rulezman kirjoitti:Mutta kiinnostaisiko ihmisiä todella? Eikö Apollo-projektitkin lopetettu sen takia, että viimeisimmistä lennoista ei jaksanut kiinnostua juuri kukaan? Tai ainakin viimeisimpien lentojen katsojamäärät tv:n kautta olivat aika onnettomat.
No enhän minä oikeasti tiedä mutta pidän mahdollisena. Kun siitä edellisestä käynnistä on niin kovin kauan. Tämä voisi mennä niin että siinä valmisteluvaiheessa olisi jo tv-sarjaa jossa hanketta kuvattaisiin ja ihmiset tutustetttaisiin matkalle lähtijöihin. Niihin muodostuisi jopa jonkinlainen tunneside ja jännityksellä odotettaisiin live-lähetystä jossa raketti laukaistaan. Verrattuna Apollo-aikoihin ero on siis siinä että edellisestä reissusta on aikaa ja jonkun Netflixin tai vastaavan avulla siitä voisi koota melkoisen spektaakkelin.
rulezman kirjoitti:Itse ainakin uskon kuulentoihin. Occamin partaveitsi toimii tässäkin oikein mainiosti, on huomattavasti helpompi uskoa, että kuussa on käyty kuin ettei olisi. Vai meibataanko täällä oikeasti, että kukaan tuhansista kuulentoihin osallistuneista tiedemiehistä ei olisi hommaa halunnut paljastaa? Saatikka kukaan astronauteista vaikkapa kuolinvuoteellaan? Ai niin, juutalaiset toki kykynevät sensuroimaan kaiken tällaisen ja eliminoimaan kaikki, ketkä meinaavat mestarijuonen paljastaa. Kaikin puolin on paljon helpompaa mennä kuuhun kuin tuottaa uskottava valekuukäynti.
Joo siis toki minäkin uskon siihen että ihminen on käynyt Kuussa. Tarkoitan sitä että on olemassa koko joukko ihmisiä jotka aika uskottavasti esittelee väitteitä tyyliin "tuo ei olisi ollut sen ajan tekniikalla mahdollista", "kuvat on jostakin USA:n autiomaalta", "tätä esitettyä kuvaa on tuolta osin manipuloitu" jne blaa-blaa-blaa ja en minä ala keskusteluihin heidän kanssaan koska en ylipäätään tunne asioita hyvin.
Tuohon taas että olisi joku tietyn porukan salajuoni jota kukaan ei paljasta, sellaista pidän mahdollisena koska oletan että esim urheilussa dopingin piireissä tapahtuu vastaavaa. En tiettykään voi todistaa, se ei ole pointti vaan se että olen skeptinen asioiden suhteen. Yksi erittäin voimakas epäily mielessäni liittyy Norjan hiihtoon, minä vaan oletan että siellä douppaillaan aika lailla mutta kukaan ei koskaan tunnusta mitään. Ei edes kuolinvuoteellaan eikä missään. Tämä tekee hommasta aika paskaa sikälikin että jos satut olemaan venäläinen urheilija, sanojasi ei uskota ikinä missään tapauksessa vaan ikäänkuin oletetaan että douppaat ja valehtelet koska olet venäläinen mutta jos norjalainen niin tottakai olet puhdas etkä käyttänyt mitään kiellettyä. Viime kädessä kyse on yksittäisistä ihmisistä jotka on samanlaisia jokaisessa maajoukkueessa.