Netissä opiskelu?

Kaikki mikä ei koske urheilua tänne.

Valvoja: Tuomaristo

Netissä opiskelu?

ViestiKirjoittaja eli » 09.08.2019 08.59

Onko kukaan opiskellut netin kautta MOOC-kursseilla? Niihin ei saa opintotukea, mutta niitä vois suorittaa duunin ohessa. Kiinnostaisi opiskella ohjelmointia, mutta vähän epäilyttää oppiiko niistä mitään tai kiinnostaako työnantajaa jos olen käynyt jonkun tällaisen https://www.course.fi/ kurssin? Vai pitääkö mennä johonkin ammattikorkeaan opiskelemaan?

:ylos: vai :alas: ?
eli
Pallopoika
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09.08.2019 08.47

Re: Netissä opiskelu?

ViestiKirjoittaja chesswinner » 09.08.2019 09.23

Mooc on mulle tyystin outo.

Kuitenkin, kun sydärin jälkeen kouluttauduin kirjanpitäjäksi koska fyysinen työ kävi mahdottomaksi, tapahtui se lähes täysin netissä.

Vaikka olin oppilaitoksen listoilla, siellä en näkynyt juuri muuten kuin koepäivinä.

Sanoisin että jos vain omaa ahkeruutta oikeasti riittää, niin netti on paras tapa opiskella ja mitä tahansa voi oppia. Laiskotteluun taipuvaiselle se ei sovi.
Avatar
chesswinner
Elävä legenda
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 26.07.2007 14.11

Re: Netissä opiskelu?

ViestiKirjoittaja rulezman » 09.08.2019 11.40

Hae mielummin AMK:iin monimuoto-opintoihin. Läsnä ei juuri tarvitse olla kuin tenteissä. Töistäkin saa varmasti halutessaan opintovapaata.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16318
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Netissä opiskelu?

ViestiKirjoittaja kirja » 09.08.2019 17.30

Olen opiskellut hieman MOOC-kursseja omaksi ilokseni eri aiheista. Olen maininnut CV:ssä niitä osaamieni taitojen kohdalla, en koulutuksen kohdalla. Mielestäni MOOC-kurssit eivät vertaudu tutkintoihin, eli en usko kurssin suorittamisen kiinnostavan työnantajia. Sen sijaan kurssista opitut taidot voivat kiinnostaa. Eli mielestäni kursseja ei kannata suorittaa suorittamisen takia. Ja kuten edellä: vaaditaan omaa kiinnostusta.

Aloittaisin tästä ja sieltä ohjelmoinnin perusteet. Olen kuullut siitä kehuja ja näemmä sitä kautta voi irrota myös opiskelupaikka.

~kirja
Kaikkea ei voi saada.
Avatar
kirja
Vanha ja väsynyt
 
Viestit: 2649
Liittynyt: 07.08.2007 17.52

Re: Netissä opiskelu?

ViestiKirjoittaja Nasuttaja » 23.08.2019 13.52

Nykypäivänä tuntuu, että korkeakoulun merkitys on vähenemään päin. Kun itse valmistuin, niin eipä noita papereita ole haastatteluissa kukaan kysellyt. Koulut myös tuottavat niin paljon insinöörejä, ettei töitä vain riitä kaikille. Suhteet ja osaaminen on paljon tärkeämpää. Jos olet selvästi osaava koodaaja, niin lyön vetoa ettei yhtään maailman menosta kartalla oleva työnantaja passaa sinua. Omalta luokalta taitavimmat koodaajat tulivat ammattikoulutaustalla opiskelemaan ja olivat hyvissä duuneissa kauan ennen valmistumista, paperit olivat siinä vaiheessa lähinnä muodollisuus.
Avatar
Nasuttaja
Pallopoika
 
Viestit: 2
Liittynyt: 23.08.2019 13.42


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron