Tässä puhuttiin siitä että hammaslääkäri ei ollut saanut työvuoroja toisin kuin aiemmin. Mikä tässä on laitonta etenkään kun ei tiedetä millainen työsopimus hammaslääkärillä oli?
Lähden toki siitä oletuksesta, että kyseessä ei ole nollasopimus. Jos on, niin tilannehan on aivan toinen. Työnantajaa sitoo yhdenvertaisuuden periaate ihan lainkin puolesta. On laitonta sorsia yhtä tiettyä työntekijää, juurikin vaikkapa laittamalla tunnit nollille laittoman syyn (joka kyseinen rokotuskeissi on) takia. Kuten yllä sanoin, nollatuntisopimus sitten asia erikseen.
Kerroin vain tarinan jonka kuulin.
Luonnollisesti. Tälllöin kuitenkin on mielestäni aika hölmöä julistaa, että "näin se on mennyt", kun tosiasiassa tilanne on voinut mennä ihan miten vain.
Eli olisi kannattanut jäädä siihen työpaikkaan? Miksi ihmeessä?
Olenko näin siis sanonut? Autan sua vähän, en. Sanoin, että työntekijä lähti työpaikasta pois liian kiltisti (ainakin näiden tietojen perusteella mitä olen saanut kasaan), eikä puuttunut työnantajan laittomaan kohteluun riittävästi. Jos paskojen pomojen laittomiin päätöksiin ei puututa, niin ei tilanne tule kyseisessä työpaikassa todennäköisesti mihinkään paranemaankaan.
Taas kerran alat uhriutumaan. Mielestäsi sinä saat arvostella kaikkea etsien jutuistaan epäkohtia mutta kun sinua muistuttaa omista aivopieruistasi, vastaus on juurikin tuota.
Mieluusti jutuistani saa etsiä epäkohtia, usein olen näin oppinut paljonkin uusia asioita. Tottakai saan arvostella ja etsiä muiden jutuista epäkohtia, miksen saisi?
Mikä nettiuskottavuutesi? Onko se jossakin todettu ja todistettu?
Haluutsä nähä mun virtuaalipippelin? Olin vuonna 05 muistaakseni Aapelin tykkipelissä Top10-listoilla! Näin kerran myös Ville Valon eräässä helsinkiläisessä ravintolassa, mutta ei siitä sen enempää...