoliittinen asiantuntija.
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja Volmari » 07.10.2020 21.00

joe kirjoitti:
rulezman kirjoitti:Ai kuten esim. suorastaan virheellinen väittämässi, että bitumin käytölle asfaltissa ei ole mitään vaihtoehtoista keinoa?

No miksi Suomi käyttää bitumia jatkuvasti asfalttikohteissa? Mitä hallitus aikoo asialle tehdä?
Hanke on eri asia, puhun valmiista tuotteesta joka on järkevänhintaista käyttää. Aika lähellä minua tehtiin valtatieremonntia (ohitustie) noin 20 vuotta sitten. Pinnoite oli betoni, miksi näin, sitä en tiedä. Sillä tiellä on jo pitkään ollut asfalttipinnoite, ilmeisesti betoni oli pinnoitteeksi kelvotonta.


Joo, betonipäällystettä tosiaan kokeiltiin moottoriteitä myöten 1990-luvulla. Kun en asunut sellaisen kohteen lähistöllä, en huomannut uutista, miksi homma jäi vain kokeiluksi, mutta mitä todennäköisimmin testin tulos oli :alas: Sitä en usko, että öljysheikit olisivat puuttuneet peliin.
Volmari
Elävä legenda
 
Viestit: 1958
Liittynyt: 21.08.2015 21.45

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja AH-fani » 07.10.2020 21.02

"Valitettavasti harmittavan yleinen mielipide tuntuu olevan etenkin keski-ikäisten ja vanhempienkin, yleensä miesten, keskuudessa, että mitään muutoksia omaan toimintaan ei suostuta tekemään, koska siinähän pitäisi herranen aika poistua omalta mukavuusalueeltaan!"

Valkoisten eurooppalaisten olisi siis luovuttava kaikista mukavuuksista tai osasta ihan turhan takia. Kannattaako valheiden nojalla vaatia tällaista vai eikö muuten onnistu?
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1630
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 07.10.2020 21.48

Valkoisten eurooppalaisten olisi siis luovuttava kaikista mukavuuksista tai osasta ihan turhan takia. Kannattaako valheiden nojalla vaatia tällaista vai eikö muuten onnistu?

Ei tietenkään, mutta jokainen voisi omalta kontoltaan miettiä, että olisiko se kierrättäminen, muovin käytön vähentäminen tai vastaavien toimien tekeminen aivan kauhea teko? Valitettavan yleinen asenne tuntuu olevan, että "tekoni eivät vaikuta kuitenkaan mitään, joten en siis tee mitään"

Suomi elää viennistä,

Näin on, mutta jotta tilanne olisi tulevaisuudessakin tämä, Suomen kannattaisi nyt alkaa panostamaan ihan tosissaan uusiutuviin luonnonvaroihin ja kestävän kehityksen teknologiaan. Juurikin tulevaisuutta varten. Osaamista Suomesta löytyy kuitenkin edelleen valtavasti vaikkapa metsäteollisuuden ja monien teknologian alojen parista.

Voidaan toki alkaa sitä ilmastonmuutosta ja sen torjumista miettimään sitten 30 vuoden päästä, kun tilanne on (mahdollisesti) jo katastrofaalisen huono maapallolla.
No, aika näyttää, toivottavasti jälkipolvillemme jää asuttavaksi vielä jossain määrin asuinkelpoinen maapallo.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 07.10.2020 22.17

rulezman kirjoitti:Voidaan toki alkaa sitä ilmastonmuutosta ja sen torjumista miettimään sitten 30 vuoden päästä, kun tilanne on (mahdollisesti) jo katastrofaalisen huono maapallolla.
No, aika näyttää, toivottavasti jälkipolvillemme jää asuttavaksi vielä jossain määrin asuinkelpoinen maapallo.

Saapa nähdä. Ainoa mikä on jo nyt varmaa on se että hallituksemme ilmastotoimet eivät pelasta yhtään mitään. Aiheeseen liittyviä kuluja kyllä riittää, samoin keski-ikäisen miehen syyllistämistä.
Mutta asia on juuri kuten itse haluamme. Idiootit ansaitsevatkin viher-vasemmistolaisen hallituksen.
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja AH-fani » 08.10.2020 06.18

"Voidaan toki alkaa sitä ilmastonmuutosta ja sen torjumista miettimään sitten 30 vuoden päästä, kun tilanne on (mahdollisesti) jo katastrofaalisen huono maapallolla."

Ihmeellistä uskonlahkolaisuutta. Sinulle on näytetty, että kok ilmastokommunismi on petosta. Hiilidioksidi ei muuta ilmastoa eikä ihmisen toiminta muuta hiilidioksidipitoisuuksia edes.

"No, aika näyttää, toivottavasti jälkipolvillemme jää asuttavaksi vielä jossain määrin asuinkelpoinen maapallo."

Mutta miksi nämä jälkipolvet eiv'ät saa ola valkoisia?
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1630
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja rulezman » 08.10.2020 12.50

Ihmeellistä uskonlahkolaisuutta. Sinulle on näytetty, että kok ilmastokommunismi on petosta. Hiilidioksidi ei muuta ilmastoa eikä ihmisen toiminta muuta hiilidioksidipitoisuuksia edes.


Aaivan.

Mutta miksi nämä jälkipolvet eiv'ät saa ola valkoisia?

Mikseivät saisi? Taisi mikseivät vaikka sinisia, punaisia tai keltaisia?
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16321
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja finishbetter » 08.10.2020 22.19

Miksi BLM liike ei ylistä Malcom X:iä ?
Johtuuko kenties tästä puheesta joka johti hänen kuolemaan, monien mielestä. Malcom murhattiin 3 viikkoa tän puheen jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=EL_BFvGA4Bo&ab_channel=MalcolmX-Topic
Foorumin virallinen sekopää
finishbetter
Foorumin sekopää
 
Viestit: 2200
Liittynyt: 20.08.2016 18.08

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja RobinHood » 15.11.2020 00.59

Mistä puhumme kun puhumme NL:n kansanmurhista, joissa kuoli kymmeniä miljoonia ihmisiä? Mistä puhumme, kun puhumme tästä vihervasemmistolaisesta politiikasta? Puhumme samasta asiasta.

On hyvä perehtyä Juutalaisten historiaan. Monilla on virheellinen käsitys juutalaisista. Monet mieltävät juutalaiset näihin raamatun ajan Juutalaisiin. Monet syyllistävät venäläiset ja kommunismin noihin kansanmurhiin. Noiden NL:n kansanmurhien takana eivät olleet venäläiset vaan ns. kasaarijuutalaiset - kasaarijuutalaiset, joilla ei ole mitään tekemistä mooseksen ajan juutalaisiin.

Nämä kasaarijuutalaiset, jotka ovat kotoisin mustan meren pohjois puolelta, yrittivät tuhota kristittyjä Neuvostoliitossa. Epäonnistuivat siinä ja nyt sitä yritetään uudestaan EU:n avulla. Tarkoitus on vallata Eurooppa levittelemällä kaikenlaisia harhaoppeja, kuten vihreätä liikettä, seksuaalisia perverssioita ja saada maanosa sekasortoon tänne rahdatuilla Afrikasta tuoduilla pakolaisilla, jotka siittäisivät tänne vähäjärkisiä jälkeläisiä, joita nämä kasaarijuutalaiset sitten hallitsisivat.

Sivistä itseäsi lisää
https://vk.com/taikaluukku?z=video35341 ... 10894_1545
"Ajat eivät riitä"
RobinHood
Erilainen nuori
 
Viestit: 1740
Liittynyt: 22.10.2018 18.53

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja joe » 01.12.2020 21.54

Hallitukselle tuli lisämurheita. Heidän pitäisi ratkaista eläkeputki taikka sen poistamiseen liittyvä kysymys jotta yli 55-vuotiaiden työllisyys saataisiin lisääntymään. Aikanaan eläkeputki otettiin käsittääkseni käyttöön lähinnä siksi että työpaikkoja saataisiin lisää haettaviksi nuorille.

Ongelma on vaikea siksi että eläkeputkessa olevien talous huononisi ja heistä aika moni taitaa äänestää demareita. Äänestävätkö jatkossakin jos hallituksen päätös ei miellytä? Ollaan kunnallisvaalien kynnyksellä joten ikäviä päätöksiä on nyt aika huono tehdä. No, mitään ei tietenkään päätetä ennen noita vaaleja eikä koko ek-vaalikaudellakaan kun velkaa voidaan edelleenkin ottaa ja kertoa että syy velkaantumiselle on korona.
joe
Elävä legenda
 
Viestit: 730
Liittynyt: 23.04.2017 13.59

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja finishbetter » 04.12.2020 11.45

Kyllä yle tietää, ja välillä liiottelevat kuten esim
Tero Tiitu teki koko maata sykähdyttäneen maalin, joka muutti suomalaista palloilukulttuuria – Ruotsin kaataminen trillerissä aloitti uuden aikakauden

:lol: Huutista

https://yle.fi/urheilu/3-11666818
Foorumin virallinen sekopää
finishbetter
Foorumin sekopää
 
Viestit: 2200
Liittynyt: 20.08.2016 18.08

Re: Sekalaisia horinoita

ViestiKirjoittaja RobinHood » 05.12.2020 17.29

AH-fani kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=RN_yvDBe3XY&feature=emb_title

Suomalainen rokotevideo. Tuhkarokko ilmeisesti olisi vain hyvä sairastaa jokaisen. Se parantaa kestävyyttä ja suojaa syövältä ja sydäntaudeilta. Itse sairastin kuusivuotiaana. Olihan mulla pari päivää kuume aika korkealla mutta kuitenkin alle 40


Mielenkiintoista. Tällä palstalla on keskusteltu syövistä ja siitä kuinka niiden esiintyvyys on lisääntynyt. On mielenkiintoista havaita, että syöpä oli lähes tuntematon sairaus ennen pakkorokotuksia. Lääkäri joka oli hoitanut syöpäpotilaita ei ollut koskaan tavannut rokottamatonta syöpäpotilasta. Hiihtäjä Mona-Lisa Nousianen joka kuoli syöpään oli ottanut ainakin influenssarokotteen, sen tiedän.

Syöpään kuolee Suomessa vuosittain yli 12 000 ihmistä. Alle 40-vuotiaita hiihtäjiä kuten Mona-Lisa Nousianen kuolee syöpään moninkerroin enemmän kuin esimerkiksi Koronaan.
"Ajat eivät riitä"
RobinHood
Erilainen nuori
 
Viestit: 1740
Liittynyt: 22.10.2018 18.53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron