M1999 kirjoitti:Avaa ihan omin sanoin mitä tarkoittaa "valtamedian" suuri nollaus ja mitä tarkoittaa "valemedian" suuri nollaus. Mitkä ovat näiden erot?
Olen sen verran tyhmä ja yksinkertainen etten ymmärrä noita linkkejä
Edellä linkatussa BBC:n jutussa kerrotaan suurin piirtein seuraavasti: Davosin talousfoorumissa muutamat vaikuttajat järjestivät suureksi nollaukseksi nimetyn kokouksen, jossa käytännössä todettiin, että pandemia on antanut tilaisuuden aiempien tapojen tarkastelemiseen uudestaan ja suuntaamiseen kohti terveempää ja tasa-arvoisempaa maailmaa. Käytännössä siis tätä samaa, jota mediassa on nostettu esiin yksilötasolla: "Korona-aikana olen ymmärtänyt, että läheiset ovat kaikkein tärkeintä elämässä", "Pandemian aikana olen matkustellut paljon kotimaassa - Suomikin on täynnä erinomaisia nähtävyyksiä ja upeaa luontoa!", "Toivon, että ihmiset eivät enää pandemian jälkeen lennä niin paljon kuin sitä ennen", "Pandemia pakotti tekemään etätyötä ja sehän toimii! Ilman pakkoa emme olisi ikinä kokeilleet tätä." Tällaisia juttuja mediassa on ollut paljon esillä: korona on saanut tarkastelemaan elämää uudestaan ja auttanut huomaamaan oman urautumisen. Nollausvisiossa oli sama idea: mietitäänpä, mitkä asiat eivät toimi, voidaanko esimerkiksi verotusta muuttaa ja poistettaisiinko fossiilisille polttoaineille säädetyt tuet.
Ote Wikipediasta:
Puheenjohtaja Klaus Schwabin mukaan maailman teollisuudenalat tulisi "nollata ja keksiä uudelleen". Taloudessa pitäisi alkaa hyödyntämään laajasti neljännen teollisen vallankumouksen teknologioita, joita ovat esimerkiksi tekoäly, robotiikka, 3D-tulostus, bioteknologia sekä aivojen ja tietoisuuden toimintaan liittyvä neuroteknologia. Maailman maiden pitäisi myös lisätä yhteistyötä esimerkiksi verotuksessa ja sääntelyssä ja yritysten tulisi siirtyä voittojen maksimointiin tähtäävästä toiminnasta niin sanottuun sidosryhmäkapitalismiin, jossa yritykset ottavat huomioon kaikki sidosryhmät ja tuottavat hyvää koko yhteiskunnalle tulevat sukupolvet huomioiden.
Tätä visiota nimitettiin suureksi nollaukseksi.
Salaliittoteoriat käyttävät samaa nollauksen käsitettä mutta viittaavat sillä muuhun kuin tähän kokoukseen tai visioon. Sillä viitataan esimerkiksi eliitin salaliittoon (he ovat kehittäneet koronaviruksen ja suunnitelleet tämän pandemian saadakseen lisää valtaa maailmassa ja rikkauksia).
~kirja