Nostalgia ketju "toivekonsertti"

Kaikki mikä ei koske urheilua tänne.

Valvoja: Tuomaristo

Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja finishbetter » 16.12.2017 20.18

Eli jatkoa Yle:n "toivekonsertti" sarjalle.

Innostuin luomaan tän threadin, kun löysin Mauri Myllymäen selostama Michael Johnsonin 200m Me juoksun Atlantan kisoista 96. Olin silloin Teini ja valvoin tietysti joka olympia yön... omassa huoneessani. Tämä ja Sepon pronssiheitto jäivät ikuisesti mieleeni näistä kisoista.

Upea juoksu, upea selostus, upeat muistot. Viimeinen suurkisa Maurille ylen leivissä, kun kolleega Hoopi pillastui.... mut se ompi toinen tarina

https://www.youtube.com/watch?v=Hv1BiUTGdxw

Eli jatka ketjua sulle tärkeällä clipillä.. ja pienellä tarinalla
Foorumin virallinen sekopää
finishbetter
Foorumin sekopää
 
Viestit: 2200
Liittynyt: 20.08.2016 18.08

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja varis » 17.12.2017 00.44

Tähän vahva sama. Olin juuri saanut naimaluvan suvena -96 ja loppukesä pyhitettiin Atlantan kisoille joita katsottiin toki yötäpäivää. Ei ole sen koommin mitkään kisat säväyttäneet yhtä raakasti, eikä tosiaan vähiten Maurin selostusten tähden.
Avatar
varis
Elävä legenda
 
Viestit: 5230
Liittynyt: 31.07.2015 13.31

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja rulezman » 17.12.2017 09.00

Ite oon vielä sen verran junioriosastoa, että vahvimmat varhaiset urheilumuistot liittyvät Häkkisen mestaruusvuosiin. 98 kun Häkkinen voitti ensimmäisen mestaruutensa, niin isäukko herätti sovitusti kattomaan ratkaisevaa Suzukan kisaa. Tunnelma oli aikalailla tapissaan, kun mestaruus varmistui. Vahvasti jäänyt mieleen, kun naapuri huuteli aidan yli skumppapullo kädessään ja pyys isäukkoa tulemaan korkkaamaan mestaruusryypyt.

Yleisurheilun osalta Edmontonin MM-kisat jääneet ensimmäisennä kunnolla mieleen. Kisat tuli otettua videolle ja kateltua sitten koulun jälkeen.
When Rulezman does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
Avatar
rulezman
Oliver Kahn
 
Viestit: 16307
Liittynyt: 02.07.2007 13.10
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja AH-fani » 17.12.2017 15.54

Hämärä muistikuva on Martti vainion EM-kullasta 1978. Mustavalkoisesta teeveestä

https://www.youtube.com/watch?v=-dKINSTK0So

Puolet löytyi ja värillisenä
Viimeksi muokannut AH-fani päivämäärä 18.12.2017 17.21, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1625
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja finishbetter » 17.12.2017 16.39

Ei ole sen koommin mitkään kisat säväyttäneet yhtä raakasti

Itse koin saman tunteen... tai siis 2000 sidney kisojen jälkeen... johtuuko siitä kun ikää tulee lisää ?

98 kun Häkkinen voitti ensimmäisen mestaruutensa
Muistan tämän kun eilisen. tänä vuona ja seuraavana oli tarkoitus katsoa nämä kisat suorina mutta molemmilla kerroilla olin "koomassa" espoossa kaverin luona... oltiin kai oltu edeltävänä iltana mummoja tansittamassa paikallisessa :)

Hämärä muistikuva on Martti vainion EM-kullasta 1978
Mun ekat muistikuvat ovat Losin kisoista... paremmat Soulista jolloin isä herätti katselemaan Ben Johnsonia. Siskon kaa ei saatu nousta samana "aamuyönä" katsomaan, vaan eri "päivinä". Varmaan faija ei ois voinut keskittyä jos me molemmat oltais oltu riehumassa ;)

Atlantasta sen verran vielä että Helin ja Janin suoritukset ovat myös tietysti jääneet mieleen... mutta tuo Johnsonin 200m on helmi.
Foorumin virallinen sekopää
finishbetter
Foorumin sekopää
 
Viestit: 2200
Liittynyt: 20.08.2016 18.08

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja AH-fani » 17.12.2017 20.42

Moskovan kisoista jäi mieleen Pietro Mennean tuuletus 200 metrin voiton jälkeen. Losista vain talonmies ja USA:n huima mitalisade. En jaksanut valvoa juuri kuin avajaisyön.

https://www.youtube.com/watch?v=k1R2yMMTw2o

Ei näy kyin ensimmäinen tuuletus. Kumartelut ja muu nautiskelu ovat kai jossain jos jaksaisi etsiä
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1625
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja AH-fani » 29.12.2017 22.37

https://www.youtube.com/watch?v=L0P3H4iO1DU

https://www.youtube.com/watch?v=jmqara4h4JQ

Bubka on joskus tuulettanut, 1988 Soulissa, kun kulta varmistui. Ilmeisesti tuossa eka videossa on toinen hypyistä juuri tämä. Tosin mielestäni vielä juoksi ja hihkui voiton varmistuttua. Ahaa, koko tuuletus on tuossa pitemmässä. Alkuhypyissä oli vaikeuksia, joten kullan menettäminen oli tosi lähellä.

Muuta en juuri muista, Ben Johnsosnin "pohjanmaanpojan pohkeiden" lisäksi. DDR ja NL jyräsivät tuolloin ja vielä 90-luvullakin alkuvuosina tai vuoteen 1992 nuo nimet. mm. Drechsler hieman pitempäänkin. Ammattikoulussa katseltiin yleisurheilua usein teeveestä aamupäivällä.

Ainiin, 1991 olin armeijassa ja halusin nähdä pituuskisan loppukilpailun.

https://www.youtube.com/watch?v=u2fFZ8TSaTU

Jäin siis sotkuun, vaikka aika oli jo punaisella. Olihan tuo nähtävä, kun oli kova taso. Eikä pettymystä tuottanutkaan, kun neljä hyppyä oli todella pitkiä. Yksi Powellin hyppy oli maailmanennätys. Lewiskin hyppäsi Beamonia pitemmälle, mutta liian kovassa tuulessa. Molemmilla oli myös toinen hyppy tosi pitkä, mutta Powellilla meni yliastutuksi. Ennätin juuri ja juuri asetarkastukseen, tosin tarkastus olisi mennyt plörinäksi, kun en ennättänyt kerätä kaikkia putsausvehkeitä mukaan. Onneksi tarkastaja katsoi sormien läpi. Sanktioita ei tullut muutenkaan myöhästymisestä.
Avatar
AH-fani
Elävä legenda
 
Viestit: 1625
Liittynyt: 11.03.2009 15.04

Re: Nostalgia ketju "toivekonsertti"

ViestiKirjoittaja vilsu » 09.01.2018 15.53

Itse kanssa junnuosastoa. Arsi Harjun suoritukset Sydneyssä ja Edmontonissa kova juttu ja omassa kaveripiirissä tuli hänen innoittamanaan "työnnettyä kuulaa" jonkin verran. :D Futiksen MM-kisat 2002 jääneet myös mieleen; Ronaldo-Rivaldo-Ronaldinho oli kova sana.
"Parisuhteessa eläminen on kuin autolla ajo. Se on parasta kun kaksi ihmistä tekee sitä, mutta onnistuu se yksinkin. Itse ajan polkupyörällä." - Matti Kyllönen
vilsu
Matti Nykänen
 
Viestit: 3365
Liittynyt: 19.09.2008 11.05


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron